וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה לנשים 2011: איך זה עובד?

18.6.2011 / 10:26

מאיזה שלב מתחיל הנוק אאוט, איזה בית הכי חזק, ומי תעפיל לטורניר הקדם אולימפי? כל מה שצריך לדעת על אליפות אירופה

אליפות אירופה ה-33 בכדורסל נשים תצא היום (שבת) לדרכה בפולין, ובסיומה נדע האם נבחרת צרפת תוכל לשמור על התואר שלה מלפני שנתיים, מי הנבחרת שתזכה באליפות ותצטרף לבריטניה באולימפיאדת לונדון 2012, ומי הנבחרות שיעפילו מהאליפות לטורניר הקדם אולימפי בקיץ הבא. האליפות מתקיימת ברוב המתקנים שאירחו לפני שנתיים את אליפות אירופה לגברים, והיא אליפות הנשים הרביעית המתקיימת בפולין, שמאז שנת 1981 לא הצליחה לשלוח את נבחרתה לפודיום.

בשלב הראשון, מתחלקות הנבחרות לארבעה בתים שבכל אחד מהם ארבע קבוצות, שלוש מהן יעלו לשלב הבתים השני, בו ישחקו יחד עם שלושת הנבחרות שעלו מהבית המקביל, כשהן סוחבות איתן את התוצאות מול הנבחרות שהעפילו איתן. בסיום שלב הבתים השני, שכולל שני בתים, תעפלנה ארבע הנבחרות המובילות בכל בית לשלבי הנוק אאוט (רבע גמר, חצי גמר וגמר). הגמר יתקיים בעיר לודז', שתארח אותו בפעם השנייה (הראשונה ב-1958)

בית א' הוא ללא ספק איכותי מאוד והוא כולל את רוסיה וסלובקיה החזקות, שמועמדות להגיע לפחות לרבע הגמר. איתן נמצאות בבית גם טורקיה שנמצאת במגמת ירידה מסוימת וליטא שאותה נבחרת ישראל ניצחה בעבר, אך מסוגלת להפתיע. בית ב', בו תשחק נבחרת ישראל, כולל גם את נבחרות צ'כיה ובלארוס, הפייבוריטיות בבית, ואת נבחרת בריטניה, אחריה יעקבו לא מעט אנשים, לאור העובדה שהוקמה רק בשנת 2007 מחדש על מנת להרים נבחרת איכותית לקראת משחקי לונדון 2012.

בית ג' כולל את המארחת פולין, לה חוזים לפחות את הסיבוב השני לאור הצפי לעידוד מסיבי בקטוביץ', למרות שלא הצליחה בשנים האחרונות באליפויות אירופה, את ספרד שמועמדת להגיע כרגיל לשלבים המאוחרים בטורניר, מונטנגרו בהופעת בכורה באליפות, וגרמניה שתנסה להשתחל לשלב הבתים השני. בית ד' מתמודד עם בית א' על תואר הבית החזק וכולל את האלופה צרפת, יוון המנוסה מאוד שאין להספיד אותה, לטביה שכבר הגיעה להישגים במעמדים הללו, וקרואטיה שמגיעה לאליפות אירופה רביעית עבורה.

מלבד זהות אלופת אירופה החדשה, גם השתתפות בטורניר האולימפי בלונדון 2012 נמצאת על הפרק. רק 12 נבחרות ישחקו בטורניר האולימפי, מתוכן שני מקומות משוריינים לבריטניה המארחת וארצות הברית אלופת העולם. אלופות אסיה, אירופה, אמריקה, אפריקה ואוקיאניה יזכו בכרטיס נוסף, מה שמותיר 5 כרטיסים מהטורניר הקדם אולימפי אליו מעפילות 12 נבחרות. אירופה תשלח לטורניר את הנבחרות שיסיימו במקומות 2-5 באליפות הנוכחית, כשבמידה ובריטניה תגיע לאחד המקומות הללו, גם המקום השישי יזכה בכרטיס לטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully