וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירוני אשקלון תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית

3.7.2011 / 17:09

הבעלים יוסי דהאן החליט לרדת ליגה: "מעדיף לשלם לנזקקים במקום לשחקנים זרים". היו"ר נמרודי ביקש להשתחרר מתפקידו

מנהלת ליגת העל בכדורסל

צילום וידאו: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

עירוני אשקלון תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית, כך הודיעו היום (ראשון) ראשי הקבוצה במסיבת עיתונאים שנערכה בלשכת ראש העירייה, בני וקנין.

למסיבת העיתונאים קדמה פגישה בין ראש העירייה לבין בעלי הקבוצה ובעלי חברת "אלדן", יוסי דהאן, בו הודיע וקנין כי לא יוכל לעמוד בדרישות התקצוב שביקשה ממנו הקבוצה בפגישה שנערכה בשבוע שעבר.

כתוצאה מכך החליט יוסי דהאן כי הקבוצה תשחק בליגה השנייה, וזאת למרות האופציה שניתנה להם להישאר בליגת העל על ידי מנהלת הליגה.

באשקלון יחלו להתארגן לליגה הלאומית בתקופה הקרובה, כשאחת השאלות שעומדות על הפרק היא זהות ההנהלה בעונה הבאה, שכן בתוך הנהלת הקבוצה קיימת אכזבה רבה מההחלטה לרדת לליגה השנייה.

קבוצה נוספת שתושפע ככל הנראה מהמהלך היא עירוני נהריה, שיכלה לעלות לליגת העל על פי החלטת דירקטוריון מנהלת הליגה בתחילת חודש יוני. כעת, כשליגת העל מונה עשר קבוצות לאחר החלטת אשקלון, קיים סיכוי נמוך מאוד שדירקטוריון המנהלת יאשר לנהריה לחזור לליגת העל, וזאת כדי למנוע מצב בו יש בליגה מספר אי זוגי של קבוצות.

יוסי דהאן: "מעדיף לתת לנזקקים מאשר לשלם לזרים"

בני וקנין: "אין מנוס מלרדת לליגה השנייה ולבנות את הקבוצה מחדש. אנחנו רוצים לבנות ולשלב את הנוער האשקלוני. זאת החלטה משותפת שלנו ושל יוסי דהאן. הכספים שהשקענו התבזבזו שנה אחרי שנה, ויצא מצב שאנחנו עומדים בסוף כל עונה מול שוקת שבורה. צריך לפתח את הספורטאים האשקלונים".

יוסי דהאן: "זה רגע די עצוב בשבילי. כשרוני מצהרי קרא אותי לדגל, החזון שלי היה שישחקו על הפרקט חמישה אשקלונים. כל השנים תמכתי בספורט באשקלון. זה עסק יקר להחזיק קבוצה, אנשים תרמו מזמנם בהתנדבות. בל שנה מתחילים מאפס. גם אם היינו במקום אחר, היינו היום באותו מצב. אנחנו הקבוצה היחידה מהפריפריה שהייתה השנה בליגה. לא יכול להיות שקבוצה עם מיליון דולר משחקת מול קבוצה של 20 מיליון דולר.

"השנה בגלל שינוי החוק מחירי הישראלים יעלו עוד יותר. אנחנו לא יכולים לעמוד בתקציב. לא רוצה שמשכורות של שחקנים יחזרו. יש כאן אנשים בעיר שיכולים לתמוך בקבוצה. מעדיף לתת כסף לבתי חולים ונזקקים מאשר לשלם לזרים. בתקציבים שהעירייה נתנה, אנחנו לא יכולים להעמיד קבוצה. כשאני עושה חשבון כמה כרטיסים מכרנו, לא מגיעים אפילו למיליון שקל. הארבע שנים שאני כאן עלו לי עשרה מיליון שקל. העירייה שמה 17 מיליון שקל.

דהאן נשאל האם יישאר בקבוצה בעונה הבאה: "אין לי ניסיון בליגה לאומית. נשב עם העירייה וננסה לבנות את היסודות של הקבוצה". בני ועקנין הגיב: "ננסה לעשות הכל כדי שהוא ישאר. הוא חשוב מאוד לספורט".

יוסי דהן: "עשינו השנה עוול לדודו שמריז ולאחיעד בוקרא שלא קיבלו דקות. הם משלנו. כל הישראלים היום עם האף למעלה. נקדם גם אנשי צוות אשקלונים. יכול להיות שעוזר המאמן יהיה אשקלוני".

היו"ר נמרודי ביקש להשתחרר מתפקידו

בעקבות ההודעה על כך שאשקלון תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית ולא בליגת העל, ביקש יו"ר הקבוצה אבי נמרודי מדהאן להשתחרר מתפקידו, ואף הוציא לתקשורת הודעה מטעמו, שבה בין היתר נמסר: "בעיני, הטיעון להצדקת ירידת ליגה ככלי לטיפוח שחקנים מקומיים אינו יותר מסיסמא שחוקה, דמגוגיה בגרוש, שאין מאחוריה דבר וחצי דבר. בסופו של דבר מדובר בהחלטה כלכלית נטו, אשר היתה צפה ועולה גם אם הקבוצה היתה מסיימת בראש הטבלה.לא שמעתי מפיו של ראש העיר כי בכוונתו לקצץ מתקציב הקבוצה בעונה הבאה, כך שלא ברור לי החיפזון להוריד את הקבוצה ליגה".

נמרודי סיים את הודעתו עם תקווה לעתיד: "יש לי המון כבוד והערכה לדהאן ולראש העיר וקנין על הכספים הרבים שהשקיעו בקבוצה בשנים האחרונות. יש בי אכזבה קשה מהקלות הבלתי נסבלת בקבלת ההחלטה הנמהרת הזאת ואיני בטוח שכולם מבינים עד הסוף את משמעותה. יש לי תקווה כי מקבלי ההחלטות יתעשתו בטרם יהיה זה מאוחר מדי וישנו את רוע הגזירה".

(עדכון ראשון: 10:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully