וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פתח תקוה: גילי לנדאו צפוי להתפטר

2.8.2011 / 17:46

בעקבות הירידה המאמן אמור לעזוב. גברי לוי: "המועדון הזה מחוסל". האוהדים קיללו את צפריר. חצור מנסה להציל את המצב

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל פתח תקוה נפרדה היום (שלישי) רשמית וסופית מליגת העל. בבית הדין העליון נערך הדיון המכריע בעניין הקבוצה אחרי שאיפשרו להם זמן להגיש את התקציב ללא ארכה, אבל בסופו של דבר האחים בועז ויוסי מולדבסקי לא חתמו והכסף לא הושג. משמעות הדבר היא שכשהפועל פתח תקוה תגיע לפלייאוף של הליגה הלאומית, יקוזזו לה תשע נקודות.

בעקבות המצב, גילי לנדאו אמור להודיע במהלך השבוע על התפטרותו מהקבוצה. לנדאו קיווה עד לשעות האחרונות שלפני בית הדין שהקבוצה תישאר ותעמיד לו את תקציב המינימום כדי שיוכל לפתוח את העונה. לנדאו עצמו סירב להתייחס לעניין ואמר: "עצוב מאוד וחבל". שלושת השחקנים הזרים של פתח תקוה: השוער הניגרי אוסטין אג'ידה (27), הבלם הגנאי דניאל אדו (24) והקשר השוויצרי פביאן סטולר (23), נמצאים על הכוונת של הפועל כפר סבא. גם הבלם גל כהן צפוי לעזוב, כשבני יהודה מועמדת לקלוט אותו.

גברי לוי עוד היה אופטימי לפני הדיון, ואמר בתחילתו: "אתם לא יכולים לקבל כסף מבחינה חוקית כי הקבוצה תחת פירוק, אתם מבזבזים את הזמן", אמר לנציג מכבי פתח תקוה והתפנה לדבר על עתיד קבוצתו האהובה. "אם הקבוצה תרד ליגה, המועדון הזה מחוסל, לא יישאר מהפועל פתח תקוה כלום. לרדת לליגה הלאומית כשמפחיתים לך תשע אחרי הקיזוז זה כמו מינוס 18. הקבוצה תרד לליגה א' ולא תתקיים. לא יעזור לאף אחד, הפועל פתח תקוה תישאר על אפם וחמתם של כל המלעיזים".

מאוחר יותר הוא נשמע קצת אחרת אחרי החלטת בית הדין: "מדובר באשמה של הרבה הנהלות, לא רק זו הנוכחית. הפועל פתח תקוה הידרדרה בכמה שנים, ולא מצאו את השכל המתאים לרדת ליגה בהתנדבות בלי פירוק, ועכשיו יצטרכו להתמודד עם זה".

עוד בנושא:

סופית: הפועל פתח תקוה בלאומית

להפועל כפר סבא יש 24 שעות להעמיד תקציב לליגת העל

אוהדי הפועל פתח תקוה בבית הדין. קובי אליהו
פשוט המומים. אוהדי הפועל פתח תקוה לאחר קבלת הבשורה/קובי אליהו

אפי צפריר: "השתדלתי לעשות מה שיכולתי"

אפי צפריר עצמו אמר ביציאה מהדיון: "עברתי כמעט חודש וחצי מאוד קשה. ניסינו לגייס כל אחד שהיה מוכן להירתם לטובת הפועל פתח תקוה. אני מבין את כל מי שעזר או לא עזר. לא משפחת מולדבסקי הייתה אמורה להציל את הקבוצה. אף אחד לא בא ושם את הצ'ק. הגענו עד לדקה ה-999 של זמן הפציעות, ולא הצלחנו. עכשיו עם כל הקושי שבדבר נצטרך לשחק בלאומית ונצטרך להשאיר את המועדון בליגה הזו עם מינוס 9 או מינוס 18, ונראה מה יהיה. בתקופה האחרונה רצתי כמו מטורף יום ולילה לגייס את התקציב, כואב לי על האוהדים וכואב לי על כולם. אני השתדלתי לעשות מה שיכולתי. לגבי העונה הקרובה, ננסה לקדם שחקנים צעירים ולהצליח כמה שיותר".

בזמן שצפריר דיבר עם העיתונאים, האוהדים דפקו על דלתות האולם וצעקו קריאות גנאי וקללות לעברו. הם דרשו לדבר עם צפריר, אך המאבטחים סילקו אותם. סמנכ"ל ההתאחדות רותם קמר ירד להרגיע את האוהדים, שמצידם התפרצו לעברו, ואמרו: "בושה שההתאחדות לא עזרה להפועל פתח תקוה, הייתם צריכים לתת לה הלוואה. לא רציתם שתישאר". קמר השיב: "צר לי שזה המצב, זה לא קשור אלינו". יש לציין שאכן להתאחדות אין כל קשר להחלטה.

מי שעוד הגיע לדיון הוא פרוספר אזגי, הבעלים של הפועל אשקלון, שמצפה להישאר בליגת העל במידה שהמלאבסים יירדו. "באתי לראות את הדיון ולדעת מה קורה. הקבוצה שיש לה הכי הרבה כסף תעלה במקומם", הסביר אזגי. כרגע הפועל כפר סבא, שהפסידה להפועל פתח תקוה במשחקי המבחן, זוכה לעדיפות ראשונה כמחליפה בליגת העל. אחריה נמצאות הפועל אשקלון והפועל רמת גן.

עו"ד עמית פינס הסביר את מה שקרה: "כמו שאמרתי לבית הדין, עשינו כל מה שניתן כדי להעביר את הקבוצה, בטח בזמן הקצר שעמד לרשותנו, וכמובן בהתחשב בהוראות של בית משפט שאנחנו צריכים להתחשב בהן, ולצערנו זה לא צלח. אני לא חושב שאפשר להפנות אצבע מאשימה לאיזה שהוא גורם. הרבה אנשים הלכו איתנו כברת דרך כדי להגיע למטרה. לא שקלנו לעשות משהו שאסור. כשדיברתי על סיכון אישי, התכוונתי לכך שכשמישהו נותן בטוחה, הוא לוקח סיכון. כשנוצר גירעון, המפרקים באופן אישי אחראים אליו, ולא היינו מוכנים לקחת את הסיכון הזה".

אוהדי הפועל פתח תקוה בבית הדין. קובי אליהו
בשורה קשה. אוהדי הפועל פתח תקוה מחוץ לבית הדין/קובי אליהו

מי שמסרב להרים ידיים הוא חבר ההנהלה גל חצור, שפנה למפרק עו"ד ליאור דגן והודיע לו כי הוא מוכן להפקיד ערבויות לטובת הקבוצה, כדי שזו תישאר בליגה. סכום הערבויות הינו מיליון וחצי שקל. חצור אישר את הידיעה ואמר: "יזמתי מהלך בשעה האחרונה והודעתי למפרקים שעוד ניתן להציל את הקבוצה. אני מוכן לשים את הערבויות. מבחינתי, לא היה דיון אלא משיכה של העתירה ולכן עוד ניתן להציל את הפועל פתח תקוה. אם בית המשפט של ההתאחדות יסכים, נערער שוב ואציל את הקבוצה. אני מתחייב להפקיד את הערבויות.

"אני לא מבין מדוע המפרקים של המועדון ביקשו חצי שעה כדי להציל את הקבוצה, ולא 24 שעות. אני מאמין שעוד יכולנו לעשות משהו כדי שהמועדון הזה יישאר בליגה. זה נראה אבוד, אבל אולי נמצא דרך כדי שהמועדון הזה יישאר בכל זאת בליגה", הוסיף חצור. "המצב נראה לכאורה אבוד, אבל נעשה הכל. אם זה לא יקרה, המועדון הזה לא יתפרק. אדאג לכך באופן אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully