וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: ההכנסות צפויות לרדת דרסטית

28.6.2011 / 11:38

הירידה הדרסטית הצפויה מאלצת את היו"ר קורנפיין לא לקבל החלטות בינתיים. פיתרון אפשרי: שעבוד כרטיסי שחקן בכירים

אי הוודאות בבית"ר ירושלים נמשך, ובמועדון מחפשים פתרונות שיאפשרו בכל זאת לפתוח את העונה הבאה. אחת הבעיות הגדולות העומדות בפני היו"ר איציק קורנפיין היא הירידה הדרסטית בהכנסות הקבוצה. בעונה האחרונה העריך קורנפיין את הכנסות הקבוצה ב-20 מיליון שקלים, כשבפועל רשמה בית"ר הכנסות של כ-16 מיליון שקלים והגיעה לגרעון של 4 מיליון.

הערכות הגורמים הפיננסיים במועדון היא כי הכנסות הקבוצה צפויות לקבל מכה נוספת בעונה הקרובה, כשבמידה שלא יגיע משקיע ולא תהיה קבוצה אטרקטיבית דיה ההכנסות ירדו בלפחות 10 אחוזים נוספים אל מתחת ל-15 מיליון השקלים.

המצב הכלכלי בבית"ר מדאיג גם את אנשי הבקרה התקציבית, שבתחילת העונה שעברה התריעו בפני אנשי המועדון על הירידה אותה הם צופים בהכנסות וצפו את הגרעון הנוכחי של הקבוצה. גם השנה משוכנעים בבקרה כי תימשך הירידה בהכנסות בית"ר, כמו בכל הכדורגל הישראלי, והקבוצה צפויה לסבול מירידה נוספת בהכנסות שיעמדו על כ-14 מיליון וחצי שקלים.

אחד הפיתרונות שייתכנו מבחינת הבקרה התקציבית עבור בית"ר, הוא שעבוד כרטיסי שחקן דומיננטים כמו אריאל הרוש וחן עזריאל, שיאפשרו לקבוצה להגיש תקציב הגדול מסכום הבטוחות, כאשר בתנאי שלא יימצא רוכש במשך מספר חודשים תידרש הקבוצה למכור אותם.

גורם המעורה במצב הפיננסי בבית"ר אמר: "גם קורנפיין מבין את זה וימנע מלהיכנס לעוד שנה עם גרעון ובגלל זה הוא מפחד לקבל החלטות. אין מה לעשות, בית"ר נמצאת כיום כמעט ברמת הכנסות של קבוצה קטנה פלוס וצריכה להתנהל בהתאם.

"מה המודל של קבוצה קטנה פלוס? המודל של יואב כץ, לחשב ולשים עין על כל שקל שיוצא", הוסיף אותו גורם. "קבוצה של צעירים וזרים, אין מקום בכלל להחזיק שחקנים עם חוזים כמו של אבירם ברוכיאן ועמית בן שושן, אלה חוזים שלא שייכים לרמת ההכנסות של בית"ר. אנשים צוחקים על כץ אבל זאת הדרך היחידה לנהל קבוצות ברמת הכנסה נמוכה. יש ירידה גדולה בהכנסות שנה אחרי שנה אצל מרבית הקבוצות, ובבית"ר הירידה דרסטית עוד יותר".

תומר בן יוסף התאכזב מהצעתה של בית"ר

ביומיים האחרונים נפוצו שמועות בירושלים כי הקבלן יאיר ביטון, מחברת ב.יאיר מברר פרטים ורוצה לרכוש את הקבוצה, אך שני הצדדים מכחישים את הדברים ולא נראה כי צפויות התפתחויות בעניין.

בנוגע לצד המקצועי, הבלם תומר בן יוסף שהמתין להצעת הקבוצה, התאכזב לשמוע מקורנפיין אתמול כי כרגע הוא לא יכול להחתימו ונראה כי יחתום בימים הקרובים במכבי פתח תקוה.

למרות שקורנפיין חשב לנסות להחתים את בן יוסף ולהתחיל במשא ומתן עם בלם, קשר וחלוץ זרים (יש מספר מועמדים מקוסטה ריקה ויוון), החליט לעת עתה היו"ר לא לקבל החלטות כיוון שייתכן שבית"ר לא תוכל עמוד בהן. היו"ר ממתין להחלטת ארקדי גאידמק לפני שיבצע פעולות נוספות, כשבמצב העניינים הנוכחי, הסיכויים שבית"ר תצא למחנה אימונים במהלך חודש יולי נראים כנמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully