וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה אמריקה 2011: ברזיל עלתה לרבע הגמר

פאטו וניימאר כבשו צמדים, הסלסאו ניצחו 2:4 את אקוודור ועלו לרבע הגמר מפסגת בית ב'. 3:3 דרמטי בין ונצואלה לפרגוואי

שלב הבתים של קופה אמריקה 2011 הגיע לסיומו הלילה (בין רביעי לחמישי) עם שני משחקים מצוינים שהניבו לא פחות מ-12 שערים. נבחרת ברזיל הלכה בדרכן של ארגנטינה ואורווגאי, ניצחה לראשונה בטורניר 2:4 את אקוודור מצמדים של פאטו וניימאר, ועלתה לרבע הגמר מהמקום הראשון בבית עם חמש נקודות. היריבה של הסלסאו בשלב הבא תהיה לא אחרת משותפתה לבית ב', פרגוואי, שאיבדה יתרון של שני שערים בתוספת הזמן וסיימה ב-3:3 דרמטי מול ונצואלה המפתיעה. פרגוואי עלתה רק מהמקום השלישי, בעוד ונצואלה נותרה מאחורי ברזיל בגלל הבדל של שער אחד.

משחקי רבע הגמר:

קולומביה - פרו (שבת, 22:00, קורדובה)
ארגנטינה - אורוגוואי (בין שבת לראשון, 1:15, סנטה פה)
ברזיל - פרגוואי (ראשון, 22:00, לה פלאטה)
צ'ילה - ונצואלה (בין ראשון לשני, 1:15, סן חואן)

קופה אמריקה 2011: כל הכתבות והדיווחים

אלשנדרה פאטו שחקן נבחרת ברזיל חוגג שער. Victor R. Caivano, AP
צמד בדרך לראשות הבית. פאטו חוגג/AP, Victor R. Caivano

ברזיל - אקוודור 2:4

הסלסאו הגיעו למשחק השלישי במצב דומה לזה בו היו בקופה אמריקה לפני ארבע שנים, אז הפסידו למקסיקו, ניצחו את צ'ילה ונזקקו לניצחון במחזור הסיום של שלב הבתים מול אקוודור. רוביניו עשה זאת אז עם 0:1 קטן, וכולם זוכרים איך זה נגמר - עם זכייה שנייה ברציפות. הסיפור יחזור על עצמו גם הפעם? ברזיל קיוותה לחקות את המועמדות האחרות, ארגנטינה ואורוגוואי, שהחלו בצליעה עם שתי תוצאות תיקו ובסופו של דבר עלו לרבע הגמר, אך שדרגה את האופציה, ניצחה 2:4 במשחק נפלא את אקוודור ותפסה את ראשות הבית בדרך למפגש נוסף עם פרגוואי.

אחרי דקות של שליטה אופטית במגרש, עלתה ברזיל ליתרון. אנדרה סנטוס הגביה משמאל ואלשנדרה פאטו ברח לפריקסון אראסו ונגח פנימה בדקה ה-28. שמונה דקות לאחר מכן רוביניו, שחזר להרכב על חשבון ג'אדסון, היה צריך לעשות 0:2 מבישול של מייקון (הועדף על פני דני אלבס), אבל הניסיון שלו נעצר בקורה והמחיר נגבה במזומן בצד השני. כריסטיאן בניטס מצא את פליפה קאיסדו, שבבעיטה לא חזקה הצליח להכניע את ז'וליו סזאר, שנתן לכדור לחמוק בין ידיו. שער אומלל מבחינת שוערה של אינטר, אקוודור מצטרפת לשאר הנבחרות ומבקיעה לראשונה בטורניר. סזאר הצליח לכפר על הטעות שלו עם הצלה גדולה מול מייקל ארויו בסיום המחצית, והוריד את ברזיל להפסקה ב-1:1.

צפו בתקציר המשחק

מאנו מנזס לא ביצע שינויים וקיבל את התמורה בפתיחת המחצית השנייה משני הכוכבים הצעירים של סנטוס. פאולו הנריקה גאנסו המוכשר קיבל כדור מראמירס מחוץ לרחבה, הסתובב ומצא במסירת עומק קסומה בדקה ה-49 את ניימאר, שכבש את שערו הראשון בקופה. ברזיל ידעה ששער נוסף יבטיח לה את המקום הראשון, אך בדקה ה-59 שוב ספגה. קאיסדו המצוין הסתובב על טיאגו סילבה ובעט כדור מדויק לפינה של סזאר. אלא שגם השוויון הזה לא החזיק מעמד. שתי דקות לאחר מכן ניימאר בעט כדור שמרסלו אליסאגה שמט ברשלנות, ופאטו עט על המציאה והשלים צמד. ברזיל לא מעדה שוב פעם, ובדקה ה-72 מייקון דהר בצד ימין והעביר כדור רוחב מדויק, שהסתיים בשער שני של ניימאר. ברזיל חזרה לרקוד בדיוק בזמן.

פרגוואי - ונצואלה 3:3

משחק מיוחד במינו בסלטה, ללא ספק הדרמטי בטורניר עד כה, הסתיים ב-3:3 דרמטי שסידר לווינוטינטו המפתיעים את המקום השני בבית ב'. ונצואלה, כבר מזמן לא נמושת הקונמבול, הבטיחה את מקומה ברבע הגמר לפני המשחק, אך למרות זאת ידעה לחזור מפיגור של שני שערים בתוספת הזמן, במה שהספיק לה בסופו של דבר רק למקום השני. אחרי ארבעה ניצחונות בארבעה מפגשים בקופה, פרגוואי כושלת מול יריבתה המשתפרת ועולה לשלב הבא מהמקום השלישי בלבד.

המאמן חרארדו מרטינו, שריצה עונש הרחקה וישב ביציע, ראה את פרגוואי נקלעת לפיגור כבר בדקה השישית, כשאיבוד כדור שלומיאלי בהגנה איפשר לסלומון רונדון המוכשר ממלאגה לכבוש בבעיטה חדה מ-18 מטרים. פרגוואי שלטה בשדה, ובדקה ה-33 השוותה משער של הבלם אנטולין אלקארס, אחרי נגיחה לקורה של לוקאס באריוס. המהפך הושג בדקה ה-63, כשההגנה של ונצואלה נכשלה פעם נוספת במצב נייח ובאריוס דחק מקרוב פנימה.

לאחר מכן הגבירה ונצואלה את הלחץ בכדי להשוות ואף הייתה זכאית לפנדל אחרי שכריסטיאן ריברוס הציל עם היד מקו השער, אבל השופט לא שרק וריברוס הרשית מן העבר השני עם נגיחה פנימה אחרי עוד כדור חופשי בדקה ה-86. נגמר? ממש לא. מיקו המחליף הסתובב ברחבה ובעט כדור שפגע באורליאנו טורס והסתיים ברשת בדקה ה-90. שלוש דקות בתוך תוספת הזמן עלה גם השוער רני וגה לעזרת ההתקפה בכדור קרן, נגח פעם אחת ולמעשה בישל את השוויון הדרמטי לבלם גרנדי פרוסו. ונצואלה ברבע הגמר בפעם השנייה ברציפות, הפעם גם ללא עזרת הביתיות ממנה נהנתה ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully