וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנה ביתך

6.7.2011 / 14:00

לקראת הגרלת היורוליג, הכנו עבור מכבי ת"א מספר בתים פיקנטיים במיוחד. לא מסכימים? היכנסו והציעו לנו אופציות נוספות

מכבי תל אביב תדע מחר (חמישי) מי יהיו יריבותיה בשלב הבתים המוקדם של היורוליג, כאשר 24 קבוצות יוגרלו בברצלונה לארבעה בתים בני שש קבוצות. כזכור, למרות שהגיעה עד גמר המפעל אשתקד, קבוצתו של דיוויד בלאט מדורגת בקבוצת הדירוג השניה בלבד, ביחד עם סיינה, קאחה לבוראל וצסק"א מוסקבה. בדרג השישי והאחרון ישנן שתי קבוצות בלבד כעת - נאנסי ו-KK זאגרב - כאשר שתיים נוספות יגיעו בתום משחקי המוקדמות, בהם יקחו חלק 16 קבוצות. כדי להתכונן כראוי להגרלה, הכנו לכם מספר בתים אפשריים שיהפכו את עונת 2011/12 למעניינת במיוחד.

ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל היורוליג עם שמעון מזרחי. ברני ארדוב
שיהיה בהצלחה. ג'ורדי ברתומיאו ושמעון מזרחי/ברני ארדוב

רשימת הדרגים המלאה

דרג 1: אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, ריאל מדריד, ברצלונה
דרג 2: מכבי תל אביב, סיינה, צסק"א מוסקבה, קאחה לבוראל
דרג 3: מלאגה, פנרבחצ'ה/אולקר, קאזאן, פרטיזן בלגרד
דרג 4: ז'לגיריס, אפס פילזן, בילבאו, פרוקום גדיניה
דרג 5: קאנטו, באמברג, לובליאנה, מילאנו
דרג 6: KK זאגרב, נאנסי ושתי קבוצות שיעפילו מהמוקדמות

שחקן אפס פילזן קרם טונצ'רי. רויטרס
מוקש בדרג הרביעי. טונצ'רי ופילזן/רויטרס

הבית הקשה

ברצלונה, מלאגה, אפס פילזן, מילאנו, חימקי מוסקבה (מהמוקדמות)

שלב הבתים הראשון עם שתי קבוצות ספרדיות, מקום בו מכבי תל אביב מנצחת לעיתים רחוקות מאוד, הוא משהו שהצהובים ממש לא רוצים לקבל. במיוחד כשהקבוצה המובילה היא ברצלונה, שהתחמשה בצ'אק אידסון, והשנייה היא מלאגה, שביצעה שלל רכישות. בדרג הרביעי, אין ספק כי אפס פילזן היא הקבוצה המסוכנת ביותר, במיוחד בשל העובדה שהפיינל פור ייערך השנה באיסטנבול ולאור צירופו של בוניפיס אנדונג האימתני. בדרג החמישי, עושה רושם שמילאנו תנסה לעשות פחות בושות השנה. לכן היא התחמשה באנטוניס פוטסיס ומקיימת מגעים עם יואניס בורוסיס. בדרג השישי, ברור שלשחק מול חימקי מוסקבה העשירה זה לא תענוג, במיוחד לאור שאר הקבוצות האפשריות מהמוקדמות.

שחקן מכבי תל אביב צ'אק אידסון. קובי אליהו
יחזור להיכל? אידסון/קובי אליהו

הבית הקל

ריאל מדריד, פרטיזן בלגרד, פרוקום גדיניה, באמברג, שרלואה (מהמוקדמות)

אמנם אולימפיאקוס עוברת משבר כלכלי, אבל ריאל מדריד אחרי כישלון בליגה הספרדית תעבור תמורות רבות ועשויה להיות היריבה הנוחה ביותר מהדרג הראשון. פרטיזן בלגרד הוכיחה העונה ביורוליג שהיא תלויה בעיקר בדור המוכשר שהיא מצליחה לייצר והדור הנוכחי קצת פחות מוכשר. הכדורסל הפולני נמצא בצמיחה, אבל פרוקום גדיניה עדיין מפחדת רק מלראות את הגופיות הצהובות. בדרג ה' באמברג היא קבוצה בחיתוליה ביורוליג, עם כל הכבוד להצלחה שלה בגרמניה לאחרונה. ומתי לאחרונה ראיתם קבוצת כדורסל בלגית מצליחה לעשות הישג משמעותי באמת ביורוליג? קשה להאמין שדווקא שרלואה, מהדרג הנמוך ביותר, תצליח לעשות את זה ולהדהים את מכבי.

שחקן ריאל מדריד דיאור פישר. David Ramos, GettyImages
בפעם האחרונה שהוא פגש את מכבי, הצהובים חגגו. פישר/GettyImages, David Ramos

הבית הכי "היינו שם כבר"

פנאתינייקוס, מלאגה, אפס פילזן, לובליאנה, ריטאס וילנה (מהמוקדמות)

אם את האואקה נראה כי מכבי תל אביב פוגשת לפחות פעם בשנה, על אף שהעונה לא זכינו לראות את אוברדוביץ', אז את האולם במלאגה לא ראינו כבר כמה שנים, אבל בכל זאת הוא מעלה זכרונות מביקורים רבים ביניהם סל ניצחון היסטורי של אנתוני פארקר. האבדי איפקצ'י המודרני בפילזן הוא אולם בו מכבי תל אביב פישלה לא מעט בעבר, ואם את אולימפיה לובליאנה וריטאס וילנה מכבי תל אביב לא ראתה מספיק בשנים האחרונות, אז היא תקבל מהם מנה כפולה כולל מפגשים באדריאטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחזור הגמר מאשתקד? בלו מול דיאמנטידיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבית הכי "הייתי בטוח שאת ביורוצ'אלנג'"

ריאל מדריד, קאזאן, בילבאו, קאנטו, באנביט (מהמוקדמות)

מלבד ריאל מדריד, שעברה עונה נוראית בזירה המקומית, הבית האפשרי הזה של מכבי תל אביב מעלה סיוטים דווקא להפועל ירושלים. קאזאן מדרג ג' היא אחת הקבוצות המשתפרות ברוסיה, שתרשום הופעת בכורה ביורוליג. שאר הקבוצות בבית גם כן יערכו הופעת בכורה, כשבילבאו אמנם תהיה בדרג ד', אך נכנסה למפעל אחרי פלייאוף מדהים בספרד, ועצירה רק בגמר. באירופה, ההיסטוריה של בילבאו כוללת שתי הגעות רצופות לפיינל פור היורוקאפ. קאנטו, שהודחה בשנה שעברה כמו ירושלים וגלבוע/גליל בשלב הבתים ביורוקאפ, הייתה הפתעת העונה באיטליה, והישג השיא של באנביט באירופה כולל הדחה מול פלוישטי הרומנית בחצי גמר היורוקאפ לפני עשור.

שחקן נבחרת ספרד, אלכס מומברו. רויטרס
מכבי תפגוש אותו במדי בילבאו? מומברו/רויטרס

הבית הכי לוהט בחוץ

פנאתינייקוס, פנרבחצ'ה/אולקר, בילבאו, לובליאנה, אלבה ברלין (מהמוקדמות)

אם אולימפיאקוס לא הצליחה במשך שנים לקחת אליפות באולמה של פנאתינייקוס, הלחץ על מכבי תל אביב שם צפוי להיות היסטרי. גם בפנרבחצ'ה/אולקר אסור לזלזל, שכן היא הייתה בעונה שעברה אחת מקבוצות הבית הטובות ביורוליג, וצריך לזכור שהפיינל פור השנה באיסטנבול. מכבי תל אביב הצליחה לברוח מהקהל הבאסקי החם ולא תפגוש את קאחה לבוראל, אך את האולטראס הבאסקי של בילבאו לא כדאי לעצבן. בלובליאנה מכבי נכנסת ללחץ לאורך שנים מהקהל שיושב קרוב למגרש, והקהל של אלבה ברלין הוא זה שהצליח להרים את הקבוצה לפני שנתיים עד כמעט להצלבה ביורוליג.

שחקן אולימפיאקוס תאו פפאלוקאס מול שחקן פנרבחצ'ה אולקר, טרנס קינסי. AP
יארחו את מכבי לפני שיארחו את הפיינל פור? טרנס קינסי משמאל/AP

הבית שישבור ליורם ארבל הכי הרבה שיניים

אולימפיאקוס, מלאגה, פרוקום גדיניה, לובליאנה, KK זאגרב

בגילו המתקדם אנחנו מנסים לתת ליורם ארבל כמה שיותר צ'אק אידסון ואלן אנדרסון, אבל בבית הנוכחי הוא ייאלץ להתמודד עם לוקאס מברוקפלידיס מאולימפיאקוס, ננאד סיננוביץ' וקריסטאפס ואלטרס ממלאגה. תומאס פצ'אצ'אס, מאמנה של פרוקוס גדיניה, מחזיק בסגל את פרזמיסלב זמויסקי האימתני, לצד פרזימסלב פרסוקינייביץ' המתיש. לעומתו, סאסו פיליפובסקי מאמן לובליאנה מחזיק שחקנים כמו גוראן יגודניק וסאסו אוזבולט שליד השמות הפולנים נראים כמו ממתק. בזאגרב, קבוצה חדשה ביורוליג מסתתר כאב הראש הבא: דאמיר מולאומרוביץ'. ואם הצלחתם לעבור את כל השמות בלי לקבל צרבת, אתם מועמדים לשידור בערוץ 10.

יורם ארבל. ברני ארדוב
לוקאס מברוקפלידיס? פרזימסלב פרסוקינייביץ'? מה עדיף? יורם ארבל/ברני ארדוב

יש לכם הצעות נוספות? דברו אלינו בטוקבקים. אולי ג'ורדי ברתומיאו יקשיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully