וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: אריק זאבי טיפס למקום התשיעי בעולם

24.6.2011 / 11:56

המדליסט האולימפי עלה שלב אחרי שסיים חמישי בריו, ובמצב הנוכחי הוא יוכל להיות מדורג בלונדון 2012. שלזינגר חמישית

הדירוג העולמי המעודכן בג'ודו התפרסם השבוע, כאשר הנתון המעניין מבחינת הישראלים הוא עלייתו של אריק זאבי למקום התשיעי בעולם בקטגוריית המשקל של עד 100 ק"ג. כזכור, זאבי דורג לאחרונה רק במקום ה-30, אבל מדליית הזהב בגרנד סלאם מוסקבה הקפיצה אותו לעשירייה הראשונה, והמקום החמישי שהשיג אריק זאבי בגרנד סלאם ריו דה ז'ניירו העלה אותו שלב נוסף אל המקום התשיעי. מאחר ובין הג'ודאים שמקדימים את זאבי ישנם שני רוסים, הוא נחשב כמדורג שמיני בעולם כשמסתכלים קדימה אל המשחקים האולימפיים בלונדון 2012. המשמעות היא שאם הוא יישאר במצב הזה הוא יגיע ללונדון כמדורג, וכך הוא ימנע מקרב מול אחד משמונת הבכירים בעולם לפחות עד לרבע הגמר.

שתי הג'ודאיות הבכירות בארץ, אליס שלזינגר וירדן ג'רבי, שמרו על מקומן בעשירייה הראשונה במשקל של עד 63 ק"ג. אליס שלזינגר הפסידה כבר בקרב הראשון שלה בריו אבל שמרה על המקום החמישי המכובד בעקבות זכייתה בגרנד פרי ליסבון. ג'רבי ניצחה קרב אחד בברזיל, אבל פספסה הזדמנות לצבור נקודות יקרות אחרי שהפסידה בקרב הבא ונותרה במקום התשיעי. שתיהן ימשיכו לנהל ביניהן קרב על כרטיס אחד ללונדון 2012.

ג'ודוקא ישראלי נוסף שנמצא כרגע בעמדה טובה לקביעת הקריטריון האולימפי ללונדון הוא סוסו פלאלישווילי (עד 73 ק"ג) שמדורג במקום ה-27 בעולם, ויצטרך לשמור על מקום בין 30 הראשונים עד אפריל 2012 כדי להבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully