וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכאן כנראה תצא לנו מדליה

4.8.2011 / 10:51

התחרות הקדם אולימפית בשייט זו הזדמנות טובה לבדוק מה עוד מצפה לשחר צוברי ונמרוד משיח בקרב האדיר ביניהם על הכרטיס ללונדון

ביום חמישי תצא לדרך בויימות' שבאנגליה התחרות הקדם אולימפית בשייט, בה ינסו כמה מהמועמדים הישראלים הפוטנציאלים למדליה אולימפית, להבטיח את מקומם בלונדון 2012. עבור שייטי ה-470, גידי קליגר וערן סלע (גברים) וגיל כהן וורד בוסקילה (נשים), מדובר בתחרות קריטריון. אם הצמדים יציחו להתברג בין 10 הראשונים בסיומה של האליפות - הם יבטיחו את מקומם במשחקים האולימפיים כבר החודש.

בגזרת גלשני הרוח, הענף האולימפי המוצלח בישראל, העניינים קצת יותר מסובכים. מאחר והתחרות הקדם-אולימפית היא הדמייה מדוייקת של מה שיקרה בעוד שנה, רק נציג אחד מכל מדינה יוכל להתחרות בויימות'. נמרוד משיח מדורג גבוה יותר בעולם לקראת התחרות הזאת, והוא זה שישתתף בה, בעוד שהמדליסט האולימפי שחר צוברי יסתפק במחנה אימונים באותו אתר. מלחמת צוברי-משיח מסובכת יותר מ"החיים הפשוטים" של שייטי המפרשיות. היא תצא לדרך באופן רשמי בסוף ספטמבר ותתפרש על פני ארבע תחרויות שנקבעו מראש - בסופן נדע מי אמור להיות הכוכב הבא של המשחקים האולימפיים.

איך זה יעבוד?

עבור שחר צוברי ונמרוד משיח נקבעו ארבע תחרויות, שבכל אחת מהן יוכלו לצבור ניקוד לפי המיקום שבו יסיימו. מי שיצבור את הניקוד הגבוה ביותר בסופו של דבר, ייסע ללונדון 2012. התחרויות שנקבעו הן אליפות אירופה 2011 שתתקיים בסוף ספטמבר בבולגריה, אליפות העולם 2011 שתתקיים בדצמבר בפרת' שבאוסטרליה, אליפות העולם 2012 שתתקיים בפברואר בקדיז שבספרד ותחרות הגביע העולמי שתתקיים במאי 2012 בהולנד.

על הנייר, נראה שזה הולך להיות קרב צמוד עם סיכויים פחות או יותר שווים לכל אחד. צוברי שמצטיין ברוחות חלשות אמור ליהנות מהן בתחרויות בבולגריה ובקדיז, שם כבר כיכב השנה. משיח, שיודע לטוס ברוחות החזקות, אמור ליהנות מהן בתחרות האחרונה בהולנד, וככל הנראה גם בתחרות באוסטרליה. בשתי אליפויות העולם בהן יתחרו הגולשים, הם יוכלו לצבור ניקוד אם יסיימו במקומות 1-16. זה מתחיל ב-50 נקודות למקום הראשון ונגמר בנקודה בודדת למקום ה-16. בשתי התחרויות האחרות הם יוכלו לצבור ניקוד על כל מיקום בעשירייה הראשונה, מ-30 נקודות למקום הראשון ועד לנקודה למקום העשירי. הכל קבוע מראש ולא אמורות להיות חוכמות, מי שישיג יותר נקודות יהיה המנצח.

תמונת מצב

השנתיים שאחרי המשחקים האולימפיים ב-2008 היו מצויינות דוקא עבור משיח, שראה לפני כן מהבית את שחר צוברי זוכה במדליית ארד אולימפית. הוא זכה בכסף באליפות העולם ב-2009 ובארד באותה אליפות שנה לאחר מכן. צוברי זכה אמנם באליפות אירופה ב-2009 בתל אביב, אבל בסך הכל משיח היה הדומיננטי מבין השניים בתחרויות החשובות בחו"ל. באותם ימים נראה היה שתסריט גל פרידמן-עמית ענבר עומד לחזור. כזכור, ב-1996 פרידמן זכה במדליה אולימפית באטלנטה, אבל איבד את מקומו לענבר לקראת סידני 2000. צוברי "ירד למחתרת" ולשקט האילתי שלו, והבטיח למקורביו לחזור בגדול בשנה החשובה ביותר, השנה הקדם-אולימפית. הוא עשה את זה בשקט גם לפני 2008 ומאז הוכיח שלא כדאי לפקפק בו לעולם.

אז נכון להיום נמרוד משיח מדורג ראשון בעולם וצוברי שביעי, אבל לפי התכנית שהכין המנהל המקצועי גור שטיינברג לשנת 2011, צוברי עשה בינתיים את העבודה. עבור כל אחד מהגולשים הוגדרו ארבע תחרויות בקרה במטרה להוכיח את היכולת שלהם. תחרות הבקרה הראשונה של שחר צוברי הוגדרה כהצלחה והסתיימה במדליית זהב בקדיז. נמרוד משיח סיים במקום ה-13 בתחרות הבקרה הראשונה שלו בהייר שבצרפת, וההופעה שלו הוגדרה ככישלון.

בכל מקרה, רק ארבע התחרויות המדוברות יקבעו את הגורל האכזר שמקורו בתקנון של המשחקים האולימפיים. במקרה של מעצמת גלשני הרוח ישראל זה אומר שמועמד פוטנציאלי למדליה או אחד שכבר זכה בה, ייאלץ להישאר בבית ולאגור כוחות נפשיים וסבלנות רבה במטרה לנסות את מזלו בקמפיין האולימפי הבא. עם פתיחתה של השנה האולימפית רק דבר אחד בטוח בגזרת גולשי הרוח הישראלים - עם יריבות כל כך קשה ודרמטית, אי אפשר לצפות משחר צוברי ונמרוד משיח לאהוב אחד את השני, גם לא "לשחק אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully