וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל: "לנובאק דג'וקוביץ' יש יתרון מנטלי"

רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' מתכוננים לקרב הענקים בגמר ווימבלדון (ראשון, 16:00, 5+), ולא מפסיקים לפרגן אחד לשני

התואר המפתיע של פטרה קביטובה הצ'כית בטורניר הנשים בווימבלדון היה רק המתאבן לגמר הגברים שייצא לדרך ביום ראשון ב-16:00 שעון ישראל (שידור ישיר בספורט 5+ וספורט 5 HD). עם כל הכבוד לשחקן הדשא הטוב בכל הזמנים, רוג'ר פדרר, לא יכלנו לבקש גמר יותר טוב. רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ', שני הטניסאים הטובים בעולם כיום, ייפגשו ראש בראש לקרב על התואר הנחשב ביותר.

דג'וקוביץ' גבר השנה על נדאל בארבעה גמרים, אבל הוא מעולם לא זכה בווימבלדון. נדאל הוא האלוף המכהן והוא זכה בווימבלדון כבר פעמיים - בפעם הראשונה עם ניצחון על רוג'ר פדרר בגמר שנחשב אולי לטוב בכל הזמנים. נובאק דג'וקוביץ' יסיים את הטורניר במקום הראשון בעולם בלי קשר לתוצאה בגמר, רפאל נדאל השלים עם העובדה הזאת אבל יודע שהוא נתן את הטניס הטוב ביותר עד עכשיו והוא זה שקרוב לתואר גרנד סלאם מספר 11 בקריירה. נובאק דג'וקוביץ' הפסיד השנה רק פעם אחת, אבל יש לו פחות ניסיון במעמדים של גמר טורניר גרנד סלאם. איך שלא נסתכל על זה, מדובר בקרב הענקים האמיתי של השנה ובתזמון הנוכחי שלו - קשה להאמין שנקבל בעונה הנוכחית עוד משחק גמר כל כך מסקרן.

דג'וקוביץ': "אין אתגר גדול יותר בטניס כיום"

למרות שרפאל נדאל זכה עד היום ב-10 מתוך 12 משחקי גמר בטורנירי גרנד סלאם בהם השתתף, הוא דווקא חושש לקראת המשחק מהיתרון הפסיכולוגי של יריבו הסרבי. נדאל מוביל אמנם 11-16 במאזן הפנימי בין השניים, אבל דג'וקוביץ' הוא זה שניצח בארבעת המפגשים שקיימו השניים השנה, כולם במעמדי גמר של טורנירים גדולים. "יש לו יתרון מנטלי כי הוא ניצח בארבעת המשחקים בינינו השנה", הסביר השור ממאיורקה והוסיף: "נראה מה יקרה ביום ראשון. אני חייב לשחק בצורה אגרסיבית, אני חייב להביא עוצמות וקצב".

נדאל גם שיבח את יריבו לקראת המשחק ואמר: "לדעתי המשחק שלו מושלם. יש לו הגשה טובה, תנועה מצויינת, העיניים שלו מהירות והוא יכול לחדור לתוך המגרש בקלות ולשחק חבטות קשות מאוד. היתרון הגדול ביותר שלו הוא היכולת לענות על הכדור בשלב מוקדם מאוד. רוג'ר פדרר עושה את זה מצויין. זה משהו שמאוד קשה לעשות בטניס, והם עושים את זה בקלות". נדאל התייחס גם לעובדה שכעת הוא כבר עומד על מאזן דו ספרתי של תארי גרנד סלאם ומתקרב לרוג'ר פדרר (16 זכיות). "השיאים חשובים לי, הסטטיסטיקה חשובה לי וההיסטוריה חשובה לי, אבל כרגע זה לא הזמן לדבר על זה. אני בן 25 וכשאסיים את הקריירה נראה עד כמה השפעתי על ההיסטוריה של הטניס. כרגע ההיסטוריה מבחינתי היא המשחק נגד דג'וקוביץ' בגמר ווימבלדון, ואני מקווה שאהנה מזה".

נובאק דג'וקוביץ' הצהיר עוד לפני טורניר הרולאן גארוס (בו הודח בחצי הגמר) כי ישמח לזכות בטורניר החימר, אבל החלום הגדול שלו הוא ווימבלדון. גם לפני משחק הגמר על הדשא נגד רפאל נדאל הוא נשאל אם ההישג הטוב בקריירה שלו עוד לפניו ואמר: "כן, בגלל שזה ווימבלדון וזה החלום הגדול ביותר שלי". דג'וקוביץ' התייחס גם לכושרו הנוכחי של רפאל נדאל ואמר: "מבחינה פיזית אנחנו יודעים שהוא במצב מצויין והוא השחקן הטוב ביותר כרגע, והמוכן ביותר. אני מתכונן למשחק של נקודות ארוכות. ארבעת הניצחונות שלי עליו השנה יעזרו לי ככל הנראה מבחינה מנטלית".

על חובת ההוכחה שיש עליו כמדורג 1 בעולם הטרי אמר דג'וקוביץ': "אני לא צריך להוכיח כלום לאף אחד, רק לעצמי. אני רוצה לזכות בתואר הזה, אני נרגש ולא יכול לחכות לזה. נכון לעכשיו אין אתגר גדול יותר בטניס מאשר לשחק בגמר ווימבלדון נגד רפאל נדאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully