וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון 2011: בלוג, סיכום היום השביעי

28.6.2011 / 7:24

הדחת האחיות וויליאמס מעידה על הרמה בטניס הנשים. הבלוג של ווימבלדון מברך על חזרתו של נדאל ותוהה לגבי ווזניאקי

אייסים: המפלצת חזרה

יום שני שבו נפתח השבוע השני של ווימבלדון תמיד מבטיח הרבה, עם שמונה משחקי שמיניות גמר בגברים ובנשים. הבטיח והפעם קיים ובענק. יום שני ניפק לנו רגעים קסומים של טניס מהטובים שנראו בשנים האחרונות והראה שארבעת הגדולים נמצאים בכושר חלומי, כשמעל כולם בלט המשחק אליו הופנו כל הציפיות מלכתחילה: רפאל נדאל מול חואן מרטין דל פוטרו. נדיר שאירוע ספורט שמבטיח הרבה מתעלה מעל הציפיות האלה.

מה לא היה לנו שם? שתי פציעות, קרב אדיר, ריחופים ואקרובטיקה שכמותם לא ראו יושבי המגרש המרכזי במועדון "אול אינגלנד" אולי מעולם, נסיך ונסיכה ביציע והצגת טניס ברמה הכי גבוהה שיש. חייבים לתת קרדיט לדל פוטרו. מעבר לכך שהוא קרוב מאוד לשחזר את יכולת השיא שלו שהביאה לו את אליפות ארצות הברית הפתוחה עם ההצלפות האדירות בפורהנד (אחת מהן הגיעה ל-115 מייל לשעה!), דלפו הוכיח שהוא יודע להעריך יריב ולהתנהג בצורה ספורטיבית גם בהפסד כל כך כואב.

אחרי שאמרנו את זה, הגיע הזמן לבשורה הגדולה שיצאה מהמגרש המרכזי בווימבלדון: רפאל נדאל שוב איתנו. אחרי הרבה זמן, כולל, אגב, הרולאן גארוס בו זכה, לא ראינו את השור ממאיורקה כמו במשחק מול דלפו. הטירוף חזר לו. צעקות ה"ואמוס", שהפכו לסמל המסחרי שלו, שלוו בקפיצות שמחה וכיפוף הברך אומרות אצלו יותר מכל דבר אחר שהשחקן הטוב בעולם שוב איתנו. כנראה שהפנומן הספרדי היה חייב יריב כמו דלפו, שיבחן אותו ויספק לו אתגר אמיתי, כדי להוציא ממנו את הטירוף הזה, שגורם לו לעבוד בכל יום יותר קשה מהיום שעבר והפך אותו למדורג ראשון בעולם.

קל להיתלות בנתונים כדי להסביר את המשחק המדהים הזה. והנתונים אכן משחקים לטובת מי שיחפש להיתלות בהם, כך למשל נדאל השיג 73 אחוזי דיוק בהגשה ראשונה, 61 ווינרים, 13 אייסים ו-37 עליות לרשת, מתוכן 30 שנגמרו עם נקודה (מספר חריג לחלוטין בקנה מידה של הספרדי). אבל הסיפור גדול בהרבה, מפני שרפא הציג לפרקים את היכולת שהביאה לו את הגביע הראשון בווימבלדון 2008 ומאותו גמר זכור מול רוג'ר פדרר, שנחשב כאחד הטובים בהיסטוריה של המשחק.

חבטות ההעברה שלו, המהירות, הזריזות, קריאת המשחק ובעיקר היכולת להשהות את החבטה עד למאית השנייה האחרונה, הזכירו לרבים מי זה האלוף של הטורניר ודרך מי צריך לעבור כדי לקחת את הגביע. או כמו שהגדיר זאת פרשן BBC דהיום וטניסאי העבר, בוריס בקר: "נדאל ראוי לזכות בווימבלדון וראוי להיות ראשון בעולם. בכל השנים שלי בטניס, לא ראיתי שחקן בקליבר שלו. אני ממש מעריץ אותו".

אי אפשר כמובן להתעלם מהפציעה שרפא ספג ברגלו לקראת תום המערכה הראשונה. הוא אמור לעבור בדיקת MRI, שתראה ממה הוא סובל בדיוק והודה שהוא מודאג כי לא יוכל לעלות לשחק ברבע הגמר מול מרדי פיש. אבל אם אלוהי הספורט מתעניין בצדק, נדאל חייב להיות כשיר למשחק ביום רביעי. אסור שהוא יאבד את המקום הראשון בעולם ואת התואר בווימבלדון בצורה הזו. גם רוג'ר פדרר, אנדי מארי ונובאק דג'וקוביץ' יתפללו ודאי שהבדיקה תראה שלא מדובר במשהו חמור. גם הם יודעים שהדרך לתואר חייבת לעבור דרך השור ממאיורקה כדי להיות זכייה אמיתית.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
הטירוף שלו שוב כאן. רפאל נדאל/רויטרס

שובר שוויון: האחיות וויליאמס בחוץ

הרמה בנשים, הרמה בנשים, הרמה בנשים. נמאס כבר מהקלישאה שמדברת על כך שהרמה בסבב ה-WTA נמוכה. אמנם הרבה מהשחקניות סובלות מבעיות יציבות, אבל הרמה בטורנירי הנשים הולכת ונעשית גבוהה, כוחות חדשים צומחים כל הזמן ומי שעוד היה זקוק להוכחה, קיבל אותה בהדחה של האחיות וויליאמס כבר בשמינית גמר ווימבלדון.

לא אהבתי את העובדה שסוכנויות ההימורים הציבו את סרינה כמועמדת הבכירה לזכות בתואר ערב פתיחת הטורניר ופרשנים רבים (וטובים, כן טובים) טענו שהכל תלוי בה. לחשוב שטניסאית שלא שיחקה שנה וחוותה טראומה רפואית ונפשית היא המועמדת הבכירה לזכות בגרנד סלאם זה זלזול והפחתה מכבודו של טניס הנשים. גם אם מדובר באחת הטניסאיות הגדולות בהיסטוריה, שכבר חוותה קאמבק או שניים בקריירה שלה.

סרינה, וגם ונוס, יצטרכו לעבור עוד תהליך כדי לחזור ולזכות בתארי גרנד סלאם וגם אז, זה כבר לא יהיה בבלעדיות שהייתה שמורה להן בעבר. אז נכון שהאחיות וויליאמס הן הסיפור הכי גדול בטניס הנשים, הן מגה סלבס וכל פיפס שלהן מעניין ותופס כותרות, וכנראה שכך יישאר גם אם הן יהיו במאייה השנייה של הדירוג, אבל הן יצטרכו להסיר עוד הרבה חלודה. הדבר שיכול לעודד את מיליוני המעריצים של השתיים ברחבי העולם, זה שעכשיו הרעב חזר להן ובגדול, במיוחד לסרינה, שדיברה הרבה על כך שהשנה הקשה שחוותה גרמה לה להעריך את הטניס יותר מכל דבר אחר.

אפילו אחרי ההדחה הכואבת מול מריון ברטולי, סרינה בחרה לדבר לעניין ולהגיד שלעומת המצב בו הייתה לפני כמה חודשים היא יכולה רק לברך על הטורניר שהיא עברה בווימבלדון. בנוסף, היא אמרה ש"הרמה שלה עכשיו מפחידה כשהיא חושבת על היכולת אליה תוכל להגיע בעוד כמה חודשים". זאת בדיוק הסרינה שחיכינו לראות הרבה שנים. שחושבת על האימון הבא, הטורניר הבא ולא זאת שזוכה בווימבלדון ומדברת רק על בגדים, עיצוב ומיאמי היט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סרינה וויליאמס טניסאית אמריקנית. AP
תצטרך לעבור תהליך ארוך כדי לחזור לעצמה, אבל הרעב שם. סרינה וויליאמס/AP

שגיאה כפולה: קרוליין ווזניאקי שוב הפסידה

הדוגמה המנוגדת לאחיות וויליאמס, שלכאורה מצביעה על רמה נמוכה בסבב הנשים אבל בעצם מראה שיש פשוט כמה עיוותים אחרים שיסתדרו עם הזמן, זו קרוליין ווזניאקי. הדנית החביבה היא לא דינארה סאפינה ולא ילנה ינקוביץ', שתי שחקניות שהיו במקום הראשון בעולם בלי הצדקה. ווזניאקי, בניגוד אליהן, נמצאת שם כבר קרוב לתשעה חודשים, עם הפסקה קטנה מאוד באמצע. זו תקופה ממושכת מאוד ו"קארו" גם שומרת על פער גדול מהמקום השני, כך שקשה להגיד שהיא נמצאת בטופ העולמי בחסד.

מצד שני, טורנירי הגרנד סלאם חושפים את האמת יותר טוב מכל דבר אחר והם בינתיים מראים באופן בולט שווזניאקי פשוט לא מספיק טובה כדי לנצח שחקניות נחותות ממנה משמעותית בדירוג במאני טיים. חסרים לה פתרונות. הדנית, שרק בחודש הבא תחגוג יום הולדת 21, לא הצליחה לפתח שום דבר חדש במשחק שלה, שמתבסס רק על החזרות מהקו האחורי. ככה אי אפשר לזכות בגרנד סלאם.

בתואר כזה קשה לזכות גם כשלמאמן שלך שהוא גם אבא שלך יש חלק כל כך משמעותי במשחקים שלך. מי שצפה במשחקים שלה בגביע הפדרציה באילת, יכול היה לראות את המעורבות של אביה פיוטר, שישב על ספסל סמוך למגרש, זרק לה הוראות בכל הפסקה ובכל פעם שהיא חלפה לידו וצעק על השופטים.

גם בטורנירים האחרים בסבב, בהם בניגוד לגרנד סלאמים, מותר למאמן לרדת לדבר עם השחקנית, פיוטר ווזניאקי מרבה לשוחח עם בתו. ווזניאקי מקבלת מאמן שמועסק תחת חברת "אדידס" ומלווה אותה לאורך כל השנה לצד אביה. צריך להבין שיש למאמן כזה מספר הגבלות, כשהבולטת היא שהוא לא יכול לתת לשחקן הוראות נגד שחקן אחר, שממומן על ידי אותו ספונסר ועוד אי אילו חוקים. יכול להיות שכדי לעשות את הצעד הבא בקריירה, היא צריכה לעשות את ההתנתקות הכואבת ולשכור מאמן רציני יותר.

קרוליין ווזניאקי טניסאית דנית. רויטרס
הדנית, שרק בחודש הבא תחגוג יום הולדת 21, לא הצליחה לפתח שום דבר חדש במשחק שלה, שמתבסס רק על החזרות מהקו האחורי. ככה אי אפשר לזכות בגרנד סלאם. קרוליין ווזניאקי/רויטרס

ווינר שוט: אם יש מגיע

אחד הרגעים הקסומים בווימבלדון השנה שמור לג'ו ווילפריד צונגה. לאחר שניצח את גריגור דימיטרוב הבולגרי הצעיר והמוכשר, מירר האחרון בבכי. הצרפתי קפץ מעל הרשת ורץ אל הבחור הצעיר כדי להעניק לו חיבוק חם, שאומר: "אל תדאג, בן. יש לך את זה ויום אחד הכל עוד יתחבר לך". צונגה מוכיח בווימבלדון 2011 שמעבר להיותו טניסאי מהחביבים בסבב, הוא גם אחד משחקני הדשא הטובים בעולם שיכול לקרוא תיגר על כל שחקן במשטח הזה. הצרפתי, שניצח בקווינס את נדאל והפסיד בגמר רק למארי, נמצא בכושר אדיר ונראה שהוא סוף סוף מוכן לעשות את הקפיצה הנוספת אחרי אותו גמר זכור באוסטרליה ב-2008.

גם אם צונגה יודח ברבע הגמר על ידי פדרר, מה שכנראה יקרה, צונגה נשאר אחד האתלטים הכי גדולים במשחק ושחקן ששווה לקנות בשבילו כרטיס. או כמו שהגדיר זאת ברני רונאי ב"גרדיאן": "צונגה הוא הדוגמה לשחקן מהזן שנחשב ידידותי לווימבלדון. איש שבא לתת הצגה בכל משחק שלו, יקיר הקהל, שחקן שיכול להרים את כל הצופים על הרגליים ולסחוט מחיאות כפיים בכל מצב. הוא פשוט לוחם אדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully