וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי וומבאך: "ליפניות יש עצבים מברזל"

כוכבת נבחרת ארה"ב אבי וומבאך החמיאה לנבחרת יפן, שזכתה במונדיאל. מאמן יפן: "הרגשנו בגב את הכוח של הקהל בבית"

רויטרס

וידאו: רויטרס
עריכה: גדי ויינסטוק

יפן הדהימה אתמול (ראשון) את עולם הכדורגל, כשזכתה לראשונה בתולדותיה במונדיאל הנשים אחרי שגברה על ארה"ב בגמר דרמטי. האמריקאיות הוליכו פעמיים, אבל פעמיים היפניות השוו. בדקה ה-81 הן כפו הארכה, ובדקה ה-114 של ההארכה הן הצליחו לכפות בעיטות הכרעה מ-11 מטר, שם ניצחו 2:3.

"השחקניות שלי השאירו את הלב על המגרש", אמר בסיום המאמן המנצח נוריו סאסקי, בעודו מתקשה לכבוש את דמעותיו, "ממש יכולנו להרגיש בגב שלנו את הכוח של הקהל היפני, שצפה בנו בבית בטלוויזיה. אני המום. הניצחון הזה מוקדש לאומה היפנית, והוא שווה הרבה יותר מגביע".

נבחרת יפן חוגגת את הזכייה, מונדיאל נשים. Christof Koepsel, GettyImages
צנומות, נמוכות, לוחמות. יפן חוגגת/GettyImages, Christof Koepsel

צפו בבעיטות ההכרעה הדרמטיות
צפו בתקציר הגמר ובחגיגה היפנית

כמובן שהניצחון אמוציונלי במיוחד, אחרי אסון הצונאמי שנחת על יפן לפני מספר חודשים ואלפי ההרוגים כתוצאה מרעידות האדמה והגל הענק ששטף את המדינה. השחקניות היפניות ידעו שעל כתפיהן מוטל המוראל הלאומי של האומה המדוכדכת, ובסיום השחקניות שוב הניפו את השלט הענק שבו נכתב: "לידידינו בכל רחבי העולם - תודה רבה על התמיכה".

"אני ממש מרגישה את החיוך של כל יפן", אמרה הקפטנית אמארה סאווה, שכבשה את השווין הדרמטי בנגיעה יפהפייה בעקב לפני הסיום. סאווה הצנומה היא בערך בגובה הממוצע של כל חברותיה לנבחרת, 1.62 מטר בלבד, כמעט שבעה ס"מ בממוצע פחות מהנבחרת האמריקאית החסונה. "לא הפסקנו להאמין, לא הפסקנו להילחם", אמרה סאווה בסיום, "אני פשוט לא מאמינה".

אבי וומבאך, הכוכבת של נבחרת ארה"ב, אמרה בסיום ש"רצינו מאוד את מדליית הזהב ולהביא את הגביע הביתה, אבל נראה היה כאילו לנבחרת היפנית היו עצבים מברזל. השוערת שלהם הצילה שני פנדלים בבעיטות ההכרעה, ואני חושבת שזה עשה את ההבדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully