וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לפיצול בתקצירי ליגת העל?

המועצה לשידורי כבלים ולווין מציעה להתנות את שידור תכנית סיכום המחזור, בכך שהתקצירים ישודרו בחבילת הבסיס תוך שעתיים ממועד שידור התכנית

המועצה לשידורי כבלים ולווין אישרה מחדש בישיבתה האחרונה את מדיניות מפרט שידורי הספורט בכבלים ובלווין, ובכך נתנה המועצה תוקף מחייב להחלטתה מאוקטובר 2009 שעיקריה היו קביעת מפרט עשיר ומחייב לערוצי ספורט 5 ו- 5+ הכוללים שידורים ממגוון ענפים. כמו כן, בהחלטה זו הורחבה רשימת המשחקים בעלי החשיבות הציבורית אשר יש לשדרם בערוצים הפתוחים ובעיקר בענפי הכדורגל, הכדורסל והטניס. רשימה זו כוללת בין היתר את משחקי המונדיאל, משחקי היורו, טורנירי גראנד סלאם, משחקי החוץ של קבוצות הכדורגל ישראליות במפעלים בינלאומיים, משחקי הנבחרת הצעירה ועוד.

המועצה להמשיך במדיניות הספורט, בתוכה הכרה בשידור המשחק המרכזי מליגת העל בכדורגל בערוצים 1,2 ו-10, כאילו שודר בערוץ הספורט 5 לצורך עמידתו בהוראות במפרט הערוץ, וזאת בתנאי שערוץ ספורט 5 ישדר במקומו תחליף ראוי שיאושר על ידי יו"ר המועצה. כמו כן, בעקבות תלונות שהתקבלו, חידדה המועצה את מחויבותו של ערוץ הספורט לשדר משחקים מערוץ 5+LIVE בשידורים חוזרים בערוצי הבסיס בין השעות 8:00 – 00:30, ולא בשעות המאוחרות של הלילה כפי שנהגה לעיתים.

בהתאם למדיניות זו, ולאור תלונות שהצטברו בעקבות העברת תכנית סיכום מחזור משחקי ליגת העל בכדורגל לערוץ בתשלום, החליטה המועצה לצאת בשימוע במטרה לקבל את עמדות הציבור בנוגע לאפשרות כי שידור תכנית הסיכום בערוץ בתשלום תאושר בתנאי שבחבילת הבסיס ישודרו תקצירים ממשחקי המחזור בתוך שעתיים ממועד השידור בערוץ בתשלום. כמו כן, בוחנת המועצה אופציה חלופית ובה הצעה כי תכנית הסיכום בערוץ בתשלום תאושר במידה וישודר בערוץ הבסיס שידור חוזר, בפרק זמן שלא יעלה על שעתיים מהשידור בערוץ בתשלום.

המועצה גם שוקלת להכיר בכל משחקי המונדיאל כאירועים מוכרזים, ובכך לקבוע כי כל משחקי אליפות העולם בכדורגל ישודרו בערוצים הפתוחים. כידוע, במסגרת מכירת זכויות השידור למשחקי מונדיאל 2010 ו- 2014 נתנה פיפ"א עדיפות ברכישת הזכויות לרשות השידור בשל היותו גוף ציבורי, ובכך עודדה את שידור המשחקים בערוצים הפתוחים. באשר למכירת הזכויות לשידור מונדיאל 2018, זו מיועדת להתבצע במהלך השנה הקרובה, תוך אי בהירות לגבי תנאי מכירת הזכויות והמשך מתן זכות הראשונים לגופי השידור הציבוריים על פי גופי השידור המסחריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully