וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורטאים הפראולימפיים ממתינים להחלטת בג"ץ

ועד הספורטאים הפראולימפיים התלוננה נגד המועצה להסדר הימורים בספורט, בגין הקצבה לא שוויונית שניתנת לוועד לטענתם

בית המשפט הגבוה לצדק ידון ביום שני הקרוב בעתירה של הוועד הפראולימפי הישראלי שהוגשה באמצעות עו"ד גדי בלושטיין, נגד המועצה להסדר הימורים בספורט, בגין הקצבה לא שוויונית שניתנת לוועד הפראולימפי המייצג את ספורט הנכים ההישגי. כידוע המועצה מעניקה סך של כ-7.5 מיליון שקל בשנה לוועד האולימפי לצורך ההכנות לאולימפיאדה בלונדון, ורק כ-1.1 מיליון שקל לוועד הפראולימפי.

המדינה, באמצעות משרד התרבות והספורט הכירה לפני כשנתיים בשיווין ומיישמת אותו הלכה למעשה. לדוגמה: תקציב המשרד להכנות לאולימפיאדה, פרס השרה למדליסטים ותקציב המלגות מתוקצב באופן שווה. לעומת זאת מועצת ההימורים לא מיישמת את מדיניות משרד הספורט ולא קיבלה את טענות הוועד הפראולימפי שעיקרן: הכנת ספורטאי נכה לתחרויות זהה ולעיתים גם יקרה יותר מעלות ההכנה של ספורטאי רגיל. הספורטאים הנכים חייבים לעמוד בקריטריונים מקצועיים של היחידה לספורט הישגי. כמות הספורטאים שיוצאים לתחרויות בדרך כלל זהה.

כתוצאה מההקצבה הנמוכה נפגעות ההכנות המקצועיות ללונדון 2012 עם כל המשתמע מכך וספורטאי הסגל נאלצים לממן מכיסם הפסד ימי עבודה, הוצאות נסיעה וכד'. מספר ספורטאים בולטים של ספורט הנכים עומדים להגיע לדיון שיחל ביום ב' בשעה 9 בבוקר בבית המשפט בירושלים, בתקווה להתבשר על תיקון האפליה.

ענפים נוספים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully