וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רף ושמו קשטן

26.7.2011 / 12:33

למרות כאב הניתוק מהפועל תל אביב, בני יהודה היא התחלה מושלמת ליוסי אבוקסיס, גם כדי לסגור חשבון עם האיש שהדיחו

אם יוסי אבוקסיס באמת יהפוך יום אחד למאמן מוביל בכדורגל הישראלי כמו שמבטיחים לנו, הוא עשוי לזכור את הרגע שבו נזרק מהפועל תל אביב בתור הכרזת העצמאות שלו. כשחקן, אבוקסיס תמיד היה צריך מועדון חזק שיעמוד מאחוריו ויעזור לו להדגיש את היתרונות שלו ולהסתיר את הפגמים. תחילה בית"ר ירושלים, אחר כך הפועל תל אביב, ובסוף שוב הפועל תל אביב בסיבוב שני.

כמאמן, אבוקסיס חייב להציע את מרכולתו ליותר מקבוצה אחת אליה חשוב לו להיות מקושר. הוא צריך לשאוף לאמן את מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, את מכבי חיפה וגם את הפועל תל אביב. ההתעקשות שלו להתחיל את קריירת האימון בהפועל תל אביב עלולה היתה לטשטש עבורו את התובנה החשובה הזו, ולנסות להיות אדום טהור גם כמאמן. בהכירנו את אבוקסיס, סביר להניח שכמאמן הפועל תל אביב הוא לא היה מתבייש לומר לעיתונאים שהוא לא היה רוצה לאמן את מכבי תל אביב, למשל. הבעיטה הקלה שקיבל בישבן מהפועל תל אביב אמורה להעיר אותו בזמן.

הבעיטה הזו שלחה את יוסי אבוקסיס למקום טוב לא רק מבחינת תיאורטית, אלא גם מבחינה פיזית. בני יהודה, בעידן הנוכחי, היא חממה לא רעה בכלל למאמנים. גיא לוזון הסיר שם לחלוטין ובמהירות די מפתיעה את הכתם שרבץ בו בהפועל תל אביב, ודרור קשטן העיר שם את קריירת האימון הגוססת שלו מימי נבחרת ישראל. הסיבה לכך כוללת מספר אלמנטים: קבוצת כדורגל אמיתית, עם מסורת שדוחקת בך להצליח וקהל דורש ולוחץ, ומנהלים שיודעים לתת את הגיבוי ולבנות מערכת מקצוענית מהנוער שתדע לספק למאמן את הבסיס הבריא לעבוד עליו.

אבוקסיס צריך לברך על כך: כי קריירת האימון בבני יהודה תדמה עבורו קריירת אימון אמיתית בקבוצת צמרת אמיתית, כזו שהוא רואה את עצמו מדריך בעתיד. היא תכין אותו לכל המכשולים שיצפו לו, ותוכל ללמד אותו למצוא חברים חדשים, כי זה מה שבני יהודה טובה בו, וכי מאמן כדורגל לא יכול להיות מזוהה עם מועדון מסוים אלא אם כן הוא עובד בבית מרקחת כמו ברצלונה.

לאבוקסיס מצפה הערב (שלישי, 19.00, ספורט2) המבחן הכי קשה כמאמן מול הלסינגבורג השבדית, שהיא פייבוריטית ברורה מול בני יהודה. העפלה, בוודאי בסטייל, תספק את ההישג הכי גדול של בני יהודה באירופה, וצעד ראשון שלה לעבר הישג ממשי בעתיד במפעלים הבינלאומיים. בקרב האישי שאבוקסיס ודאי ינהל בראש שלו העונה מול דרור קשטן זה יהיה ניצחון ראשון, אחרי ההדחה בעונה שעברה מול שמרוק. אבל גם אם לא – הרף של אבוקסיס העונה לא צריך שונה מגיא לוזון או דרור קשטן: צמרת גבוהה בליגה, כרטיס לאירופה.

בינינו, גם בני יהודה, כמועדון שמכבד את עצמו ואת התוצאות שלו, לא תעשה עבורו את ההנחות האלה, למרות שזה יכול להיות נחמד לראות את אבוקסיס מתחיל את המסע שלו כמאמן עם הישג ראשוני שמאפיל על דרור קשטן: ניצחון גדול ראשון באירופה עם בני יהודה.

לעמוד הדעות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully