וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי דיין: "אוכל להגיע לרמות יותר גבוהות באירופה"

הדס גרינברג

3.7.2011 / 12:37

רועי דיין יוצא לבירסחוט, מגשים חלום ("לא אשבר שם"), לא מבין את הלגלוג על בלגיה, וממש לא שולל חזרה למכבי ת"א. ראיון

מכבי תל אביב ביצעה רכש מאסיבי לפני עונת 2005/6 הידועה כעונת הגלקטיקוס, אלא שבין כל השמות הגדולים שהגיעו לקבוצה לא היה חלוץ. כך מצא את עצמו רועי דיין, שחקן מחלקת הנוער, בהרכב הפותח ובעין הסערה. אלא שהוא לא הצליח להשתלב, עבר להפועל תל אביב וגם בה לא ממש סיפק תוצרת. משם הגיעו הנדודים להפועל כפר סבא והכח עמידר רמת גן, והמשך הקריירה של החלוץ הצעיר לא נראה מבטיח. אבל אז הגיעו שתי עונות וחצי בהפועל עכו, כולל האחרונה שכללה 15 שערים וגם כרטיס כניסה לאירופה. עכשיו, בגיל 26, דיין עוזב את ישראל עבור בירסחוט הבלגית, ורגע לפני שעלה על המטוס הוא נזכר איך הרגיש לפני שבוע, כשהמריא לחתום. "התרגשתי, עד עכשיו אני לא מעכל. אני מאמין שהאסימון ייפול לי מאימון לאימון. זה צעד שחיכיתי לעשות הרבה זמן ואני שמח שהוא מגיע".

יש חששות? התרגשות?

"לא, יש בעיקר רעב, לעלות למגרש בכל אימון ומשחק ולתת מעצמי הכל, לבוא ולהוכיח שהמקום שלי על המגרש ולהתקדם מקצועית".

חלוץ הפועל עכו רועי דיין חוגג שער. ברני ארדוב
"למי שיש ביקורת על הליגה הבלגית או מלגלג עליה אני ממליץ לקחת טיסה ולבקר באחד המועדונים, כי אני בשלושה ימים התרשמתי מאוד מהמתחם עצמו. לבירסחוט יש תנאים שלא נופלים ממכבי חיפה והפועל תל אביב ואפילו יותר מכך". דיין/ברני ארדוב

מה הוביל אותך לבירסחוט?

"מי שקישרו הם הסוכן שלי גלעד קצב ודוד קורן, שחזק מאוד בכדורגל הבלגי. לפני חודשיים היו כאן נציגים שלהם בארץ ונפגשתי איתם. לא ידעתי לאן זה הולך כי היו עוד כמה כיוונים והצעות עד לרגע האחרון, אבל רציתי ללכת למקום שבו ארגיש שרוצים אותי וכמובן, גם לצד הכלכלי היה שיקול. הרגשתי שבבירסחוט בונים עליי, גם בשיחות המקצועיות שהיו לי איתם שם בבלגיה הבנתי עד כמה אני הולך להיות בורג משמעותי אצלם. קיבלתי את החולצה מספר תשע, גם זה העיד על הכוונות שלהם בנוגע אלי".

מי שוחח איתך ומה בעצם הם דורשים ממך?

"השיחות היו עם הבעלים פטריק וונופן והמנהל הטכני שלהם, שהתייחסו למערך שבו הם משחקים וסיפרו לי על הקבוצה. הם שינו את כל המערך הניהולי שלהם בקיץ, החליפו בעלים וצוות מקצועי וגם 15 שחקנים. בשנה שעברה הם סיימו במקום העשירי והשנה המטרה שלהם היא לסיים במקומות 6-8, שזה אומר להיות בצמרת הפלייאוף האמצעי".

מה יש לך לומר לכל מי שאומר שהליגה הבלגית חלשה ושלא מתקדמים ממנה?

"למי שיש ביקורת על הליגה הבלגית או מלגלג עליה אני ממליץ לקחת טיסה ולבקר באחד המועדונים, כי אני בשלושה ימים התרשמתי מאוד מהמתחם עצמו. לבירסחוט יש תנאים שלא נופלים ממכבי חיפה והפועל תל אביב ואפילו יותר מכך. לי אישית זו התקדמות מקצועית, יש שם את כל התנאים להצליח".

גם לירוי צעירי עומד לכבוש את הליגה הבלגית

רועי דיין שחקן הפועל עכו (ימין) עם מנהל הקבוצה, דוד שיינהולץ. קובי אליהו
"זו הייתה העונה הכי טובה שהייתה לי בקריירה, נהניתי באופן מקצועי וחברתי וזו הבמה להודות לציון וייצמן ואלי כהן. אני מחזיק להם אצבעות שיצליחו". דיין/קובי אליהו

בספטמבר תהיה בן 27. דווקא עכשיו הגיעה הפריצה שלך.

"כן, מבחינת מספרים אין ויכוח על כך. זו הייתה העונה הכי טובה שהייתה לי בקריירה, נהניתי באופן מקצועי וחברתי וזו הבמה להודות לציון וייצמן ואלי כהן. אני מחזיק להם אצבעות שיצליחו".

מה החלק של אלי כהן בהתקדמות שלך בעונה החולפת?

"בסופו של דבר מאמן לוקח את ההחלטות, ואלי באמת נתן לי את הבמה להראות מה אני יכול לתת ומה אני יודע לעשות. אני חושב שמהרגע הראשון הראיתי לו את זה על המגרש. החיבור שלי עם אלי הוא גם מעבר לצד המקצועי, אנחנו חברים גם מחוץ למגרש ומשוחחים הרבה. התקשרתי אליו גם להודות לו על השנה הנפלאה הזו לפני ההמראה והוא נתן לי את ברכת הדרך ואמר שיחזיק לי אצבעות ויעקוב אחרי".

אז אתה מאמין שתוכל להסתדר בחו"ל?

"אני יכול לומר שיש לי אופי מאוד חזק ואני מאמין בעצמי, ככה שקושי או ריחוק מהארץ לא ישברו אותי. חוץ מזה, אני עובר עם אשתי שצפויה ללדת לשם. הדבר היחידי שיהיה לי קשה הוא להשאיר את אשתי בחודש תשיעי בארץ בתקופה הקצרה הזו, אבל היא חזקה ותומכת ואנחנו נעבור את זה".

נחשבת להבטחה גדולה, איך אתה מסביר את זה שעד העונה האחרונה לא הצלחת להביא את הכישרון שלך לידי ביטוי?

"עשיתי כמה טעויות במהלך הקריירה שלי והיו כמה דברים שעיכבו אותי, כמו פציעה והחלטות של מעברים מקבוצה לקבוצה. אם הייתה לי הכוונה מקצועית, יכול להיות שהייתי משתפר לפני כן. אני חושב שההחלטה להישאר במכבי תל אביב ארבע שנים קצת עיכבה אותי, הייתי צריך להתחשל בקבוצות קטנות מוקדם יותר. ההזדמנות היחידה שלי לשחק במכבי תל אביב הייתה בתחילת השנה של הגלקטיקוס. בגיל 24 הלכתי לליגה הלאומית להפועל עכו, והיה נכון יותר לעשות את זה יותר מוקדם. מבחינתי, גם המעבר להפועל תל אביב היה טעות, כי בפועל הייתי באותו סטטוס כמו במכבי".

איזה רגע היה הכי משמח בקריירה שלך ואיזה הכי קשה?

"הכי קשה זה הייתה הפציעה בפברואר 2009, במהלך משחק בבאר שבע. הסתובבתי, שמעתי 'טק' קטן וגיליתי שזה קרע ברצועה הצולבת, חצי שנה בחוץ. אמנם חלק מהפציעה היה בפגרה, אבל זה עיכב לי את ההכנות לעונה לאחר מכן וללא ספק היה עוד מעצור בקריירה. הרגע הכי שמח בקריירה הייתה העונה האחרונה שלי בהפועל עכו, משבוע לשבוע צברתי עוד ביטחון עם עוד גול, זה נתן לי תחושה טובה".

עמוד השגרירים בוואלה! ספורט

רועי דיין חלוץ מכבי תל אביב. עמי שומן
"אף פעם לא היה לי כעס על מכבי תל אביב, אני לא לוקח דברים יותר מדי אישית. אנשים שהיו איתי בזמנו כבר לא במערכת, אז אין לי מה לכעוס". דיין/עמי שומן

נחזור לבלגיה. מי מכל הישראלים יהיה הקרוב אליך?

"לירוי צעירי גר ברחוב שלי באנטוורפן, הוא כבר סגר על דירה וגם אני אסגור ביומיים הקרובים. דיברתי גם עם ברדה קצת. אני מאמין שאפגוש את כולם גם בליגה וגם מחוץ למגרש, אצל דוד קורן שדואג ומארח את כולם ביומיום וכמובן בחגים. אני שמח שאני במקום שיש בו קהילה יהודית".

אתה חושב שעצם העובדה שיצאת לחו"ל תקדם אותך לעבר הנבחרת?

"אני לא חושב, כי גם השנה בהפועל עכו היו שחקנים שהגיעו לנבחרת בעקבות העונה הטובה שעשינו. לואיס פרננדז מוכיח שמי שטוב ומגיע לו מקבל את הזימון. מבחינתי, אני כמובן רוצה להיות בנבחרת והשאיפה שלי להיות טוב בכל משחק. אם יחד עם זאת יגיע זימון לנבחרת, לא יהיה מאושר ממני".

מה החלום הגדול הבא שלך?

"השאיפה היא לעשות קריירה אירופית יפה ולהצליח כמה שיותר בחו"ל, לפחות לכמה שנים טובות. אני חלוץ וכל מה שאני רוצה זה לתת גולים. אין לי ספק שאוכל להגיע לרמות יותר גבוהות באירופה".

יש רצון לחזור למכבי תל אביב מהדלת הקדמית ?

"אני לא שולל אבל גם לא מחפש את זה. כרגע מה שמעניין אותי זה להצליח בבלגיה, אבל אם כבר הזכרת את מכבי תל אביב, הם גם היו איתי בטיסה לבריסל ביום שני שעבר כשהמראתי לחתום בבלגיה, ואם זה לא מספיק, כבר ביום שני הקרוב אפגוש אותם למשחק אימון עם בירסחוט. זה יהיה מצחיק. אני חייב לציין שאף פעם לא היה לי כעס על מכבי, אני לא לוקח דברים יותר מדי אישית. אנשים שהיו איתי בזמנו כבר לא במערכת, אז אין לי מה לכעוס. זה מקום שגדלתי בו ואני לא נוטר לו טינה".

ליאור רפאלוב עבר לברוז', זו ההחלטה הנכונה?
הכל על החיים של השגרירים הישראלים באירופה

אליניב ברדה שחקן גנק. GettyImages
המאפיה הבלגית מתחזקת, נתראה בקבלת שבת. ברדה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully