וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית או יפן - מי תיקח את הגביע?

גמר מונדיאל הנשים יפגיש את האמריקאיות שרוצות לזכות בגביע שלישי מול הנבחרת המפתיעה מאסיה (א', ערוץ 1, 21:45)

מונדיאל הנשים בגרמניה יגיע היום (ראשון, ערוץ 1, 21:45) לשיאו עם משחק הגמר בפרנקפורט בין נבחרות ארצות הברית ויפן. האמריקאיות יחפשו גביע עולם שלישי, אחרי הזכיות ב-1991 וב-1999, ואילו היפניות המפתיעות ינסו לזכות בגביע ראשון בגמר המונדיאל הראשון שלהן אי פעם.

נבחרת ארצות הברית חוזרת למעמד הגמר אחרי 12 שנה, עם נבחרת מלאה בכוכבות. יותר מכך, הנבחרת היא אחת המוצלחות במונדיאלים, והגיעה לפחות לחצי הגמר בכל אחד מששת טורנירי גביע העולם שהתקיימו עד כה, כך שהיא הפייבוריטית לקחת את התואר. את הנבחרת תוביל כמובן אייבי וומבאך, שהבקיעה את שער השיוויון הדרמטי בתוספת הזמן של ההארכה מול ברזיל ברבע הגמר. כמו כן, כוכבת נוספת של האמריקאיות היא השוערת הופ סולו, שחגגה הופעה 100 בשורות הנבחרת במשחק הניצחון בחצי הגמר נגד צרפת.

מאמנת הנבחרת האמריקאית פיה סאנדהייג' דיברה במסיבת העיתונאים לקראת המשחק על המצב בו שחקניות הנבחרת נמצאות: "זה מצחיק, הכל מאוד תחרותי ולחוץ, וברור שהשחקניות מרגישות את זה. צריך לעשות את הדבר הזה, חייבים לעשות את הדבר ההוא". סאנדהייג' עצרה לרגע והחלה לשיר את Feelin' Groovy, שירם של סיימון וגרפונקל, למחיאות הכפיים של כל הנוכחים. הקשרית האמריקאית קרלי לויד הגיבה למקרה: "היא עושה את זה כל הזמן, אנחנו אף פעם לא יודעים מתי זה יגיע".

בשורות היפניות בולטת החלוצה ומלכת השערים עד כה בטורניר עם 4 כיבושים, הומארה סאווה. החלוצה בת ה-32 נמנית על סגל הנבחרת כבר 17 שנה, צברה 171 הופעות והבקיעה 79 שערים. סאווה אף הספיקה לשחק מול סאנדהייג' השבדית במונדיאל 1995, הנדשיקו המפתיעות הן אחד מהסיפורים המרגשים ביותר בספורט, שכן השתתפותן בטורניר הייתה מוטלת בספק בעקבות רעידת האדמה שתקפה את יפן במרץ, שגרמה לנבחרת הגברים של היפנים לבטל את השתתפותה בטורניר הקופה אמריקה. ההפסד הגבוה ביותר של נבחרת יפן אי פעם היה לאמריקאיות ב-1999 בתוצאה 9:0.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully