וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורגן קלינסמן מונה למאמן נבחרת ארצות הברית

שחקן העבר האגדי מחליף את בוב בראדלי, שהתפטר אחרי 5 שנים. יו"ר ההתאחדות: "כבר לא יכולים לחכות למנהיגות שלו"

מספר שעות לאחר שבוב בראדלי פוטר מנבחרת ארה"ב, הודיעו הערב (שישי) האמריקאים על מינויו של יורגן קלינסמן כמאמן החדש של נבחרת הכדורגל. שחקן העבר האגדי של נבחרת גרמניה היה המועמד המוביל להחליף את בראדלי שהחזיק בתפקיד חמש שנים, והערב הפכו השמועות לחדשות רשמיות. הופעת הבכורה של קלינסמן בתפקיד תיערך ב-10 לאוגוסט, כאשר נבחרת ארצות הברית תארח בפילדלפיה את מקסיקו.

"אנחנו מאושרים להודיע על מינויו של יורגן", אמר נשיא התאחדות הכדורגל האמריקאית, סוניל גולאטי. "הוא שחקן עבר גדול ומאמן מנוסה עם הרבה מאוד ידע שיעזור לתכניות שלנו. ליורגן היתה הצלחה בהרבה מאוד תחומים שונים של המשחק ואנחנו כבר לא יכולים לחכות למנהיגות שהוא יספק לנו, על הדשא ומחוצה לו".

קלינסמן עצמו, שפרש ממשחק מקצועני ב-1998 אך חזר לעונת פרישה חגיגית במדי אורנג' קאונטי מה-MLS, יוצג בתפקיד החדש כבר ביום שני הקרוב. עד אז, אמר לתקשורת: "אני נרגש לקראת האתגר הקרוב. אני מצפה לאחד את הנבחרת כבר למשחק הקרוב שלנו מול מקסיקו, ולהתחיל את הדרך אל עבר העפלה למונדיאל 2014".

אחד משחקני העבר הגדולים בתולדות נבחרת גרמניה כבר היה מועמד לאמן את נבחרת ארצות הברית ב-2006, מספר שבועות אחרי שעזב את נבחרת גרמניה, אך אז קיבל בוב בראדלי את התפקיד. הסקורר האגדי שהבקיע לא פחות מ-232 שערים בקריירה (ב-516 משחקים) רשם שנתיים אטרקטיביות במיוחד כמאמן הנבחרת הגרמנית בין השנים 2004 ו-2006, ובעונת 2008/09 אימן, לא בהצלחה יתרה, את באיירן מינכן.

בשנים האחרונות מתגורר קלינסמן בקליפורניה עם אשתו האמריקאית, ובשנה שעברה אף החל לשמש כיועץ לקבוצת טורונטו מליגת ה-MLS.

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully