וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאראס: "הכדורסל הטוב בחיי היה במכבי תל אביב"

הרכז הליטאי מתגעגע לימיו בצהוב ("המשחק שלנו היה יפהפה"), בוחר את הרכז הטוב בעולם ומתכונן, בגיל 35, ליורובאסקט נוסף

הזימון המפתיע ביותר של קסטוטיס קמזורה לסגל נבחרת ליטא לקראת יורובאסקט 2011 ככל הנראה היה זה של שרונאס יאסיקביצ'יוס, ששב למדים הלאומיים בגיל 35. אחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורסל האירופי לא היה חלק מהנבחרת הליטאית בשני הטורנירים האחרונים, וכעת הוא מגיע מעמדה שקצת פחות מוכרה לו: בעוד שבעבר שאראס היה השחקן המרכזי והחשוב ביותר, הפעם הוא שחקן משלים בסגל הליטאי.

"יש לי יחסים טובים עם קסטוטיס כבר הרבה מאוד שנים", הסביר שאראס את ההחלטה לשחק באליפות אירופה, שתתקיים השנה בליטא אל מול האוהדים המסורים. "הוא תמיד אמר שאני מוזמן לחזור לנבחרת, כי הוא צריך שחקן כמוני. זאת היתה הסיבה המרכזית, וכמובן שזה גם מאוד מרגש לשחק טורניר גדול מול הקהל הביתי. אני לא מרגיש שום לחץ עלי, אבל מבין מה הקהל מצפה מאיתנו".

בראיון ארוך למדי שהעניק לתקשורת המקומית נשאל הרכז האהוב, שעדיין מחפש קבוצה לעונה הבאה, מי הפייבוריטית לדעתו באליפות הקרובה, והשיב: "השנה יש הרבה. ספרד, צרפת, טורקיה, רוסיה וליטא, בגלל שאנחנו משחקים בבית. גם סרביה מאוד חזקים".

באשר לשאלה איפה נמצאים האוהדים המשוגעים בעולם, אוהדי מכבי תל אביב אולי יכעסו ואולי ישמחו לשמוע שיאסיקביצ'יוס מציין דווקא את האווירה ביוון. "היה משחק בין פנאתינייקוס ואולימפיאקוס שהיה מלחמה, לא כדורסל. זרקו שם סכינים, מטבעות, בקבוקים, מצתים, זה מעולם לא קרה לי. ראיתי שלושה סכינים על הפרקט. ובכל שנה זה רק נעשה משוגע יותר ויותר".

בגיל 35, אחרי נסיון עשיר בכדורסל האירופי ולאחר שעבר בקבוצות רבות, דרשה התקשורת הליטאית לדעת איזו מבין ארבע הזכיות בגביע אירופה היתה המיוחדת מכולן. שאראס לא ענה באופן ספציפי, אך ציין את התקופה במכבי תל אביב: "כל הזכיות היו מיוחדות, אבל במכבי היה את הכדורסל הטוב ביותר, ושם הייתי גם עם דיוויד בלאט. שיחקנו מאוד אגרסיבי בהתקפה, המשחק שלנו היה יפהפה והיתה לנו קבוצה מצוינת".

יאסיקביצ'יוס נשאל גם על תקופתו הבינונית, בלשון המעטה, ב-NBA. "לא הגעתי לשם מוכן מבחינה פיזית, רק אחרי 50 משחקים התחלתי להיות רציני. לעונה השניה התכוננתי טוב יותר, אבל אז העבירו אותי לגולדן סטייט. כשהגעתי לשדה התעופה המאמן דון נלסון שאל אותי: 'מי אתה? שחקן?'" חשבתי: 'הוא רציני?' בסופו של דבר הצגתי את עצמי, אבל הבנתי שאני לא בתכניות שלהם".

"המשחק ב-NBA טוב, אבל לא הרבה יותר טוב מבאירופה", המשיך שאראס. "אהבתי לשחק שם, אבל כשלא שיחקתי זה היה מאוד קשה מבחינה נפשית. חשבתי שזו תהיה ההחלטה הנכונה, וריק קרלייל ולארי בירד גם התנצלו שלא שיחקתי באינדיאנה, אבל זה לא עזר. הפסדתי שנתיים מהקריירה".

לבסוף, אחרי שציין את דרון וויליאמס כרכז הטוב בעולם ובחר בטוני פארקר ודימיטריס דיאמנטידיס כרכזים האירופאים הטובים ביותר, התייחס יאסיקביצ'יוס לעתידו. "יש לי מוטיבציה לקראת כל טורניר. אני רוצה לנצח. כשהגוף יגיד לי להפסיק, אפסיק. אחרי שאפרוש אני מאמין שאעסוק במשהו שקשור בכדורסל, אבל אני עדיין לא יודע אם ארצה לאמן. מה שבטוח הוא שלא אהיה עיתונאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully