וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'לייזניצ'אר - מכבי ת"א: איוניר לא מודאג מהפציעות

27.7.2011 / 17:46

איוניר החמיא למדוניאנין ("השחקן הטוב בבוסניה אצלנו") לקראת ז'לייזניצ'אר (ה', 21:30, ע'5). אוסים: "יש למכבי יתרון קל"

מכבי תל אביב תתארח מחר (חמישי, 21:30, שידור בספורט5) בסראייבו אצל ז'לייזניצאר המקומית במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית ותנסה לעשות צעד חשוב לקראת שחזור ההישג מהעונה שעברה - העפלה לפלייאוף. לשם כך, הצהובים יצטרכו למחוק את מאזן האימה במשחקי החוץ באירופה - 10 משחקים ללא ניצחון - מאז ה-0:3 (הטכני) בסלוניקי על פאוק לפני שבע שנים.

הערב ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים, בה השתתפו המאמן מוטי איוניר והקשר הבוסני האריס מדוניאנין, שמעורר הרבה עניין מאז נחתה הקבוצה בסארייבו. איוניר נשאל כבר בפתיחה על חסרונם של ברק יצחקי ואלירן עטר ומיהר לעדכן: "קודם כל ברק יצחקי פצוע כבר יותר משנה. אלירן עטר לא מרגיש טוב כבר משבוע שעבר אבל מכבי תל אביב היא קבוצה מספיק טובה העונה כך שגם אם חסר לנו שחקן כזה או אחר אין סיבה שזה ישפיע על המשחק שלנו".

על התוכניות למשחק מחר ועל היריבה הוסיף המאמן: "אנחנו צריכים לחשוב בזהירות, וחשוב שנסיים בתוצאה טובה כי המשחק הבא בבית. ז'לייזניצ'אר זאת קבוצה מאד ממושמעת, המאמן מאד דומיננטי ואפשר לראות את זה בהתאם לאופן שבו הם משחקים. מעבר לזה יש להם שחקנים מוכשרים וטובים אבל השחקן הטוב ביותר בבוסניה משחק עבור הקבוצה שלנו".

האריס מדוניאנין, שחזר לעיר הולדתו אמר: "כיליד סארייבו אהדתי את ז'לייזניצ'אר אבל היום אני מקצוען הרוצה שמכבי תנצח ותעפיל שלב. לז'לייזניצ'אר קבוצה טובה וממושמעת שיש לה שני שחקנים מצוינים כזאיקו זבה ומירסאד בשליה ששיחקו בנבחרת בוסניה וראיתי אותם משחקים בשנים האחרונות". כשנשאל לגבי האווירה באצטדיון האולימפי על שם האסים פרחטוביץ'-האסה בו משחקת ענה מדוניאנין: "אני לא חושש מהאווירה באצטדיון בעיקר אחרי אזרבייג'אן ובהתחשב בעובדה שבלומפילד צפוף וכאן היציעים רחוקים".

הקשר דיבר על המטרות של הקבוצה במשחק מחר ואמר: "אנחנו רוצים לכבוש מחר אבל גם תיקו 0:0 טוב לנו כי זו רק המחצית הראשונה. באירופה אין פיבוריטיות והוכחה לכך היה בהדחה של שריף טיראספול. למרות הכול עדיין אני חושב שאנחנו יותר טובים". כשנשאל על ידי התקשורת הבוסנית האם עזר למאמן הקבוצה מוטי איוניר בהכנות למשחק, הודה מדוניאנין: "תרגמתי לאיוניר מה נכתב בתקשורת המקומית על מכבי ומה אמר המאמן שלהם עלינו ועל המשחק".

בהמשך הערב קיימו הצהובים את האימון המסכם לקראת המשחק, אולם המאמן איוניר לא תירגל הרכב. הבשורה הטובה הגיעה מכיוונו של גיז'רמו ישראלביץ' שלמרות פציעה בגבו השלים אימון מלא ויפתח בהרכב. על פי האימונים במהלך השבוע נראה כי בעקבות חסרונו של אלירן עטר הפצוע מתלבט איוניר בין שתי אפשרויות: הזזת האריס מדוניאנין לעמדה קדמית ואז יפתח משה לוגסי בקישור האחורי, כאשר האפשרות השנייה היא שמדוניאנין יפתח לצידו של רפי דהן בקישור האחורי ובמקרה כזה יפתחו רועי קהת או רוברטו קולאוטי בחלק הקדמי לצידם של קונאטה ודאבור.

מוקדם יותר ערכו היום אנשי מכבי תל אביב סיור קצר בעיר במהלכו ביקרו בבית הכנסת הספרדי העתיק שהוקם לפני 430 שנה ופעיל עד היום בערבי ראש השנה. בבית הכנסת נמצא העתק של אחת מהגדות הפסח העתיקות בעולם שהודפסה במקור בצפון ספרד והגיעה עם האנוסים דרך איטליה ודוברובניק בקרואטיה לסארייבו (ההגדה המקורית ששמורה במוזיאון הלאומי) שרדה את השואה לאחר שהוחבאה מתחת למסגד ואת מלחמת הבלקן בכספת של הבנק. בבית הכנסת מוצגת גם תמונה של קבוצת הכדורגל של 'מכבי' המקומית שנוסדה בשנת 1934. ברק יצחקי הצטרף לקבוצה לאחר שבדיקה שעבר בברצלונה לא גילתה ממצאים חדשים לגבי פציעתו.

הרכב משוער: גיא חיימוב, קלמי סבן, ניבאלדו, סאבו פאביצ'ביץ', יואב זיו, רפי דהן, משה לוגסי (רוברטו קולאוטי, רועי קהת), האריס מדוניאנין, גיז'רמו ישראלביץ', מונאס דאבור, מוסא קונאטה

אופטימיות זהירה בקרב הבוסנים

ז'לייזניצ'אר, שהפתיעה בסיבוב המוקדמות השני את שריף טירספול (0:1 בסיכום שני המשחקים), קיימה את מסיבת העיתונאים הרשמית שלה: "המשחק מול מכבי לא יהיה דומה לזה מול שריף", אמר המאמן עמאר אוסים. "יש לנו יותר מידע על מכבי, שהיא קבוצה יותר רצינית משריף ויודעת מה היא רוצה מעצמה. החלוץ הכי טוב של מכבי לא ישחק נגדנו ותיאורטית, זה טוב מאוד עבורנו".

אוסים נשמע אופטימי: "אני בטוח שאנחנו יכולים לשחק טוב ובהרבה פרמטרים להתמודד איתם גם בישראל. נצטרך ללחוץ מהפתיחה, על הדשא וביציעים. יש על מכבי יותר לחץ כי התקציב שלהם הרבה יותר גבוה משלנו. אם להיות ריאלי, אני חייב להודות שלמכבי יש יתרון קל. הכי חשוב שנגיע עם תוצאה טובה למשחק בישראל".

כזכור, הקבוצה הבוסנית פגשה בעונה שעברה את הפועל תל אביב בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, הובסה 5:0 במשחק הראשון בישראל ונוצחה 1:0 במשחק בסראייבו.

ההרכב המשוער: אלביס קאריץ', גוראן מרקוביץ', ניימה גרהארדט, יוסיפ קבסיץ', ידרנקו בוגיצ'ביץ', סרג'אן סאביץ', מירסאד בשאלייה, זייקו זבה, סרג'אן סטאניץ', אדין וישצ'ה, אלדין אדילוביץ'.

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקווים לתוצאה טובה. פאביצ'ביץ' וסבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully