וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים: רמת השרון החתימה את ג'סיקה ברילנד

הזרה הרביעית של הקבוצה מתמודדת מזה שנתיים עם מחלת הסרטן: "אנצח את זה". אוסטפלד: "מעיד על האופי שלה"

רמת השרון השלימה השבוע את רביעיית הזרות שלה, לאחר שהחתימה את ג'סיקה ברילנד, שחקנית קונטיקט סאן מה-WNBA. ברילנד (23, 1.90 מ'), בוגרת מכללת צפון קרוליינה, נבחרה בדראפט במקום ה-13 על ידי מינסוטה וכרגע היא משחקת בקונטיקט.

לפני המספרים והסטטיסטיקות, ברילנד כנראה תוזכר השנה לא פעם גם בהקשר לסיפור המלווה אותה כבר שנתיים, התמודדות עם סרטן בבלוטות הלימפה. הכל התחיל שנה קודם, כשסילביה הטצ'ל, המאמנת של צפון קרוליינה, נזפה בשחקנית הצעירה על שאינה מתאמצת מספיק. קשיי הנשימה מהם סבלה ברילנד נתפסו כבעיית כושר גופני, אחר כך חשבו על אלרגיה ואז על אסטמה. רק כשהג'וניורית פרצה בבכי במשרדה של המאמנת ואמרה לה שהיא פשוט לא יכולה לנשום, הטצ'ל שלחה את ברילנד לבדיקות שגילו את הסרטן. "הפכתי משחקנית כדורסל, לזאת עם הסרטן", מספרת ברילנד.

אחרי שבוע של הלם קיבלה ברילנד החלטה. "אף פעם לא חשבתי יותר מדי על המוות, ובהתחלה חשבתי שיהיה יותר קל למות מאשר לעבור את כל מה שצריך כדי להחלים", אמרה. "אבל לקח לי שבוע כדי להבין שאני הולכת לנצח את זה. כיום שום דבר לא מובן מאליו בעיני, בטח לא החיים. אז כשאני על המגרש וחושבת למשל על נכים בכיסאות גלגלים, אני מודה לאלוהים שאני יכולה לרוץ וזה גורם לי להתאמץ יותר".

ברילנד הפסיקה ללמוד, קיבלה טיפולים ואחרי שהתברר שהסרטן בנסיגה, חזרה לשחק. "רק אחרי חמש שנים אפשר לדעת בוודאות אם יש החלמה מלאה או לא, אבל אני מרגישה בסדר גמור, וככל שאשחק יותר ארגיש עוד יותר טוב", אמרה. בשנה שעברה חזרה לשנה האחרונה בצפון קרוליינה, אותה סיימה עם ממוצע של 12 נקודות ושבעה ריבאונדים. על המאבק המופלא שלה בסרטן קיבלה ברילנד את פרס ההשראה, שמחולק בכל שנה לאחד או אחת מספורטאי הקולג'ים באמריקה.

אורנה אוסטפלד, מאמנת רמת השרון, התרשמה מהמאבק של ברילנד, לא פחות מיכולתה המקצועית. "ראשית, זה שהיא לא ויתרה ונלחמה בסרטן, זה אומר משהו על האופי שלה. היא וינרית", אמרה אוסטפלד. "כבר שנים שאנחנו וחברת רוש פועלים למען נשים חולות ומחלימות מסרטן, אז אמנם לא בגלל זה החתמנו אותה, אבל היא מאוד מתאימה לנו - שחקנית שהפכה את המאבק הפרטי שלה למשהו שכולם יכולים להזדהות איתו, ואפילו הקימה קרן לילדים חולי סרטן.

"לפי מה שראיתי ממנה, ג'סיקה היא שחקנית אתלטית, קבוצתית ובעלת נחישות יוצאת דופן", הוסיפה עליה המאמנת הישראלית. "יש לה יד טובה מחצי מרחק, והיא מהירה מאוד. יש לנו רקורד מוכח בטיפוח צעירות, ואני מקווה שברילנד תצטרף לרשימה הארוכה של זרות צעירות שאחרי עונה או שתיים אצלנו עשו קריירה מרשימה".

כדורסל נשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully