וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחמט: רוסיה תשלם 3 מיליון דולר בשביל הקרב של גלפנד

ישראל אדישה, רוסיה בטירוף: מוסקבה תשלם 3 מיליון דולר עבור אירוח הדו קרב בין הישראלי בוריס גלפנד לבין ויז'וונטאן אנאנד

שחמט: בוריס גלפנד יתמודד על תואר אלוף העולם

איגוד השחמט הישראלי ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים לקראת הדו קרב על התואר העולמי בין האלוף המכהן, רב האמן ההודי ויז'וונטאן אנאנד, לבין הישראלי בוריס גלפנד. על הפרק עומד מקום אירוח המשחקים, כשמתברר כי קיים מאבק לא קטן בנוגע לזירה שתארח את הקרב. כמו כן, הנבחרת מתכוננת ליציאתה לקראת אולימפיאדת השחמט.

בנוגע לקרב בין גלפנד ליריבו ההודי - רוסיה כבר הגישה הצעה לארח את המשחקים במוסקבה. הרוסים הציעו סכום של שלושה מיליון דולר (!) כדי שהדו-קרב, במאי 2012, ייערך באחד מהמוזיאונים בבירה. האיגוד הישראלי ביקש ארכה עד ל-30 ביולי, על מנת לנסות לגייס סכום גבוה יותר, מאחר שבמקרה של הצעה שיוויונית - הדו קרב יילך למקום ניטרלי. יו"ר האיגוד, משה שלו, מקווה שיו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, חובב שחמט מושבע, יעזור בנושא, אך רוב הסיכויים שהמפגש יתקיים בסופו של דבר במוסקבה.

כידוע, מדובר בקרב יוקרתי ומסקרן. סגן נשיא פיד"א (איגוד השחמט העולמי), ישראל גלפר, השווה את הישגו של גלפנד הישראלי להעפלה אפשרית של שחר פאר לגמר ווימבלדון. גלפנד עצמו יתחיל בחודש הבא את ההכנות לדו קרב. "ההשקעה היא בין חמש לשש שעות מדי יום", אמר גלפנד, "הסיכויים שלי די טובים, אבל גם היריב חזק מאוד". כיום אלוף העולם הוא מדורג 2 בדירוג העולמי, בעוד גלפנד מדורג במקום ה-12.

נבחרת ישראל, כזכור, זכתה במדליות בשתי אולימפיאדות השחמט האחרונות (כסף ב-2008 וארד ב-2010), יוצאת בשבוע הבא לסין להשתתף באליפות העולם. "בהיעדרו של גלפנד", אומר קפטן הנבחרת, אלון גרינפלד, "סיכויי ישראל למדליה קטנים יותר, מאחר שמדובר בטורניר של 10 הנבחרות הטובות בעולם, אך כמובן שננסה לעשות את המיטב".

בלוח הראשון יופיע הפעם אמיל סוטובסקי, המדורג 40 בעולם באופן אישי, אלוף אירופה בעבר. עוד ישחקו רבי אמנים מיכאיל רויז, איליה סמירין, יבגני פוסטני ותמיר נבאטי - צעיר מוכשר ביותר שימשיך מיד לאחר מכן להודו, לאליפות העולם אישית עד גיל 20. עבור נבאטי יהיה זה הזימון הראשון.

לצורכי סטטיסטיקה - בישראל רשומים כיום 37 רבי אמנים (הדרגה הגבוהה ביותר בשחמט) ו-47 אמנים בינלאומיים. ישראל מקדימה בכך מדינות כמו ארה"ב, גרמניה, הולנד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully