וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה אמריקה 2011: ברזיל ופרגוואי נפרדו ב-2:2

הסלסאו כבר היו בדרך להפסד מביך שעלול היה לשלוח אותם הביתה, אך ניצלו הודות לשער דרמטי של פרד בדקה ה-90

ובכן, מה נגיד ומה נאמר על קופה אמריקה 2011? הטורניר שנפתח עם שתי תוצאות תיקו מאכזבות של המארחת ארגנטינה המשיך הערב (שבת) להיות מפתיע ובלתי צפוי, כאשר נבחרת ברזיל הגדולה נזקקה לשער שוויון דרמטי בדקה התשעים כדי לסחוט 2:2 מפרגוואי. הסלסאו היו רחוקים דקות ספורות מהפסד שעלול היה לחרוץ את גורלם בטורניר.

במשחק המאוחר של הלילה הדהימה ונצואלה את אקוודור עם 0:1 וטיפסה למקום הראשון בבית. במחזור האחרון, ביום חמישי הקרוב, תפגוש ברזיל את אקוודור למשחק של חיים או מוות. כמו שהסלסאו נראים בינתיים, ממש לא בטוח שהאלופה המכהנת תעפיל לרבע הגמר של הטורניר.

חלוץ נבחרת פרגוואי רוקה סנטה קרוז חוגג עם חבריו מול נבחרת ברזיל. רויטרס
היו רחוקים שתי דקות מהפתעה ענקית. סנטה קרוס והחבר'ה חוגגים/רויטרס

קופה אמריקה 2011: כל הדיווחים

מאנו מנזס בחר לבצע שינוי אחד בהרכב שפתח ב-0:0 המאכזב עם ונצואלה, כאשר הוריד את רוביניו המאכזב לספסל ופתח עם חלוצה של שחטאר דונייצק, ג'אדסון. ההזדמנות הראשונה במשחק היתה שייכת דווקא לפרגוואי, שיצאה קדימה בדקה השלישית ומצאה את רוקה סנטה קרוס, אך החלוץ ששייך למנצ'סטר סיטי לא הצליח להכניע את ז'וליו סזאר. בדקה ה-18 שלח ג'אדסון כדור עומק לפאטו, שהגיע לבדו מול חוסטו ויאר, אך השוער הוותיק מנע את שער היתרון הברזילאי. אלא שויאר לא הצליח להציל את פרגוואי בדקה ה-39, כשג'אדסון שלח בעיטה שטוחה ומדויקת מ-20 מטרים, וקבע 0:1 לסלסאו אחרי 130 דקות ללא שער שדה בטורניר.

מנזס החליט להעלות את אלאנו למחצית השניה במקום ג'אדסון, אלא שדווקא פרגוואי יצאה מחדרי ההלבשה כמו מלוע של תותח. החמצה של ניימאר מצד אחד הפכה לטעות איומה של הגנת הסלסאו בצד השני, וכדור רוחב של לוקאס באריוס מצא את רוקה סנטה קרוז ברחבה, והחלוץ המדופלם בעט מתוך הרחבה פנימה וקבע 1:1 בדקה ה-55. ניימאר הספיק להחמיץ פעם נוספת, הפעם עשר דקות מאוחר יותר במצב של אחד-על-אחד מול ויאר, ואז הגיע הרגע הגדול של האלבירוחה.

שוב היתה זו ההגנה הברזילאית שנחשפה במערומיה, כאשר איבוד כדור ושלל טעויות שונות אפשרו לסנטה קרוס להוציא כדור רוחב לנלסון ואלדס שהצטרף מאחור, ומי שנכנס כמחליף בדקה ה-57 השלים מהפך ענק, וקבע 1:2 גדול לפרגוואי בדקה ה-67. מתוך פאניקה גמורה החלה ברזיל לצאת קדימה וללחוץ על הדוושה, וממש בדקה התשעים זה גם השתלם לה. פרד, שנכנס בדקה ה-82 במקום ניימאר המאכזב, קיבל כדור בתוך הרחבה, הסתובב על המקום ובעט היטב לפינה של ויאר, כדי לשחרר כמות אדירה של לחץ במחנה הצהוב. ברזיל ניצלת מהפסד מביך, אך היכולת - היא עדיין טעונה שיפור משמעותי.

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים. רויטרס
מתי בפעם האחרונה ראיתם את נבחרת ברזיל חוגגת תיקו בצורה כזאת?/רויטרס

ונצואלה - אקוודור 0:1

הלילה הדרמטי בבית ב' נמשך עם סנסציה מדהימה תוצרת ונצואלה, שרשמה את ניצחונה השלישי בלבד אי פעם בקופה אמריקה, בה היא משתתפת מאז 1967. אחרי שסחטו תיקו מאופס מברזיל במשחקם הראשון בטורניר, עלו הונצוליאנים ללא רגשי נחיתות מול היריבה העדיפה, הסתגרו היטב פעם נוספת ועקצו בהצלחה בדקה ה-60, כשססאר גונסאלס בעט מחוץ לרחבה וניצל את העובדה שאחד המגינים האקוודורים הסתיר לשוערו מרסלו אליסאגה את הכדור כדי לכבוש את שער הניצחון היקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully