וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ספרד זכתה ביורו לנבחרות צעירות

ניצחה 0:2 את שוויץ משערים של אנדר הררה (41) וטיל נהדר של טיאגו אלקנטרה (82), והניפה את הגביע לראשונה מאז 1998

נבחרת ספרד עד גיל 21 זכתה הערב (שבת) בפעם השלישית בתולדותיה ביורו לנבחרות צעירות, לאחר שגברה 0:2 על נבחרת שוויץ עד גיל 21 בגמר הטורניר שנערך ונחתם בדנמרק. הקשר הספרדי אנדר הררה כבש את השער הראשון (41), טיאגו אלקנטרה הבקיע שער נהדר (82), כאשר זיהה את השוער השוויצרי מחוץ לשערו ושלח את כדור חופשי לרשת. ספרד, שזוכה ביורו לנבחרות צעירות לראשונה מאז 1998, ממשיכה להוכיח שההצלחה של נבחרותיה הצעירות והבוגרות אינה מקרית.

אנדר הררה שחקן נבחרת ספרד הצעירה. Ian Walton, GettyImages
מוכיח שלא צריך גובה בשביל לנגוח. אנדר הררה/GettyImages, Ian Walton

אחרי שהתקשתה בחצי הגמר וניצחה את בלארוס בהארכה, נבחרת ספרד הציגה עליונות במשחק נגד שוויץ ולא נתנה ליריבה להתנהל בנוחות במגרש. הספרדים אמנם לא הגיעו מצידם למצבים רבים במשחק, אבל הפעילו לחץ יעיל על הצד השוויצרי. ספרד הציגה משחק צירופים, כשטיאגו אלקנטרה, בנו של מאזיניו הברזילאי, מרכז את המשחק באמצע המגרש. קשרה הצעיר של ברצלונה כבש בדקה ה-82 שער מרהיב, לאחר שזיהה את השוער יאן סומר מחוץ לשערו, לא חיכה ושלח את הכדור החופשי היישר לשער.

עוד לפני השער של טיאגו אלקנטרה, בדקה ה-41, דידה וילה פרץ באגף שמאל והרים כדור מדוד ומצוין לרחבה השוויצרית, ואנדר הררה, שחדר בין שני מגנים, עלה מעל כולם ונגח מכשישה מטרים חד וחזק לרשת של ומר. שוויץ, שהגיעה לגמר לאחר ארבעה ניצחונות (שלושה בשלב הבתים ואחד בחצי הגמר, יחס שערים של 0:7), הייתה צריכה להיחלץ מפיגור לאחר שלא ספגה אף שער בטורניר אלא שהיא לא הצליחה לאיים ברצינות על השער הספרדי. גם כשעשתה זאת דויד דה חאה הנהדר והמחוזר באדיקות על ידי מנצ'סטר יונייטד עצר את הניסיונות. ספרד, כאמור, עם זכייה שלישית, והיא ממצבת עצמה במקום השני. איטליה מובילה עם חמישה תארים, בעוד שאנגליה, בריה"מ והולנד עם שתי זכיות כל אחת.

בעוד שנתיים, ב-2013, יהיו העיניים נשואות לישראל, שתארח את היורו לנבחרות צעירות. עד אז יכולה הנבחרת הישראלית עד גיל 21 להתרכז בהכנות כדי להגיע אליהן בשיא המוכנות, כדי לא לגמור כמו דנמרק, למשל, שאירחה את הטורניר וסיימה אותו במקום האחרון בבית המוקדם.

בקרב על המקום השלישי בטורניר, שנערך מוקדם יותר, ניצחה בלארוס המפתיעה 0:1 את צ'כיה משער שכבש יגור פיליפנקו, שחקנה של ספרטק מוסקבה הרוסית, מה שמבטיח לנבחרת את המקום במונדיאל בקיץ הבא בלונדון.

מהלך המשחק

דקה 16 - הררה התנהל עם הכדור במחצית המגרש, לוסטנברגר השוויצרי הכשילו בגסות וראה את הצהוב הראשון במשחק.

דקה 29 - שאקירי הסתובב ובעט כדור נפלא מהאוויר, דה חאה היה במקום כדי לאגרף מצוין לקרן. הזדמנות ראשונה רצינית במשחק.

דקה 36 - טיאגו אלקנטרה ניסה את מזלו בבעיטה מרחוק, הכדור הלך שטוח אבל לא מדויק וחלף בסמוך לקורת שערו של סומר.

דקה 41 - גול! וילה הרים כדור מצוין ומדוד מצד שמאל, אנדר הררה עלה טוב ונגח מכשישה מטרים חזק פנימה. 0:1 לנבחרת ספרד, שוויץ ספגה שער ראשון בטורניר.

דקה 52 - אמגרה ומחמדי בדאבל פס מצוין, השאיר את הראשון מול השוער, אבל הוא בעט חלש ודה חאה קלט.

דקה 62 - חאבי מרטינז הגיע ראשון לכדור רוחב אחרי בעיטה חופשית אבל הכדור שלו הלך גבוה מעל השער.

דקה 75 - מאטה הרים קרן טובה, בוטיה הגיע ראשון והיה יכול עם קצת דיוק להשחיל את השני, אולם הוא נגח לשחקים.

דקה 78 - קלוזה נגח אחורה כדור חופשי, שחמק קרוב מאוד לקורה של דויד דה חאה, והפתיעה את ספרד.

דקה 82 - גול! כדור חופשי נפסק לספרד כ-40 מטרים מהשער. טיאגו אלקנטרה לא חיכה לאחר שראה את סומר מחוץ לשער ושלח טיל נהדר שנשק לרשת, 0:2 לספרד.

הרכב נבחרת ספרד עד גיל 21: דויד דה חאה, מרטין מונטויה, אלברטו בוטיה, אלבארו דומינגז, דידה וילה, חאבי מרטינז, חואן מאטה, טיאגו אלקנטרה, אנדר הררה (דייגו קאפל, 90), איקר מוניאין (דני פרחו, 85), אדריאן לופז (ג'פרן, 80).

הרכב נבחרת שוויץ עד גיל 21: יאן סומר, פיליפ קוך, טים קלוזה, ג'ונתן רוסיני, ברארדי גאטנו, פביאן לוסטנברגר, שרדאן שאקירי, גרניט שאקה (פייטים קסאמי, 67), פביאן פריי (אמיר אברשי, 55), אינוסנט אמגרה (מריו גברנוביץ', 54), אדמיר מחמדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully