וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך אישרה את התיקון לחוק טוהר המידות

במסגרת השינויים, עתיד לקום מוסד שמטרתו לבחון את כשירות המינויים בספורט בישראל. כעת יעבור החוק לאישור הכנסת

ועדת החינוך והספורט אישרה היום (שלישי) ברוב קולות את התיקון לחוק טוהר המידות זאת לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. בדיון ההכנה הסופי שהתקיים היום בוועדה, הובאו להצבעה סעיפים בתיקון לחוק אשר עתידים להוות רפורמה בספורט. כך לפי התיקון, יוקם מוסד שמטרתו לבחון את כשירות המינויים בספורט בישראל, ביניהם כשירות המינויים של שופטי ספורט וחברי מוסד שיפוט פנימי באיגודים ובהתאחדויות בהיבט של עבירות פליליות. מוסד זה יורכב משלושה אנשים אשר ימונו על ידי שרת הספורט, כשבראשו יכהן שופט בדימוס ולצידו יישבו נציג מטעם היועץ המשפטי לממשלה ונציג ההתאחדות לכדורגל, איגוד הכדורסל, הוועד האולימפי, איילת או התאחדות ספורט הנכים.

סעיף משמעותי נוסף הוא שבראש מוסד שיפוט פנימי עליון יכהן שופט בדימוס ובכל הרכב בדיונים יכהן מי שכשיר לכהן כשופט בית המשפט המחוזי. במשרד הספורט התקבלה החלטה לקדם את התיקון הזה מהטעם שלמוסדות השיפוט העליונים שיקול דעת נרחב כלפי הספורטאים ויש צורך מהותי שמי שמקבל החלטות, יהיה כשיר ברמה המקצועית והאתית ברמה הגבוהה ביותר. בהתאם לכך, הוחלט לדרוש כי יהא זה שופט בדימוס אשר רגיל לקבל החלטות, כללי האתיקה בהירים ומוכרים לו וכך גם דרכי ונוהלי השיפוט וכפועל יוצא יוביל לקידום מוסדות השיפוט של גופי הספורט בישראל אשר יציעו הליך שיפוטי טהור והוגן.

כידוע, התיקון לחוק הספורט - טוהר המידות כבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת ועוכב בחודשים האחרונים על ידי ראשי גופי הספורט שטוענים להתערבות אסורה כביכול של משרד הספורט בעבודתם. על רקע פרשת "הכדור המרכזי" הורתה השרה לימור לבנת להאיץ את הליכי החקיקה של החוק על מנת שתוכל להעבירו בקריאה שנייה ושלישית טרם יציאת הכנסת לפגרת קיץ. התיקון נועד בין השאר להבטיח כי בעלי עבר פלילי לא יוכלו לכהן כשופטים בספורט ושבכל הרכב של בית דין עליון באיגודי הספורט יישב שופט בדימוס.

השרה לימור לבנת: "החוק המוצע בא להבטיח את התנהלותם התקינה, האתית והשוויונית של ארגוני הספורט, ולקבוע כללי אתיקה לנושאי המשרות כחלק מהתקנון של גופי הספורט. מעורבותו של הציבור ועניינו בתחום הספורט תלויים ועומדים בקיום אמון במערכות הספורט, באובייקטיביות ובשוויוניות שלהם, ואני מצפה מהתאחדויות וגופי הספורט לתמוך בחוק טוהר המידות ולאמץ את הקוד האתי שהצגנו בשבוע שעבר למען עתיד הספורט והספורטאים בישראל".

פרשת הכדור המרכזי - סיקור מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully