וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הטאקוונדו יצאה לתחרות הקדם אולימפית

בת אל גטרר, אניה מירקין, אדם סגיר ורון אטיאס ינסו לסיים על הפודיום ולהבטיח את מקומם במשחקים האולימפיים בלונדון

מלחמת עולם. כך מכנים בענף הטאקוונדו את תחרות המוקדמות האולימפיות, או כפי שהן מכונות "הסלקציות", שיחלו בסוף השבוע באזרבייג'אן. ישראל, כמו שאר המדינות, שולחת לתחרות משלחת ובה ארבעה ספורטאים: אניה מירקין (עד 49 ק"ג) ובת אל גטרר (עד 57 ק"ג), ושני הספורטאים רון אטיאס (עד 58 ק"ג) ואדם סגיר (עד 68 ק"ג).

"מבחינתנו, המשחקים האולימפים מתחילים", אמר המנהל המקצועי של הנבחרת עדי דוידוב והסביר: "בניגוד לשאר הענפים, בטאקוונדו הקריטריון להגיע לאולימפיאדה הוא קשה במיוחד. רק 16 ספורטאים או ספורטאיות עולים בכל משקל בארבע קטגוריות בלבד לגברים ונשים, המשמעות היא שמצד אחד מאד יהיה קשה להגיע ללונדון. מצד שני, מי שכבר מגיע מתחיל למעשה בשמינית הגמר, ניצחון אחד מוביל לרבע גמר".

ללוחמי הטאקוונדו, שסיימו מחנה אימון בן למעלה מחודש במכון ווינגייט יש שתי אופציות להגיע ללונדון. הראשונה תהיה השבוע בתחרות הסלקציה העולמית בה ישתתפו מיטב הלוחמים בעולם שנבחרו על ידי מדינתם. מכיוון שמדובר במספר מצומצם מאד של מתחרים גם התחרות בכל מדינה הייתה לא פשוטה. כדי להבטיח את ההשתתפות בלונדון יש לסיים באחד משלושת המקומות הראשונים בתחרות, משימה לא פשוטה לכל הדעות שאף ספורטאי ישראלי לא עשה בעבר. אופציה נוספת היא להתברג בשלישייה בתחרות הסלקציה השניה שתתקיים בתחילת השנה הבאה לספורטאים אירופים בלבד.

"ככל שיותר ספורטאים אירופאים יכנסו מהסלקציה העולמית יהיה יותר קל להיכנס מהסלקציה האירופאית". הסביר דוידוב.
התקוות במשלחת הישראלית מתרכזות מטבע הדברים בנציגת הענף בבייג'ינג, אלופת אירופה לשעבר בת אל גטרר, שמגיעה לתחרות באזרבייג'אן כשהיא בין ארבע המדורגות הראשונות, מה שימנע ממנה לפגוש את היריבות החזקות שלה עד לחצי הגמר בתקווה שתגיע לשם. דוידוב: "בת אל במצב טוב, אבל זה גם עניין של איזה יום היא תתפוס. לאניה מירקין יש יתרון גובה ומהירות במשקל שלה, זה המחזור אולימפי השני שלה ואנחנו מקווים שזה יסייע לה.לגבי הבנים עשינו את המקסימום כדי לשלוח אותם בכושר הטוב ביותר.לא מעט תלוי בהגרלה מכיוון שמדובר בקטגוריות עם הרבה מאד מתחרים איכותיים במיוחד".

בת אל גטרר: "מבחינת היחידה לספורט הישגי והמאמנים שלנו קיבלנו את כל התנאים האפשריים, ההכנה היתה אופטימאלית ומה שנותר לנו זה רק להצדיק את הציפיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully