וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את היריבה: נבחרת קנדה

13.7.2011 / 13:11

שני המחבטים הבכירים, ראוניץ' המצוין ודנצ'ביץ' הוותיק, סובלים מפציעות. הצעירים במגמת שיפור. קל לא יהיה אבל לבטח אפשרי

חברי סגל נבחרת הדייויס של ישראל קיבלו את מה שרצו בהגרלה, וייתכן שהמזל ימשיך להאיר להם פנים. נכון להיום, שני המחבטים הקנדים המובילים סובלים מפציעות. מילוש ראוניץ', המדורג 27 בעולם, אחד הפורצים הגדולים של השנה בסבב המקצועני, פרש בסיבוב השני של טורניר ווימבלדון אחרי שנפצע במהלך משחק נגד ז'יל מולר. הפציעה התבררה כרצינית וראוניץ' עבר בתחילת החודש ניתוח שאמור להשבית אותו לשישה שבועות. ראוניץ' אמור לחזור לסבב בסוף אוגוסט, אבל עדיין קשה להעריך אם יהיה כשיר למפגש הדייויס, במיוחד לאור העובדה שהוא יתקיים לאחר אליפות ארצות הברית הפתוחה.

ישראל הגרילה את קנדה בפלייאוף העלייה לבית העליון

מילוש ראוניץ' טניסאי קנדי. רויטרס
עבר ניתוח שאמור להשביתו לכשישה שבועות. לא בטוח שיהיה כשיר, מילוש ראוניץ'/רויטרס

המחבט מספר 2 של קנדה הוא פרנק דנצ'ביץ', כיום מדורג 161 בעולם ובשיאו הגיע למקום ה-65. כמו ראוניץ', גם דנצ'ביץ' שיחק לאחרונה רק בווימבלדון ונעדר ממפגש הדייויס האחרון של קנדה, בו היא ניצחה באקוודור 2:3 והבטיחה את מקומה בפלייאוף על העלייה לבית העליון. לגבי דנצ'ביץ' שהוא שחקן ותיק בגביע דייויס, עדיין לא ידוע האם יהיה כשיר למפגש בישראל. אם יגיע, זו ללא ספק תהיה חוויה לחובבי הטניס, מאחר ומדובר באחד המגישים העוצמתיים ביותר בסבב, שמחזיק בשיא של חבטת ההגשה השנייה בחוזקה אי פעם (מהירות של 155 מייל לשעה).

שני השחקנים הבאים בסגל הקנדי הם הצעירים ואצ'ק פוספיסיל (192 בעולם) ופיליפ בסטר (236 בעולם). מדובר בשני שחקנים בקו עלייה שהוכיחו את עצמם במפגש דייויס ענק רק החודש. הקנדים כבר היו בפיגור של 2:0 על החימר באקוודור, אבל שני הצעירים הובילו בסופו של דבר את הנבחרת ל-2:3 ענק בחוץ וגילו הרבה אופי, שללא ספק יעזור להם בהמשך קריירת הדייויס שלהם. בסבב המקצועני, השניים נראו השנה בעיקר בטורנירי הצ'לנג'ר והפיוצ'ר הקטנים, אבל הגרפים שלהם בדירוג העולמי נמצאים רק בקו עלייה, וזה נתון שצריך לשים אליו לב, פרט לעובדה שכמו טניסאים קנדים טיפוסיים - גם הם מעדיפים את המשטחים הקשים שגם הישראלים כל כך אוהבים.

הטניסאי הקנדי פרנק דנצ'ביץ'. Scott Barbour, GettyImages
אם יגיע, זו ללא ספק תהיה חוויה לחובבי הטניס, מאחר ומדובר באחד המגישים העוצמתיים ביותר בסבב. פרנק דנצ'ביץ'/GettyImages, Scott Barbour

שם בולט במיוחד בסגל נבחרת הדייויס הקנדית הוא דניאל נסטור. בעבר הוא דורג 1 בעולם בזוגות, וכיום הוא במקום הרביעי. נסטור אמנם בן 38, אבל השנה הוא המשיך להוכיח את עצמו כשזכה יחד עם מקס מירני הבלארוסי בטורניר הרולאן גארוס, השניים הגיעו גם לחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה. לנסטור יש 73 תארים בסבב המקצועני, שבעה מתוכם בטורנירי גרנד סלאם. המאזן שלו במשחקי הזוגות בגביע דיוויס הוא 28 ניצחונות לעומת ארבעה הפסדים בלבד. במידה שראוניץ' יהיה כשיר הוא צפוי לשתף איתו פעולה במשחק הזוגות, אם לא ישחק ככל הנראה לצדו של פוספיסיל.

הרקורד של נבחרת קנדה בגביע דייויס מרשים פחות מזה של ישראל. היא הגיעה לבית העליון שלוש פעמים בסך הכל, ומעולם לא עברה שלב. ההשתתפות האחרונה שלה בבית העליון הייתה בשנת 2004, אז הפסידה להולנד 4:1 בחוץ.

טניס בוואלה! ספורט

הטניסאי הקנדי דניאל נסטור. Julian Finney, GettyImages
בעבר הוא דורג 1 בעולם בזוגות, וכיום הוא במקום הרביעי. דניאל נסטור/GettyImages, Julian Finney

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully