וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "פעם שלישית שבוזגלו מוכר כרטיסו ומתנער"

11.8.2011 / 15:04

היועץ המשפטי של הצהובים, עו"ד מורן מאירי: "קראתי את כתב התביעה שמלא בסיפורי בדים. סיפור הדירה הוא סיפור מפוברק"

אחת הסוגיות שמעסיקות הקיץ את מכבי תל אביב קשורה לעתידו של מאור בוזגלו, שנזרק מהקבוצה בחודש יוני, הושעה מכל פעילות ובהמשך ניסתה למכור אותו. היום (חמישי) התקיים דיון בוררות במשרדו על עורך הדין חנוך קינן בתל אביב, כאשר על הפרק עמדה דרישתו של הקשר, באמצעות עורך דינו, לקבל את כרטיסו לידיו ובנוסף לקבל פיצוי בסך גובה משכורתו השנתית בסכום שנאמד בכמיליון דולר.

הדיון הסתיים כאשר הבורר הותיר בפני הצדדים שתי אופציות: להגיע להסדר ביניהם על תג המחיר לשחרורו של בוזגלו ממכבי תל אביב, ובמידה שלא תושג הסכמה תחזור ההכרעה לידיו. אז יהיה זה עו"ד קינן שיקבע האם בוזגלו ישוחרר או לא. הצדדים קיבלו ארכה של שבוע.

יעקב בוזגלו אמר בסוף הדיון: "הבורר אמר כרגע שהוא בחר לתת לנו לנסות ולהגיע לפשרה פעם נוספת. אם לא נגיע לפשרה נתכנס שוב לשם בוררות. כרגע אין החלטה, אני לא יודע אם אפגש עם מכבי כי אני לא רואה בזה טעם. שמעתי את הבורר, אפגש עם עורך הדין שלי ואודיע את מה שאודיע. אין סיכוי שנגיע להסכמות עם כאלה שלא מסכימים איתנו בכלום".

עוד לפני כן, הגיעו הצדדים לדיון בזה אחר זה, כאשר במקום הופיעו מאור בוזגלו עצמו, אביו יעקב בוזגלו ועורך דינו יוסי גייר. את מכבי תל אביב ייצגו היועץ המשפטי של המועדון מורן מאירי, נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס ודובר המועדון עופר רונן. עם פתיחת הדיון הוצאו מחדר הדיונים כל מי שאינו פרקליט. כאמור, הבורר חנוך קינן הציע לפרקליטי הצדדים להגיע לפשרה טרם התחלת הדיון. אחת האופציות שעלתה על הפרק היא שמשפחת בוזגלו תרכוש את הכרטיס ממכבי, אבל המשפחה סירבה בכל תוקף להצעה.

במכבי תל אביב מנגד טענו שהם עמדו בכל תנאי החוזה וכי כל הפרות המשמעת נעשו על ידי בוזגלו עצמו. הצהובים הגישו כתב הגנה כנגד כתב התביעה של הקשר וטענו כי "בוזגלו ניהל משא ומתן עם קבוצות ללא אישור", "הקים אתר אינטרנט כדי לעקוף הוראות" ו"הפר ברגל גסה את הוראות ההסכם".

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

ג'ק אנגלידיס נציג בעלי מכבי תל אביב לוחץ ידו של יעקב בוזגלו, אביו של מאור בוזגלו. קובי אליהו
אתם לא הוזים. לחיצת יד סנסציונית בין אנגלידיס ליעקב בוזגלו/קובי אליהו

"מכבי תל אביב מוכנה לקבל כל הצעה ולדון עליה בכובד ראש"

היועץ המשפטי של מכבי תל אביב, מורן מאירי, הגיב בסיום הדיון בשם הקבוצה: "יש כרגע ניסיון להגיע להסדר בין הצדדים, אבל חשוב לי להגיד מספר דברים, שגם נאמרו בדיון עצמו. זאת פעם שלישת שמשפחת בוזגלו מוכרת זכויות לכרטיס השחקן של מאור בוזגלו, וזו פעם שלישית היא מתנערת מהמכירה. פעם אחת בהסכם עם מכבי חיפה, פעם שנייה עם מר ראובן מועלם. נגד מכבי חיפה התביעה שלהם נדחתה, נגד ראובן מועלם מאור הילד תבע את יעקב האבא ואת ראובן מועלם, במן חוסר הגינות כדי להגיד שהילד קופח, והיום הוא תובע נגד מכבי תל אביב. אחרי שמכבי תל אביב שילמה תשעה מיליון שקל, תמורת הזכויות על כרטיס השחקן שלו, ומשלמת לו מדי שנה מעל 4 מיליון שקל שכר.

"לפי כל קריטריון, גם לפי קריטריונים של ההתאחדות לכדורגל בתקנונים לוועדה למעמד השחקן, הפיצויים המקובלים הם בדרך כלל מינימום של פי שלוש מהשכר המשולם לשחקן, ולפני משורת הדין, ולאור העבודה שההחלטה המקצועית במכבי היא נכון לרגע זה, לא להסתמך על שירותיו של מאור בוזגלו, מכבי תל אביב עומדת בכל התחייבויותיה על פי ההסכם, מוכנה לקבל כל הצעה ולדון עליה בכובד ראש, ולשחרר את מאור בוזגלו, אבל מה לעשות שעד היום לא התקבלה אפילו הצעה רצינית אחת. למעשה, ההצעה הרצינית היחידה שהתקבלה במכבי תל אביב הייתה בגובה של אפס שקלים, מעניין מה היה השכר של מאור בוזגלו תמורת אותה הצעה של אפס שקלים, וכמובן שצריך לשמור על פרופורציות בין השכר שהשחקן מקבל, לבין מה שהקבוצה תקבל, בטח קבוצה ששילמה כל כך הרבה כסף, סכום חסר תקדים בכדורגל הישראלי".

בתגובה לדברי יעקב בוזגלו שאמר שהוא לא חשוב שהצדדים יגיעו לפשרה, הוסיף מאירי: "אנחנו נכבד את מה שקרה היום בבוררות, נכבד את החלטת הבורר בעניין הזה, נפעל בהתאם למתווה שעורך הדין של בוזגלו ואנחנו סיכמנו לפני דקות אחרות בבוררות עצמה. יעקב בוזגלו אמר, הוא אומר הרבה דברים, זה בסדר גמור, ואם צריך, ננהל את הבוררות הזו עד הסוף.

"קראתי את כתב התביעה, הוא מלא בסיפורי בדים, כאלה שלא קראתי הרבה זמן, סיפור הדירה הוא סיפור מפוברק, נאמר ליעקב בוזגלו ישירות, וגם על ידי לעורך דינו צ'רלי בוזגלו, שאף אחד לא מתכוון לסלק אותו מהדירה, משיקולים כאלה ואחרים וכמובן הכל בהתאם לחוזה, הצענו לו לעבור לדירה שלפי דעתי היא אפילו משופרת, אך הוא בחר להציג את זה כזורקים אותו מהדירה. אני קורא את הראיונות שהילד נותן בצורה כזו או אחרת, קראתי שיחות שלו עם שחקנים באחד העיתונים, שני עמודים, אנחנו לא יום ולא יומיים בכדורגל, את הדברים האלה אנחנו מכירים".

הצוות המשפטי של קבוצת כדורגל מכבי תל אביב. קובי אליהו
"מכבי תל אביב נוהגת באיפוק רב, ואחרי כל הפעמים שהוא מפר את ההסכם, פעם בכמה זמן, נוקטים כנגדו בו בוועדת משמעת". הצוות המשפטי של מכבי תל אביב/קובי אליהו

"הפרות ההסכם של יעקב בוזגלו היו לא פעם אחת ולא פעמיים"

מאירי ממשיך: "הפרות ההסכם כאן הן לא פעם אחת ולא פעמיים, כשמכבי תל אביב החליטה לשלם את הסכום הענק תמורת קבלתו, הוא התחייב, כי ידענו שאבא של מאור נוהג למתוח ביקורת, להגיד את מה שיש לו, והוא התחייב, ואני ישבתי בחדר, שהוא במהלך התקופה הזו שמשלמים לבן שלו סכומי עתק, לפחות יכבד את החוזה שהוא חתם עליו. מאור לקח סוג של ערבות על הדבר הזה, והסכים שאם אביו ידבר הוא גם ישלם משהו בעניין הזה. מכבי תל אביב נוהגת באיפוק רב, ואחרי כל הפעמים שהוא מפר את ההסכם, פעם בכמה זמן, נוקטים כנגדו בו בוועדת משמעת".

כשנשאל אם אין למכבי תל אביב אינטרס לסיים את הסיפור כמה שיותר מהר? מאירי השיב: "למכבי תל אביב יש אינטרס לסיים את זה כמה שיותר מהר, בצורה המכובדת ביותר, אבל יש בעיה קטנה: הצעות לא מגיעות. ואחת ההשערות שלנו לדבר הזה, שהשכר שהוא דורש בכל מקום הוא גבוה, והסכומים המטורפים שהוא רוצה להרוויח. השערה נוספת שלנו זה שהוא מספר לכולם שעוד מעט הבוררות תסתיים, והוא ישוחרר באפס שקלים, כל מיני חלומות באספמיה, וזה בסדר גמור. לכן ייתכן, שאם לא נצליח לממש את המנגנונים שנקבעו היום על ידי הבורר (הגעה לפשרה על סכום הכרטיס -ר"ב), נקיים את הבוררות הזו עד הסוף, וייקבע שהחוזה שלו במכבי תל אביב תקף, או שהוא ישוחרר על פי שיקול דעתה הבלעדי של מכבי תל אביב".

במידה ואכן יחליט הבורר, שמאור בוזגלו נשאר במכבי תל אביב, ושיקול השחרור יהיה בלעדי במכבי תל אביב, האם יכול להיות שמכבי תל אביב תסכים שמאור בוזגלו, יישב ביציע והיא תשלם לו את מלוא שכרו? על כך הגיב מאירי: "אין כאן החלטה של שחקן שיישב ביציע וישלמו לו כסף, כל דבר הוא לגופו, אתם כבר ראיתם דברים בכדורגל, שחקנים נפצעים, לקבוצה הולך יותר או פחות טוב, והכל יכול להיות במהלך השנה. כרגע ההחלטה המקצועית היא שהוא לא חלק מהסגל, הסגל היומיומי לשבתות, וזו ההעדפה כרגע של המאמן, מבחינת בחירת השחקנים של המאמן. מה יהיה במהלך השנה? יהיה במהלך השנה".

לבסוף נשאר מאירי אם למכבי תל אביב יש ארבעה מיליון שקלים מיותרים לשלם לבוזגלו בזמן שהוא יושב ביציע, ועל כך אמר היועץ המשפטי: "מכבי תל אביב תכבד כל חוזה שהיא חתומה עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully