וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פתח תקוה: הקבוצה הגישה בקשה לפירוק

5.7.2011 / 14:30

ראשי המועדון ביקשו מביהמ"ש למנות מפרק על מנת לאפשר את קיום המועדון בליגת העל. עו"ד רועי שובל: "אין ברירה אחרת"

לידיעה הראשונית על כוונת הקבוצה ללכת לפירוק
כל החדשות על הפועל פתח תקוה

לאחר שבועות קשים שעברו על הפועל פתח תקוה במהלכם נחקרו ראשי הקבוצה, גל חצור ותומר סיני,ערכה היום (שלישי, 14:30) הקבוצה מסיבת עיתונאים, בה הודיעה רשמית: המועדון נכנס להליכי פירוק. הקבוצה ביקשה מבית המשפט שעו"ד ליאור דגן ישמש כמפרק הזמני. בפן המקצועי, המשמעות היא שעל פי תקנון ההתאחדות לכדורגל הקבוצה תפתח את העונה הבאה במינוס 9 נקודות.

עו"ד רועי שובל הסביר את משמעות התהליך: "לפני זמן קצר הגישה עמותה בקשה לפירוק העמותה ומינוי מפרק זמני. העמותה קיבלה את ההחלטה פה אחד אחרי ששקלה את המצב והגיעה למסקנה שאין אלטרנטיבה. כל החלטה כזו היא קשה, אבל מדובר בהחלטה אחראית שפותחת פתח של תקוה להמשיך ולהתקיים ולשמר את המסורת המפוארת. אני מאוד מקווה שבית המשפט המחוזי ייעתר לבקשה.

"תפקידו של המפרק יהיה לייצב את המערכת וליצור את התנאים שיאפשרו את פתיחת העונה וכמו כן להסדיר את חובות העבר בפיקוח בית המשפט ולגייס את המשקיע שייקח על עצמו את האחריות על הקבוצה", המשיך עו"ד שובל.

שובל הבהיר: "להפועל פתח תקוה אין ברירה אחרת. נוצר מצב שהקבוצה לא יכולה להעמיד תקציב ולעמוד בתנאים שיאפשרו את פעילותה. לולא הליך הפירוק, הקבוצה הייתה צפויה לרדת ללאומית ואף להגיע להפסקת פעילות ולכן מדובר באופציה הגרועה פחות. אנחנו מקווים שבתוך זמן קצר הקבוצה תצא לדרך חדשה".

המנכ"ל אפי צפריר הוסיף: "זה יום לא קל למועדון גדול ומפואר, אבל לצערי נוצר מצב בו כל יום הוא יום של הישרדות. ניסיתי להגיע להסדר מול הנושים, אבל לא הגעתי לפתרונות הרצויים. היו לי מספר פגישות וניסיונות לגייס כספים וגם קיימתי ערב עם אוהדי הקבוצה. לכולם יש כוונות טובות, אבל לחשבון הנאמנות שפתחנו לא נכנסו כספים שנועדו לתפעולה השוטף של הקבוצה לעונה הבאה.

"אנשי עסקים שהביעו רצון, אבל כולם רוצים שיהיה שולחן נקי וכדי לתת להם תקווה אנחנו הולכים למהלך הזה. אני מאוד מעריך את הצוות, השחקנים והעובדים, שהגיעו לעבודה גם בתקופה של אי ודאות מוחלטת. הבעת האמון שלהם בסופו של יום תתגמל אותם בחזרה וזה ישתלם להם. אני מאמין שבתהליך הזה ומקווה שנצליח לשקם את המועדון בעזרת המפרק הזמני".

"מינוס 9 זו גזירה מקצועית קשה"

כעת, ינסה המפרק הזמני לעזור לקבוצה להעמיד את תקציב המינימום (11.5 מיליון שקל), שיאפשר לה לפתוח את העונה בליגת העל: "המפרק הזמני צריך לגבש תקציב שנראה לו ככזה שהקבוצה תוכל לעמוד בו, למי שיש חוזה הוא יכובד אלא אם כן המפרק יחליט שהמועדון לא יכול לעמוד בו, אז הוא יבקש להשתחרר ממנו", אמר עו"ד שובל.

"זה הליך זמני", הוסיף עו"ד שובל וביאר את ההליך שאמור לקרות, "בית המשפט ממנה מפרק זמני שפועל בפיקוח בית המשפט ותפקידו להפעיל את הקבוצה כנכס חי. הנכס העיקרי שיש לעמותת הפועל פתח תקוה כרגע זה להשתתף בליגת העל ואת הזכות הזו צריך המפרק לשמור".

צפריר התייחס להורדת הנקודות הצפויה: "מינוס 9 נקודות זו גזירה מקצועית קשה על מועדון. גם שלוש קבוצות יורדות ליגה, יהיה מאוד קשה בצורה כזו אבל גם היה מאוד קשה אם היינו נשארים בצורה הקודמת כך שזה הרע במיעוטו. יהיה לנו מאבק לא קל להישאר, אבל לפעמים עדיף לעשות עצירה בחיים ולהתחיל מההתחלה מאשר להיכנס לבור יותר גדול".

לגבי מכירת שחקנים אמר המנכ"ל: "זה לא סוד שיש לנו הצעות לגבי שחקנים שלנו, כרגע לא מכרנו ולא השאלנו אף אחד. נבין כמה כסף הוא צריך להעמדת התקציב ואם הוא יחליט שצריך למכור או להשאיל שחקן כזה או אחר נעשה זאת, זה דבר שמתבקש. אבל ננסה לשמור על הקיים ולא ניתן לקבוצה שתתפרק. אני מאמין שמבחינת סגל יהיה לנו סגל טוב בעונה הבאה. מבחינת העמותה וחמשת חבריה היא חדלה מלהתקיים החל בבוקר".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "ההתאחדות לא קיבלה עדיין שום מסמך המעיד על בקשה לפירוק של הפועל פתח תקוה. כאשר יגיע, נתייחס לכך לגופו של עניין".

"תהליך שנועד להבריא אותנו"

בשעות הלילה (בין שני לשלישי) התקיימה פגישה בין המנכ"ל אפי צפריר לחברי העמותה, בה הציג להם המנכ"ל את החובות הכספיים של הקבוצה, שצריכה לגייס מעל חמישה מיליון שקלים מספונסרים, על מנת לפתוח את העונה הבאה. לאחר שהבינו כי המשימה קשה מדי, החליטו אנשי העמותה להיכנס להליך לפירוק.

המועדון ביקש מבית המשפט המחוזי בפתח תקוה למנות לו מפרק, זאת במטרה להגיע לתהליך בו תוכל לגייס הקבוצה תקציב מינימום כדי לפתוח את העונה הבאה. חובות המועדון נאמדים ב-2.8 מיליון שקלים, מה שגרר עיקולים. כזכור, לאחרונה חזרו צ'קים של שחקנים בגלל עיקול, ובנוסף עוקל חשבון הקבוצה בהתאחדות לכדורגל.

אחד מחברי העמותה אמר עוד לפני מסיבת העיתונאים: "החוב למס הכנסה, כמו גם העובדה שלא הצלחנו לגייס ספונסרים, הביאו אותנו ללכת להליך פירוק. אין לנו ברירה, אנחנו צריכים שהקבוצה תהיה נקייה מחובות, זה תהליך שנועד להבריא אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully