וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור דגן: "כל מהלך שעשיתי נתקל באינטרסים"

3.8.2011 / 8:44

יממה אחרי האסון של הפועל פ"ת, המפרק ליאור דגן מדבר: "חטפתי יריקות ועוד כואב לי. שמיר פגוע, יכול להבין אותו"

יממה לאחר שהפועל פתח תקוה נשרה לליגת המשנה, סימן שאלה גדול מרחף את המועדון. אחרי שהמנכ"ל אפי צפריר מירר אתמול בבכי במסדרונות ההתאחדות ויצא מהמשרדים בליווי כוחות יס"מ, המפרקים ליאור דגן ועמית פינס ינסו להציל את המועדון מקריסה טוטאלית. בראיון ראשון מאז ההודעה הדרמטית של בית הדין העליון, מסביר דגן את הסיבות להתרסקות של המועדון בחודשיים האחרונים.

"לא ראיתי את האישה והבנות שלי במשך שבועות בגלל הפועל פתח תקוה, לא ישנתי ועשיתי הכל כדי להציל את המועדון הזה. אי אפשר לבוא בטענות לאף אחד", מסביר דגן. "כולם ניסו להציל את הקבוצה. אחד עשה תרגיל עם הכסף כשחזר בו עם הסכומים, עם אחר זה לא הלך כמו שהוא רצה. כולם מנסים לחפש אשמים, אבל אין אשמים. 11.5 מיליון שקל זה הרבה כסף. אנשים לא מבינים, אבל היינו צריכים 6.5 מיליון שקל כדי להעמיד תקציב, חצי מיליון שקל יותר בגלל הקיזוז של ההתאחדות (בגלל החוב לאצטדיון רמת גן, א.י). זאת הייתה מלחמת עולם עבורי, רציתי שהקבוצה תישאר כאילו אני אוהד אותה כבר עשר שנים, אבל זה לא הצליח".

הבקרה הודיעה למולדבסקי שעליו לחתום על כתב ערבות בלתי מסויג. אתה יכול להבין למה הוא סירב?

"מולדבסקי לא היה חייב לתת שקל, אבל הוא נתן בטוחה ואז הבקרה הציבה את הדרישה של כתב הוראות עם דגש על 'בלתי מסויג'. באותו רגע שעורך הדין שלו שמע את זה, הוא הבהיר לו 'אתה לא חותם על זה, כי מחר בבוקר ייקחו לך את כל הכסף'. ככה זה כשמדובר בכתב בלתי מסויג. הם יכלו לקחת את הכסף כבר מחר בבוקר בלי הסברים. זה אדם אמיד, המחאה שלו זאת המחאה, אבל זה לא הלך. היינו ממש קרובים להישאר".

ניסיתם לרתום את מאיר שמיר, מה קרה?

"מאיר שם מיליון שקל, כספונסר. הוא מאוד פגוע ממה שקרה בקבוצה ואני יכול להבין אותו. לצפות מבנאדם שייתן יותר זו חוצפה. בסופו של דבר אתה יושב עם אנשים שמעבירים לך מאות אלפי שקלים, אתה לא יכול לבוא ולבקש עוד. זה שיש לו כסף הופך אותו לחשוד וישר עולות שאלות כמו 'למה אתה לא נותן יותר?'. זה לא מה שהיה צריך לקרות. הוא לא היה חייב לתת".

האוהדים כעסו עליך.

"למרות שחטפתי יריקות, כואב לי עליהם מאוד. כל מה שיש לי להגיד להם הוא שאני כואב איתם את הירידה של הקבצה לליגה הלאומית. עשיתי מבחינתי, יחד עם עו"ד עמית פינס, הכל כדי שהדבר הזה יתאפשר".

מה התרומה של פרשת הכדור המרכזי לירידה?

"יכול להיות שהנכונות של אנשים לשים כסף נעלמה. אולי הם נרתעו בגלל מה שהיה ואפשר להבין אותם. מה שחשוב עכשיו הוא שנפעיל את הקבוצה בלאומית, נחקור את ההתנהלות הכספית של המועדון הזה עד היסוד".

היית שותף גם לפירוק של הפועל רמת גן. מה עבד שם שלא עבד הפעם?

"אתה צריך לזכור ששיחקנו בליגה ארצית, ואז לא הייתה בעיה גדולה להעמיד תקציב מינימום. פה זה מצב שונה, בגלל התערבות מסיבית מצד התקשורת וגם בגלל המספרים הגדולים. היינו צריכים להעמיד תקציב של 11.9, יותר מהמינימום, בגלל החוב לאצטדיון רמת גן. הפירוק הזה היה יותר מורכב ויותר קשה. היו לא מעט התנגדויות. היום אני יכול לומר שכל מהלך שלי זכה לביקורת, כל מהלך נתקל באינטרסים. נעמיד סגל ראוי לליגה הלאומית ונעביר אותה לידיים של אנשים רציניים, בתקווה שכדור השלג ייעצר".

לנדאו יתפטר השבוע, חלק מהבכירים ישוחררו

חבר ההנהלה לשעבר גל חצור עדיין טוען כי ינסה להפקיד היום ערבויות בבקרה, במטרה להשאיר את הקבוצה בליגה. גם אם הכסף יושג, ספק גדול אם בהתאחדות לכדורגל יאשרו לקבוצה מתן ארכה נוספת, לאחר שביקשה להסיר אותה אתמול באופן סופי. כזכור, חצור אמר אתמול כי בכוונתו לפנות היום למפרק ליאור דגן על מנת שיגיש בקשה לארכה נוספת.

בפן המקצועי, בכוונת ראשי המועדון להחליט עוד השבוע מי מהשחקנים ישוחרר. אוסטין אג'ידה עשוי לעזוב בגלל שלמועדון אין יכולת להחזיק אותו מבחינת שכר. במקרה כזה, המועדון יבקש משניר דורי, שחקן הבית, להישאר כשוער ראשון. גם פביאן סטולר (הוצע לבית"ר ירושלים, גם כפר סבא בתמונה) ודניאל אדו, עשויים לעזוב.

גל כהן ייפגש עם הנהלת הקבוצה בנוגע לחוזה שלו לעונה נוספת וסביר להניח שיעזוב, כנראה לבני יהודה או מכבי חיפה. אלון תורג'מן מועמד להפועל תל אביב ומכבי חיפה כשאריק איזיקוביץ' מנהל משא ומתן עם שני המועדונים במטרה להעבירו עוד השבוע. גם יגאל אנטבי, אייל שן, גיא צרפתי ויניב לוזון עשויים לעזוב.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, המאמן גילי לנדאו מתכוון להתפטר עוד השבוע מהקבוצה. לנדאו סירב להגיב על כך אתמול.

הפועל פתח תקוה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully