וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מקל על עצמו

10.7.2011 / 9:37

מכבי ת"א? הפועל ירושלים? גל מקל בחר בבנטון טרוויזו, והוכיח שיש כדורסלנים בישראל עם שאיפות מסוג אחר. כן, גם ה-NBA

החתימה של גל מקל בבנטון טרוויזו לא הפתיעה איש בסביבתו. אומנם אחרי שתי עונות מצוינות בגלבוע/גליל, ניתן היה להניח שמקל יעשה את מסלול ההתקדמות הצפוי והבנאלי של הכדורסלן הישראלי (למכבי תל אביב או להפועל ירושלים), אבל מקל אף פעם לא היה שחקן שהולך בדרך רגילה. גם ההחלטה שלו ללכת דווקא לבנטון (ולא למונטגראנרו של שרון דרוקר או ביילה שרצו אותו) נראית על פניו מעט תמוהה. בקבוצות קטנות באיטליה קל היה לו יותר לבוא לידי ביטוי (בדיוק כמו שעשה העונה רביב לימונד במדי מנורקה), וסביר להניח שבקבוצה אחרת הוא יכול היה להרוויח גם מעט יותר כסף, אבל מתברר שהמניעים של מקל, בדיוק כמו סגנון המשחק שלו, קרוצים מחומרים אחרים.

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון גל מקל. קובי אליהו
רוני בוסאני: "NBA? איך שאני מכיר את הילד, איך שאני מכיר את האופי והרצונות שלו ואת יכולת העבודה שלו, אני לא חושב שזה משהו שלא עובר אצלו בראש. אני מניח שלשם הוא מכוון". מקל/קובי אליהו

גל מקל ירוויח 220 אלף יורו לעונה באיטליה

כך גם סבור מאמנו בנבחרת הקדטים ומי ששימש עוזר מאמן בתקופתו בנבחרת ישראל, רוני בוסאני. "גל חושב שבסופו של דבר הוא יכול להגיע ל-NBA", אומר בוסאני, "איך שאני מכיר את הילד, איך שאני מכיר את האופי והרצונות שלו ואת יכולת העבודה שלו, אני לא חושב שזה משהו שלא עובר אצלו בראש. אני מניח שלשם הוא מכוון". בינתיים, הרבה לפני הפנטזיה הרחוקה של הליגה הטובה בעולם, מקל מגיע לקבוצה איטלקית חזקה, שהיא אומנם לא נחשבת לאחת מאריות אירופה, אבל בהחלט מהווה עבורו אתגר גדול. האם זו הייתה הבחירה הנכונה? האם היא מקדמת אותו לעבר החלום? ובעצם, מהו החלום?

הטראומה של מכבי לא השפיעה

מקל (23) גדל במחלקת הנוער ברמת השרון, אבל את הפריצה עשה בקבוצת הנוער של מכבי תל אביב ובנבחרת הקדטים. הוא היה הכוכב של קבוצת הנוער של המועדון, השחקן המוביל בנבחרת הנוער, אך דווקא אז החליט בצעד מפתיע ראשון בקריירה ללכת למכללת וויצ'יטה סטייט. אחרי העונה השנייה במכללה, שהייתה טובה מאוד מבחינתו, הוא הפתיע בשנית וחזר למכבי תל אביב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גל מקל שחקן מכבי תל אביב מול עודד שעשוע שחקן עירוני נהריה. איתי חסיד
ליובין: "אם באותו הרגע בנטון מרגיש לו כמקום הכי טוב להתפתחות, אז זה מה שהוא יעשה. אין לו שום עניין לא פתור עם מכבי, זה לא משנה לו בכלל". מקל במכבי/איתי חסיד

בבנטון טרוויזו שמחים לקלוט את גל מקל

"לכל הצעירים ששואלים אותי אם ללכת למכללה או לא, אני ממליץ ללכת על זה - גם בשביל החוויה וגם בשביל דפוסי העבודה, אבל תלוי לאן הולכים", מסביר בוסאני את ההתפתחות של מקל. אבל זה לא הספיק לו. אחרי חצי עונה על הספסל הצהוב מקל הושאל לגלבוע/גליל, שם הוכיח כי יש לו את היכולת להיות שחקן מוביל בליגה המקומית. במכבי ראו, החזירו אותו לסגל, אך מקל לא זכה לדקות משחק מפיני גרשון. בצעד שמעט שחקנים היו עושים, ביקש לעזוב שוב לגלבוע/גליל במהלך העונה, ומאז ועד היום שיחק בקבוצה הצפונית.

"אני לא חושב שמה שקרה לגל במכבי זה הגורם שדחף אותו לאירופה", סבור מאמנו של מקל בגלבוע/גליל ליאור ליובין, "מה שדוחף את גל זה ההגשמה העצמית, ההישגיות, האמונה בעצמו. יש לו את המטרות שלו עצמו, הוא רוצה להתפתח כבן אדם ושחקן, ואם באותו הרגע בנטון מרגיש לו כמקום הכי טוב להתפתחות, אז זה מה שהוא יעשה. אין לו שום עניין לא פתור עם מכבי, זה לא משנה לו בכלל".

מקל כלל לא שקל את האופציה ללכת למכבי (על אף שהצעה רשמית לא הוגשה בפניו). הפועל ירושלים רצתה אותו מאוד, אך הגארד המצוין לא ראה הבדל בין ללכת לירושלים או להישאר בגלבוע/גליל. "גל כבר הספיק לרשום פה כמה הישגים", טוען בוסאני, "מצד אחד הפועל ירושלים היא קבוצה גדולה וטובה בישראל, אבל גל כבר לקח אליפות בגליל והגיע עמה לגמר הפיינל פור. מקל רצה יותר מזה. הוא רצה לספוג אווירה של אירופה. הוא ילד חכם, הוא לא רואה את הדרך שלו למכבי תל אביב דרך גליל או ירושלים. יש לו ציפיות ותקוות אחרות".

ג'ורג'ביץ' רק ישדרג אותו

בבנטון יפגוש מקל את סשה ג'ורג'ביץ', מגדולי הרכזים בתולדות הכדורסל האירופי. "אני חושב שהמקום, המועדון והאווירה שיש שם, בתוספת המאמן שגם הוא היה רכז – הכל ממש תפור למידותיו של מקל", קובע ליובין, "לי זה נראה החלטה חכמה ומחושבת, עם מבט פנימי ומחשבה עמוקה. זה הישג פנטסטי גם לכדורסל הישראלי וגם לגל עצמו".

סאשה דג'ורג'וביץ' שחקן עבר. יותם רונן
אחרי קטש, בוסאני וליובין - מקל שוב מקבל מאמן שהיה רכז, שעשוי לשדרג את יכולותיו. ג'ורג'וביץ'/יותם רונן

אין ספק כי הגעתו של מקל מקבוצה שאינה מכבי תל אביב בכדורסל הישראלי לקבוצה בסדר גודל של בנטון טרוויזו היא כמעט חסרת תקדים. אמנם אפיק ניסים, ליאור ליובין, שרון ששון, מאיר טפירו ומשה מזרחי יצאו לקבוצות טובות באירופה לא ממכבי תל אביב, אך לא קבוצה בסדר גודל של בנטון טרוויזו, הקבוצה האיטלקית האחרונה שלקחה אליפות מסיינה. "זה הישג פנטסטי לכדורסלן הישראלי לחתום במועדון כמו בנטון, כמו שלדיוויד בלאט שאימן שם היה הישג פנטסטי לאמן שם", מסכים ליובין, "זה שווה ערך לאולימפיאקוס של יותם הלפרין, או ליאור אליהו בטאו ויטוריה, שגם הם שיחקו בקבוצות פאר. זה גם הישג לגליל/גלבוע כמערכת, שהצליחה לייצא שחקן למועדון כזה".

אחד החששות שליוו את מקל במגעים עם בנטון, היה סוגיית המעמד שלו בקבוצה. למקל, כפי שהבהיר לא מעט בעבר, אין כוונה ללכת לקבוצה ולהתייבש על הספסל. בעונה שעברה השחקן המוביל בבנטון היה הרכז הוותיק מאסימו בולרי, אך השנה הבטיחו בקבוצה שינוי מגמה, אחרי עונה מגמגמת נוספת בליגה המקומית. בשיחה הראשונה שלו עם ג'ורג'ביץ', ביום בו חתם המאמן, הבטיח לו הסרבי הזדמנות אמיתית, מה שסלל את דרכו לאיטליה.

שחקן גלבוע/גליל עליון, גל מקל, חוגג אליפות. ברני ארדוב
השיג כבר הכל בישראל. עכשיו הוא חושב קדימה. מקל/ברני ארדוב

"אני רוצה להזכיר שגל מקל תמיד היה שחקן מוביל בכל מקום, כולל בנבחרת הבוגרת", מסביר בוסאני את אמונתו במקל, "לא כל שחקן מסוגל לעשות את זה. הוא תפס פיקוד ונתן קדנציה טובה מאוד, כך שלא נראה שהמעבר לאירופה יגרום לו לקשיי הסתגלות, בטח לא לרמה. גל ממוקד מטרה, וזה כל מה שמעניין אותו. אני בטוח שהוא יצליח".

וזו רק ההתחלה

המעבר של מקל לאיטליה עושה כותרות לא רק בישראל, אלא גם בארץ המגף, אחרי שהמנהל המקצועי של בנטון טען שבמשך שנים ניסה להביא אותו לקבוצות שלו. "אני חושב שהיציאה של גל לאירופה באה בזמן הכי טוב מבחינתו. הוא התבשל, עשה דברים, הגיע לנבחרת ולקח אליפות כשחקן מוביל, והוא בשיא של הקריירה הישראלית שלו", מסכם ליובין, "זה הטיימינג הכי טוב, גם מבחינת האפשרויות שהיו לו בנקודת הזמן הזאת באירופה".

דבר אחד בטוח, איש לא חושב שמקל הולך להיעצר בבנטון טרוויזו, אחרי שהוכיח את עצמו בישראל. "בנטון זאת קבוצה בעלת חשיפה הרבה יותר גדולה מאשר גליל או ירושלים, ומשם הוא יכול להמשיך הלאה", משבח בוסאני, וליובין מסכם: "אסור לשכוח שמקל רק בן 23, ואני בטוח שבנטון זה לא השיא שלו. זו רק עוד תחנה בקריירה שתלך ותתפתח, בדרך שלו להיות שחקן גדול".

  • עוד באותו נושא:
  • גל מקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully