וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשסופה פוגשת מערבולת: גוני יזרעאלי מגיע להפועל ירושלים

1.8.2011 / 15:00

גוני יזרעאלי תמיד ידע לפרוח בקלאץ', אבל גם נטה לפרובוקציות ותחרותיות יתר. עכשיו, בהפועל ירושלים, השילוב נראה קטלני

אקורד הסיום של העונה של הפועל ירושלים היה צורם במיוחד. שניות מסיום ההשפלה בחצי הגמר מול גלבוע/גליל , החליט גוני יזרעאלי מגלבוע/גליל לכדרר באיטיות את הכדור ולהעביר את הזמן. רכז ירושלים יוגב אוחיון לא השתלט על עצמו, ותקף את גוני במחאה. בסיום המשחק התנצל יזרעאלי, הכחיש שהוא ניסה להתגרות באוחיון וחבריו, והבהיר שהוא מכבד את שחקנה החדש של מכבי תל אביב.

שחקן גלבוע/גליל עליון, גוני יזרעאלי. ברני ארדוב
ברוב הקבוצות שבהן שיחק הוא הצליח לעורר את חמתם של השחקנים לצדו. אחד הזרים איתם שיחק העונה אמר השבוע ש"אולי עכשיו בגלבוע/גליל אפשר יהיה לחייך באימונים". יזרעאלי/ברני ארדוב

זו לא הפעם הראשונה שיזרעאלי מושך תשומת לב לא בדרכים הנכונות. "גוני שחקן מאוד חכם, ויודע את החולשות של ההגנה. הוא מבין את המשחק כל כך טוב, עד שזה מוציא את השחקן מולו משיווי משקל. פשוט יש לו את זה", כך מיקי דורסמן מסביר את התכונות הייחודיות של יזרעאלי, שלפעמים מאפשרות לו להוציא את היריב מהכלים, אבל לא פעם נראות מהצד כמו פרובוקציה.

עכשיו גוני מגיע להפועל ירושלים, הקבוצה אותה הכעיס כל כך בסיום העונה הקודמת. בסוף השבוע שעבר הוא חתם במלחה לשנתיים, וקיבל הזדמנות לא רק לעשות צעד משמעותי בקריירה, אלא גם להוכיח שהוא מתחיל להתפקס, להתבגר ולהתמקד אך ורק בכדורסל. הקריירה של הילד, כולה בן 26, כוללת עד כה שתי אליפויות, גמר אליפות תיכונים, זכייה בתואר תגלית העונה וזכייה בתואר מלך האסיסטים. למרות זאת, הגעתו של גוני יזרעאלי לירושלים לא תמיד נראית טבעית. אולי זה בגלל האופי שלו, אולי זה בגלל האפרוריות שלו, ואולי זה דווקא בגלל השילוב הקטלני בין הטירוף של ירושלים לדם החם של הגארד. מה שבטוח, הולך להיות מעניין.

דם קר, דם חם

יזרעאלי, קיבוצניק מגבת ובנו של שחקן העבר טל, מעולם לא סומן ככוכב גדול (מלבד ההגעה לאורט לייבוביץ' נתניה, לצד רביב לימונד וההגעה עד לגמר התיכונים). ב-2006/07 חזר לאור הזרקורים כשעלה עם הפועל עפולה/גלבוע לליגת העל והפך לתגלית העונה. בעונה לאחר מכן הוא כבר היה הרכז השני הישראלי של הפועל חולון, שזכתה באליפות, ובהמשך הספיק לקטוף עוד אליפות עם גלבוע/גליל ב-2009/10.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן הפועל חולון מיקי דורסמן עם שחקן הקבוצה גוני יזרעאלי. ברני ארדוב, ברני ארדוב
"גוני היה שותף לאליפויות גדולות, והיה לו חלק נכבד מאוד במשחקים החשובים באמת באותן עונות, גם בחולון וגם בגליל. הגדולה שלו היא שהוא יודע לקחת את הכדורים במאני טיים עם ביצים גדולות ולנצח משחקים". דורסמן מחמיא ליזרעאלי/ברני ארדוב, ברני ארדוב

"רציתי את גוני בשנה שעברה בחולון, ולכל מקום שאני אלך אני ארצה אותו", מעיד דורסמן, "גוני היה שותף לאליפויות גדולות, והיה לו חלק נכבד מאוד במשחקים החשובים באמת באותן עונות, גם בחולון וגם בגליל. הגדולה שלו היא שהוא יודע לקחת את הכדורים במאני טיים עם ביצים גדולות ולנצח משחקים. אם בודקים את הסטטיסטיקות שלו בשלוש הדקות האחרונות, רואים דבר מדהים. הוא ווינר אמיתי".

ואכן, דורסמן צודק. הנתונים הללו מתאמתים לא רק בדקות האחרונות, אלא בכלל במשחקי ההכרעה. מאז עונת 2007/08, אז זכה באליפות עם חולון, מספריו של יזרעאלי עולים בהדרגה בכל עונה, כשלרוב במשחקי הפיינל פור הוא מתעלה אפילו יותר. בחצי הגמר לפני שנתיים הוא קרטע וקבוצתו הפסידה, אבל אשתקד הוא כבר הצליח לשדרג את עצמו עם 12 נקודות ו-4 אסיסטים בממוצע בפיינל פור לעומת 6.1 נקודות ו-3.9 אסיסטים במהלך העונה.

"גוני נתן לנו הרבה בלאנס", מספר ברק פלג, עוזר מאמן גלבוע/גליל, "גם אם הוא לא פתח, ידענו שאפשר לסמוך מעליו מהספסל. אחד הצרכים לקבוצה זה שחקנים שיודעים לבוא מהספסל, שחקן שישי או שביעי, וקבוצה צריכה שחקנים שרוצים להיות כאלה, מסוגלים להיות כאלה, ומבינים את החשיבות של שחקן מהסוג זה. גוני עושה את זה מצוין. לרוב הוא לא היה במעמד של רכז מוביל שלוקח קבוצה על הכתפיים".

"הוא איש לא קל"

לצד התכונות הספורטיביות החיוביות, סביב גוני יזרעאלי יש גם לא מעט סיפורים שליליים. ברוב הקבוצות שבהן שיחק הוא הצליח לעורר את חמתם של השחקנים לצדו. אחד הזרים איתם שיחק העונה אמר השבוע ש"אולי עכשיו בגלבוע/גליל אפשר יהיה לחייך באימונים". גם עם קטש מערכת היחסים לא הייתה מושלמת, כשבעונת הבכורה שלו בגלבוע/גליל צצו חיכוכים בין הצדדים ובקבוצה החליטו לוותר על השחקן לברק נתניה.

עודד קטש מאמן הפועל ירושלים. קובי אליהו
כבר היה לו תאקל עם יזרעאלי בעבר, עכשיו שניהם בוגרים יותר. קטש/קובי אליהו

שבועיים של אימונים בנתניה, העולה החדשה, הספיקו לקבוצה כדי לשחרר אותו. בסיום אותה עונה סיפר השחקן ש"היו לי כמה סיבות אישיות בחיים הפרטיים שאני לא רוצה להיכנס אליהן", אבל אחד מאנשי נתניה באותה עונה סיפר השבוע כי "כבר בשבועיים היה אפשר להבין שהוא איש לא קל, ואנשים מהר מאוד לא הסתדרו איתו. היה ממש לא נעים שם". יזרעאלי חזר להילחם עם ליאור שגב על דקות משחק, ובסופו של דבר זכה באליפות בצפון.

"גוני שחקן מאוד מיוחד, באופי הוא מיוחד, בהסתכלות על הכדורסל מאוד מיוחד", מנסה להסביר ברק פלג, "כדורסל ממלא חלק הכי גדול בחיים שלו, ממש פריק של כדורסל, ובגלל זה הוא מבין כדורסל ברמה מאוד גבוהה. גוני הוא שחקן שיכול כל היום להיות במגרש, להתאמן ולחזור על פעולות שוב ושוב, ואם כל המגבלות שיש לו הוא מצליח להיות ברמה גבוהה, בעיקר בגלל האהבה הבלתי המסויגת שלו למשחק, המקצוענות והיכולת לא לפחד משום דבר. זה מה שהופך אותו למקצוען ולשחקן כל כך מיוחד. גוני הוא סוג של מאמן גם כשהוא משחק, גם כשהוא על הספסל וגם כשהוא פצוע, זה לא מישהו שיושב בצד ושותק, הוא מאוד מעורב ואכפת לו. ילד חמוד בסופו של דבר". גם דורסמן מסכים עם הקביעה, וסבור שיזרעאלי התבגר. "הוא עשה קפיצת מדרגה גדולה", אמר דורסמן, "היום הוא יכול לקבל החלטות מנקודת מבט רגועה".

השבוע אמר שחקן של גלבוע/גליל כי "אם לא נוח לפעמים לשחק ליד יזרעאלי, מולו זה כבר ממש מטרד". יזרעאלי כאמור הוציא את יוגב אוחיון מהכלים בחצי הגמר, וקצת לפני הפלייאוף גרם למאיר טפירו ספק להכות אותו ולקבל הרחקה. במכבי אשדוד שלחו מכתב לאיגוד הכדורסל נגד הפרובוקציות של יזרעאלי. אחד ממאמני ליגת העל אמר השבוע: "גוני יזרעאלי הוא שחקן שאתה שם על היריב שלך, ואתה יודע שרגוע הוא לא יהיה. מי שמצליח לצאת רגוע ממפגש איתו, זה כבר שחקן בעל יכולות מנטאליות מדהימות".

ברוך הבא לירושלים

בסופו של דבר, כפי שכבר הוכיחו לא מעט שחקנים טובים שנכשלו לפניו, הצלחה בהפועל ירושלים עשויה להפוך את גוני יזרעאלי משחקן טוב לשחקן גדול. בניגוד לצמדי הרכזים שהיו שם לפניו - יובל נעימי ומורן רוט, יובל נעימי עם יוגב אוחיון - יזרעאלי הוא יותר כמו דרור חג'ג', אחד שיודע להגיע מהספסל, כפי שכבר ציין ברק פלג. בסיטואציה המלחיצה בירושלים, שם כל הפסד הוא קטסטרופה, בדיוק כפי שיזרעאלי לקח הפסדים בגלבוע/גליל, אולי עודד קטש מצא את השחקן המושלם.

דני קליין יושב ראש הפועל ירושלים אחרי הזכייה בגביע ווינר. ברני ארדוב
חולון זה לא קל, גלבוע/גליל זו חממה, אבל הפועל ירושלים זה כבר טירוף אמיתי. קליין מחכה לגוני/ברני ארדוב

"הסיכוי להצלחה שלו תלוי בעיקר ביכולת לדעת להרפות", מסביר מאמן בליגת העל, "נכון שהאהבה שלו למשחק היא משהו שבהפועל ירושלים מאוד צריכים, ושחקן תחרותי שלא יודע מה זה להפסיד זה דבר טוב, אבל יש הבדל כי בהפועל ירושלים כל דבר קטן הופך מיד למערבולת גדולה. אם הוא לא יתחבב על האנשים מסביב, או יצליח לריב עם מישהו, יהיה לו קשה מאוד לתקן את זה בהמשך. הוא צריך לעבוד על עצמו, ולהגיע לשם שלם ומפוכח. רק ככה הוא יפרח".

"הוא יצטרך להתמודד עם מערכת אחרת", מסכים ברק פלג, "גוני צריך את תשומת הלב, ובסך הכל בגליל אתה מרגיש בבית ויותר נוח. הוא צריך לבוא למקום חדש ולהתרגל אליו, ולאווירה פחות ביתית לפחות בשלב הראשון עד שהוא יתחבר. גלבוע/גליל זה הסביבה הטבעית שלו, והוא מכיר את כולם. כשאתה בא לירושלים והכל זר לך, ואתה רחוק מהמשפחה, אז הכל יכול להיות יותר קשה, אבל בסך הכל אני חושב שהוא ילד גדול והוא צריך להתמודד עם מעבר כזה. יש שם את קטש, אלישי כדיר ורנדל, פרצופים מוכרים וזה יהיה לו יותר נוח. רק העתיד יקבע אם זה בחירה נכונה או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully