וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריקת הפתיחה למדינת פלסטין

מאחורי חומת ההפרדה, התרחש בשבוע שעבר אחד האירועים הכי צבעוניים מבחינה ספורטיבית באזור: נבחרת פלסטין הצעירה אירחה לראשונה נבחרת ערבית, בחריין, ועשתה על הדרך צעד חשוב להכרה בעצמאותה. תסכימו או תתנגדו - זו כבר המציאות. הצצה מרתקת לאירוע ססגוני שסיפק הכרזה

ברני ארדוב

צילום וידאו: גדעון צנטנר
עריכת וידאו: רן צימט

צפו באלבום תמונות מיוחד ונדיר מהמשחק בין פלסטין הצעירה לבחריין

ביום חמישי האחרון התקיים מתחת לאף שלכם, ממש לא רחוק מכאן, אירוע היסטורי: נבחרת פלסטין בכדורגל אירחה את נבחרת בחריין במסגרת מוקדמות אולימפיאדת לונדון 2012 לנבחרות עד גיל 21.

לראשונה בתולדותיה, פלסטין אירחה נבחרת ערבית רשמית, שאינה נמצאת בקשרים דיפלומטיים עם ישראל, והגיעה למשחק דרך ירדן. במשחק הראשון פלסטין הפתיעה בבחריין וניצחה 0:1, והפלסטינים היו זקוקים לתיקו בלבד כדי להבטיח העפלה, אבל בחריין הייתה זו שיצאה כשידה על העליונה בסופו של דבר. האורחים לא נלחצו מפיגור מוקדם ולא התרשמו מהשאיפות המקומיות לסיים את האירוע עם הישג, והפכו את התוצאה במחצית השנייה, ניצחו 1:2, ועלו לשלב הבתים הבא בדרך ללונדון 2012.

למרות זאת, בפלסטין ידעו שהניצחון הגדול הוא עצם האירוח. הניצחון האמיתי היה האירוע עצמו, ההכרה ביכולתם של המארחים להתגבר על בעיות לוגסטיות של אירוח נבחרת שנכנסת דרך ירדן, החגיגה הגדולה של האוהדים, השמחה הגדולה ברחובות ותחושת הנורמליזציה הזמנית. בלי קשר לדעתכם הפוליטית, מבחינת הילדים שהגיעו למשחק הם כבר בטוחים שהם חיים במדינה שקוראים לה פלסטין. הכדורגל הוא עוד שלב בחיזוק התודעה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully