וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "הלקח המרכזי מהעונה שעברה - מנטלי"

מאמן חיפה לא מזלזל בבוראץ ומקווה ששחקניו לא ימעדו במוקדמות האלופות. שחר: "חשוב שהביחד ימשיך לאפיין אותנו"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

לרגע הזה מכבי חיפה התכוננה. עבור האלופה, עונת 2011/12 תיפתח רשמית מחר (רביעי, 20:00, ספורט1 ו-HD), כשהיא תארח את אלופת בוסניה בוראץ בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. אם הירוקים של אלישע לוי רוצים לשוב לשלב הבתים של המפעל הנוצץ ביבשת, הישג אותו רשמו פעמיים בעבר (2002/03, 2009/10), אסור להם למעוד כבר מול האלופה הבוסנית. הנחישות במחנה החיפאי גבוהה מאוד, כפי שניתן היה ללמוד ממסיבת העיתונאים הרשמית שקיימה הערב הקבוצה.

אלישע לוי מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
"אני מאוד מקווה ששוב נגיע לשלב הבתים ואז אני מבטיח שנתקן". אלישע לוי/קובי אליהו

קטן: "אי אפשר להגיע בכושר שיא, אבל אנחנו מוכנים"

"בליגת האלופות כל הקבוצות טובות", אמר אלישע לוי והבהיר כי מסוכן מאוד לזלזל בבוראץ. "ממה שראינו מדובר בקבוצה מנוסה, קבוצה פיזית מאוד, אני בטוח שיהיה משחק קשה ומקווה שנדע לעשות מה שצריך לפני הקהל שלנו ולהשיג יתרון. לזה נועדו משחקי הבית ואני מאוד מאוד מקווה שנשיג יתרון. עדיפות או לא עדיפות - מה שקובע זה מה שקורה על כר הדשא".

המאמן החיפאי נשאל מה השתנה מהעונה שעברה, אז הודחה קבוצתו מול דינמו מינסק בצורה כואבת למדי, ואמר: "זה שונה. בעונה שעברה שיחקנו נגד מינסק, ששיחקה כבר 15 מחזורים. הלקח היחיד שאני יכול להפיק זה לדעת להיות מוכנים. צריך לעשות הכל עם רמת מוכנות מאוד גבוהה כדי שנוכל לעבור, כך שהלקח המרכזי הוא מנטלי ואני מקווה שנדע לעמוד בזה".

בימים האחרונים תרגל המאמן מספר מערכים שונים, עם חלוץ אחד ועם שני חלוצים, ובמסיבת העיתונאים נראה היה כי עדיין לא החליט איך לפתוח מחר. "אני מקווה שהמערך שנעלה - בין אם יהיה חלוץ אחד או שניים - ישיג את היתרון בבית. היוזמה צריכה להיות שלנו". בנוסף, נשאל לוי על הפעם האחרונה שהירוקים היו בשלב הבתים של ליגת האלופות, ב-2009/10, אז סיימה הקבוצה ללא נקודות ושערי זכות, ונשמע נחוש לתקן: "אני מאוד מקווה ששוב נגיע לשלב הבתים ואז אני מבטיח שנתקן. מצד שני צריך לזכור שהדרך לשלב הבתים ארוכה. יהיה לנו משחק קשה נגד הבוסנים, ואם נגיע לבתים נעשה מה שצריך".

קפטן הקבוצה יניב קטן, שכבר חווה לא מעט משחקים ומעמדים גדולים במדים הירוקים, מאמין כי הסגל הנוכחי מסוגל לצלוח את המשימה הראשונה של העונה. "מבחינה מנטלית אנחנו מגיעים מוכנים. עשינו מחנה אימון מצוין, אלישע הכין את הקבוצה בצורה הטובה ביותר ואני חושב שאנחנו מגיעים מוכנים למשחק. אי אפשר להגיע בכושר שיא, אבל אני בטוח שתראו קבוצה טובה, מגובשת, קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה".

הנשיא יעקב שחר הגיע לאימון על מנת לתמוך בשחקנים לקראת המשחק. מאוחר יותר, במלון, אמר שחר לשחקנים: "מה שחשוב זה שהביחד ימשיך לאפיין אותנו כמו בעונה שעברה. כדורגל משחקים כקבוצה, אסור לנו לספוג שער מוקדם כמו שקרה בגמר הגביע. אם הגול שלנו לא מגיע, צריך להתאזר בסבלנות, בסוף השערים יבואו".

יניב קטן שהודיע במסיבת העיתונאים כי הוא סובל מכאבי גב, אמור לשחק. אלישע לוי תרגל 12 שחקנים בהרכב. יוריצה בוליאט ערך אימון מלא וצפוי לפתוח, אך בכל מקרה הוא יעבור מבחן כשירות מחר. במהלך האימון אלישע לוי תרגל 11 שחקנים כולל עידן ורד ו-ויאם עמאשה כחלוץ בודד. ולאחר מכן צירף גם את ולדימיר דבאלישווילי ותרגל 12 שחקנים.

סארי פלאח נמצא בכוננות למקרה שבוליאט יודיע שהוא לא מסוגל לשחק. אלישע לוי אמור לפתוח עם שני המגנים הקבועים שלו במחנה האימון, אייל משומר וטאלב טואטחה. בקישור האחורי אמורים לפתוח סיידו יאיא וגוסטבו בוקולי, כשיניב קטן ואייל גולסה בטוחים גם הם בהרכב, מאחורי ויאם עמאשה. ההתלבטות של המאמן היא האם לפתוח עם עידן ורד בצד ימין, או להסיט את אחד משחקני הקישור ולפתוח עם ולדימיר דבאלישווילי.

הרכב משוער: ניר דוידוביץ', אייל משומר, יוריצה בוליאט, אנדריי פיליאבסקי, טאלב טואטחה, סיידו יא יא, גוסטבו בוקולי, עידן ורד (ולדימיר דבאלישווילי), אייל גולסה, יניב קטן, ויאם עמאשה.

עוד לקראת בוראץ:

ניר דוידוביץ' יהיה כשיר

סיידו יאיה צפוי לפתוח בקישור האחורי

סארי פלאח יחליף את בוליאט הפצוע?

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מאמן בוראץ: "הסכנה הגדולה מגיעה מקטן ובוקולי"

אלופת בוסניה בוראץ, יריבת מכבי חיפה בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, שופעת אופטימיות לקראת המשחק מחר (רביעי, 20:00, ספורט1 ו-HD) בקרית אליעזר. הקבוצה יצאה לבודפשט משם המריאה לישראל והיא צפויה לערוך הערב אימון באצטדיון החיפאי.

"ראינו את כל המשחקים של מכבי חיפה", אמר המאמן זבייזדאן צבטקוביץ'. "אנחנו יודעים שיש לנו יריבה מאוד חזקה. אני לא יודע מה תיחשב לתוצאה טובה מבחינתנו, אבל קודם כל הכי חשוב שלא נפסיד. חיפה עברה שינויים גדולים. הם איבדו מספר שחקנים חשובים, אבל הביאו אחרים. הייתה לנו הזדמנות לצפות בהרבה משחקי ליגה ומשחקי ידידות שלהם ואנחנו יודעים שהסכנה הגדולה מגיעה מיניב קטן וגוסטבו בוקולי".

צבטקוביץ' התייחס לשיטת המשחק שלו ואמר: "נשחק הגנתי, אבל לא בונקר. אנחנו באים לשחק ואני יודע שהשחקנים שלי לא מפחדים וייתנו את הטוב ביותר שלהם".

גם בוריס רספודיץ', אחד משני הקפטנים של הקבוצה, נשמע אופטימי: "הכי חשוב שנדע לעמוד בלחץ של 20-30 הדקות הראשונות. נתגונן במשך 90 דקות וננסה להשיג לפחות שער אחד. הישראלים פייבוריטים, אבל שום דבר עדיין לא הוכרע על המגרש. יש לנו הרבה יותר מוטיבציה מהם ועם קצת מזל, הכל יכול לקרות".

בבוסניה מעריכים כי בוראץ תעלה עם חלוץ אחד, כאשר מי שייעדר מהמשחק הוא קשר הנבחרת דרקו מאלטיץ', שיצא לפני יומיים לחתום בקבוצה מקזחסטן. שגריר בוסניה בישראל ופמלייתו צפויים להיות אורחי הכבוד באצטדיון.

ההרכב המשוער: אסמיר אבדוקיץ', בוריס רספודיץ', דרגוסלאב סטאקיץ', בויאן פטריץ', דראשקו זאריץ', סשה קובאצ'ביץ', ברניסלאב קרוניץ', מילאן סטופאר, נמניה וידאקוביץ', בוריסלאב מיקיץ', דושקו סטאייץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully