וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: אנדי מארי בשמינית הגמר

גבר 4:6, 6:4, 1:6, 6:7 על ליוביצ'יץ'. רודיק הודח, הגשם הפסיק את משחקו של נדאל. נשים: ונוס ואזרנקה עלו לשמינית הגמר

טורניר ווימבלדון - סיקור מיוחד

אחרי עוד יום של טניס נהדר, העניים מתחממים ביום החמישי בטורניר ווימבלדון, אבל הגשם הוא תמיד פקטור ובשעות הערב הוא גרם להפסקת המשחקים בכל המגרשים מלבד המגרש הרמכזי. רפאל נדאל היה אחד הנפגעים. הספרדי הזיע מול ז'יל מולר מלוקסמבורג (6:7) לפני שהמשחק הופסק ויחודש. תקוות האי הבריטי, אנדי מארי, העפיל לשמינית הגמר אחרי ניצחון על איבן ליוביצ'יץ' בארבע מערכות.

המדורג הבכיר שסיים את חלקו בתחרות היום היה אנדי רודיק, שהפסיד בשלוש מערכות לפליסיאנו לופז הספרדי. אצל הנשים תנסה ונוס וויליאמס טיילה מול מרטינז סאנצ'ז, קרוליין ווזניאקי (1) עברה בקלות את וירג'יני רזאנו. על ההפתעה הגדולה של היום הייתה אחראית צבטנה פירונקובה הבולגריה, שהדיחה את המדורגת 2 בטורניר ורה זבונרבה בשחזור של חצי הגמר מהשנה שעברה.

המגרש המרכזי בווימבלדון מכוסה מפני הגשם. רויטרס
בווימבלדון הגשם הוא תמיד השחקן המרכזי/רויטרס

גברים

המדורג ראשון בעולם, הלא הוא רפאל נדאל, הזיע במשך 59 דקות בדרך לניצחון 6:7 במערכה הראשונה מול ז'יל מולר לפני שהגשם גרם להפסקת המשחק. השור הספרדי הופתע מאגרסיביות ודומיננטיות של היריב, שגבר עליו בווימבלדון לפני שש שנים. למולר היו שתי נקודות מערכה, אבל נדאל הציל אות וניצח 6:8 בשובר השוויון לפני שהמשחק הופסק.

אחרי שכל המשחקים הופסקו או נדחו בגלל הגשם, עלה אנדי מארי, הבריטי האומלל שנושא על כתפיו את תקוות כל האי, לעוד מבחן לחץ במגרש המרכזי מול הקרואטי איבן ליוביצ'יץ'. מארי פתח היטב וניצח 4:6 במערכה הראשונה, אבל יריבו השיג שבירה מוקדמת וזה הספיק לו לנצח 4:6 במערכה השנייה. מארי נראה פנטסטי במערכה השלישית, הלהיב את הקהל ודרס את יריבו 1:6. הבריטי המשיך במומנטום והשיג שבירה במשחקון החמישי של המערכה הרביעית ואף הגיש לניצחון במצב של 4:5 לפני שליוביצ'יץ' חזר עם שבירה. השניים שמרו על ההגשות, אבל מארי היה חד יותר בשובר השוויון אותו ניצח 4:7.

אנדי רודיק (8) לא הפסיד מערכה בטורניר עד היום, אלא שבסיבוב השלישי הוא אפילו לא ניצח מערכה אחת. האמריקאי שהגיע בעבר למעמד הגמר בווימבלדון הפסיד לפליסיאנו לופז הספרדי (44 בעולם) 7:6, 7:6, 6:4. האמריקאי הפגיז בחבטות ההגשה, אבל הפסיד 7:2 בשני שוברי השוויון שאפשרו ללופז לעלות ליתרון 0:2 במערכות. הספרדי השיג שבירה מוקדמת במערכה השלישית בדרך לניצחון במשחק כולו. לופז יתמודד בסיבוב השלישי נגד המנצח במפגש בין גאל מונפיס הצרפתי (9) ללוקאש קובוט הפולני, שהופסק של 3:3 במערכה השלישית אחרי שקובוט ניצח במערכה הראשונה 3:6 ומונפיס ניצח באותה תוצאה בשנייה.

ז'יל סימון הצרפתי (15) ימשיך את המשחק הלוהט מול חואן מרטין דל פוטרו (24) הארגנטינאי מהמערכה השנייה ממצב של 7:6, 2:4 לטובת דל פוטרו. תומאס ברדיך (6) כבר היה קרוב לניצחון מול אלכס בוגומולוב ג'וניור האמריקאי עד שהמשחק נעצר במצב של 2:6, 4:6, 3:4 לצ'כי.

דויד פרר הספרדי (7) חזר לעצמו בחלק השני של המשחק נגד ריאן האריסון האמריקאי, שהופסק בחמישי בגלל החשיכה, וניצח בסופו של דבר 7:6, 1:6, 6:4, 3:6, 2:6 בדרך לסיבוב השלישי. ברנרד טומיץ' האוסטרלי חזר מפיגור מול איגור אנדרייב הרוסי וניצח 6:4, 7:5, 3:6, 4:6, 1:6. יורגן מלצר השלים ניצחון 3:6, 6:2, 6:7, 6:7 על דימיטרי טורסונוב הרוסי.

משחקם של הצמד הישראלי, יוני ארליך ואנדי רם, שהפסיד את המערכה הראשונה 7:6 (2) לאיבו קרלוביץ' הקרואטי ואלכס בוגומולוב ג'וניור האמריקני, לא חודש בגלל הגשם.

משחקים נוספים:

מרדי פיש (ארצות הברית, 10) - רובין האסה (הולנד, 58)
רישאר גאסקה (צרפת, 17) - סימונה בוללי (איטליה, 116) 3:6, 2:6, 4:6

נשים

לאחר שראתה את אחותה מעפילה אל השלב הבא, תנסה גם ונוס וויליאמס עלתה לשלב הבא והפעם עשתה את זה בלי יותר מדי מאמץ. וויליאמס התקשתה מאוד מול קימיקו דאטה-קרום היפנית, וניצחה אותה בקושי רב, אבל מריה מרטינז סאנצ'ז, המדורגת 76 בעולם, זה היה הרבה יותר קל. הספרדייה שהדיחה כבר בסיבוב הראשון את ילנה יאנקוביץ' הסרבית לא היוותה יריב ונכנעה לוונוס 6:0, 6:2.

מי שסיימה את חלקה בטורניר היום הייתה המדורגת 2 ורה זבונרבה הרוסיה, שהפסידה לצבטנה פירונקובה הבולגריה (33 בעולם) 6:2, 6:3. עם זאת, לא מדובר בתוצאה מפתיעה מדי. זבונרבה התקשתה מאוד בשני הסיבובים הראשונים מול יריבות נחותות ממנה ואילו פירונקובה הייתה בשנה שעברה הטניסאית המפתיעה בטורניר, אחרי שהעפילה לחצי הגמר. אז היא הפסידה בשלב הזה לאותה זבונרבה, והיום כאמור היא השיגה את הנקמה המתוקה. פירונקובה תפגוש בשלב הבא את ונוס וויליאמס.

קרוליין ווזניאקי הדנית, שמדורגת במקום הראשון בעולם וכמובן גם בטורניר, ניצחה בקלות את וירג'יני רזאנו הצרפתיה 1:6, 3:6. הדנית, שהישג השיא שלה בווימבלדון הוא שמינית הגמר, תתמודד בסיבוב השלישי נגד ירמילה גיידיסובה האוסטרלית (28 בעולם).

גם ויקטוריה אזרנקה (4) בשמינית הגמר אחרי ניצחון 3:6, 6:3, 2:6 על דניאלה האנטוחובה (25) הסלובקית. המשחק השקול הופסק במערכה השלישית בשל גשם, אבל רק אזרנקה חזרה מההפסקה. הבלארוסית הסתערה על יריבתה, השיגה שבירה מהירה והוסיפה עוד אחת בדרך לניצחון במערכה השלישית ומפגש עם נדיה פטרובה.

לא רק אנדי מארי נושא תקוות בקרב הקהל המקומי. מריה שראפובה הרוסיה (5) שזכתה בטורניר ב-2004 עצרה את המסע המרשים של הבריטית בת ה-17 לורה רובסון, שכלל ניצחון גרנד סלאם ראשון בקריירה שלה. רובסון המדורגת 254 בעולם עוד מתחה את שראפובה בתחילת המשחק ועלתה ליתרון 0:3, אלא שהקהל המקומי שכל כך רצה הסתפק רק בפייט של הבריטית במערכה הראשונה, שבה היא הפסידה בסופו של דבר 7:4 לשראפובה בשובר שוויון. הרוסיה שלטה לגמרי במערכה השניה והשלימה ניצחון 6:7, 3:6 בדרך לסיבוב השלישי שבו היא תפגוש את קלרה זקופאלובה הצ'כית.

פרנצ'סקה סקיאבונה (6), שנמצאת בעיצומה של שנת 2011 מצוינת עם רבע גמר באוסטרליה והעפלה לגמר הרולאן גארוס, פגשה בטמירה פאשק המוכשרת (80). האיטלקיה ניצחה 3:6 במערכה הראשונה, אבל הפסידה 6:4 בשנייה ופיגרה 3:2 בשלישית לפני הפסקת המשחק.

מריון ברטולי (9), הפיינאליסטית מ-2007, היתה קרובה להפסד ונתנה קאמבק מרשים מול לורדס דומינגז לינו מספרד (48). הספרדיה ניצחה במערכה הראשונה 4:6 ובמצב של 4:5 לטובתה במערכה השניה היא כבר החזיקה בנקודת משחק. ברטולי עמדה בלחץ והצליחה לבצע מהפך בדרך לניצחון 5:7. במערכה השלישית והמכרעת היא שמרה על המומנטום וניצחה בסופו של דבר 6:4, 5:7, 2:6. ברטולי תתמודד בסיבוב השלישי נגד פלביה פנטה האיטלקיה (21 בעולם).

קסניה פרבאק הרוסיה (89 בעולם), שהדיחה את שחר פאר בסיבוב הראשון, המשיכה בדהירה המרשימה שלה בווימבלדון ועלתה להישג השיא שלה בקריירה, שמינית הגמר. פרבאק גברה בסיבוב השלישי 4:6, 6:7 על אנדראה פטקוביץ' הגרמניה (11).

משחקים נוספים:

פטרה קביטובה (צ'כיה, 8) - ריברטה וינצ'י (איטליה, 29) 3:6, 3:6
יאנינה וויקמאייר (שוויץ 19) - סבטלנה קוזנצובה (רוסיה, 12) 6:4, 3:6, 4:6
פנג שוויי (סין, 20) - אלנה בלטאצ'ה (בריטניה, 68) 6:4, 2:6, 5:7
נדיה פטרובה (רוסיה, 37) - קטרינה בונדרנקו (אוקראינה, 126) 3:6, 2:6

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully