וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות לכדורגל החליטה על ביטול שיטת הקיזוז

27.6.2011 / 16:14

עכשיו זה רשמי: בהצבעה שנערכה בישיבת ההתאחדות לכדורגל נקבע כי השיטה תבוטל החל מהעונה הקרובה. בסיום העונה יירדו שלוש קבוצות ללאומית, הליגה תקטן ל-14 קבוצות

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הנהלת ההתאחדות לכדורגל החליטה היום (שני) על ביטול שיטת הקיזוז בליגת העל בכדורגל החל מעונת המשחקים הקרובה, זאת במהלך הישיבה שנערכה אחר הצהריים במשרדי ההתאחדות. בישיבת הנהלת ההתאחדות הודיעה סיעת הפועל, הגדולה בסיעות, כי היא תומכת בביטול הקיזוז ובהקטנת ליגת העל ל-14 קבוצות בעוד שנתיים. בנוסף, הוחלט כי הפלייאוף האמצעי יבוטל ובמקומו יהיו רק פלייאוף עליון ותחתון. המשמעות היא שבעונה הבאה יהיו שלוש יורדות לליגה הלאומית ועולה אחת בלבד, שיביאו להקטנת הליגה בעוד שנתיים ל-14 קבוצות. נציגי מרכז בית"ר התנגדו להחלטה, כשבאסם סולימאן היה חבר ההנהלה היחיד שנמנע. הפועל חיפה, שיוצגה על ידי מנהלה אפרים גבאי, התנגדה. גם מכבי הרצליה ואריאל שיימן התנגדו.

ישראל היא שיאנית העולם בשינוי שיטת מבנה הליגות

כמו כן, סיעת הפועל הצביעה בעד אי החזרת הליגה הארצית, כלומר השארת המתכונת הקיימת בליגה הלאומית (עם קיזוז), כששלוש קבוצות יירדו לליגה א' ואחת תעלה ממנה. לכן, הליגה הלאומית תישאר במבנה של 16 קבוצות, יחד עם שלוש היורדות מליגת העל. בעונת 2012/13 שתי הראשונות בלאומית יעלו לליגת העל והשתיים האחרונות יירדו אוטומטית לליגה א', כשהקבוצה שתסיים במקום ה-14 תשחק במבחנים. יש לציין כי השיטה תיבחן מחדש בתום העונה הקרובה.

אחרי ההחלטה של סיעת הפועל, התקיימה הצבעה כללית עם סיעת מכבי, שכבר הודיעה שהיא תומכת בהחלטות שהוצגו, ולפיכך למעשה אושר הרעיון של ביטול הקיזוז שאותו ניסו להעביר יו"ר ההתאחדות אבי לוזון ושטרן חלובה, שעומדים בראש סיעות הפועל ומכבי. גורם בהנהלת ההתאחדות אמר: "שוכנענו כי מוטב ששיטת הקיזוז תופסק בעונה הבאה. היה לכך רוב בהנהלת ההתאחדות. מלבד מספר מצומצם של מתנגדים".

בישיבה עצמה, דיבר יו"ר ההתאחדות ועדכן לגבי משחק הבית מול יוון. לוזון אמר כי הוגשה בקשה להתאחדות הקרואטית על מנת להקדים את יום המשחק ליום חמישי אך טרם התקבלה תשובה. במקביל, נעשתה פנייה לאופ"א על מנת להזיז את מועד המשחק. בנוסף, עדכן לוזון גם על החלפת השיטה בגביע הטוטו בליגת העל: 4 בתים לפי אזורים, בכל בית 4 קבוצות. 2 קבוצות יעלו מכל בית. בשלב הראשון יהיו שלושה משחקים ומיד לאחר מכן יחל שלב רבע גמר. שלושת משחקי השלב הראשוני ישוחקו לפני פתיחת הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully