וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א תובעת 2.2 מיליון שקל ממכבי ת"א

14.6.2011 / 13:22

בתביעה טוענים כי קבוצת הכדורגל וחברת מכבי עשו שימוש שלא כחוק במגרש המכביה ודורשים ממנה לפנות את השטח מיידית

עיריית תל אביב הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום תביעה על סך כ-2.2 מיליון שקל נגד קבוצת הכדורגל מכבי תל אביב, חברת מכבי תל אביב ואגודת מכבי. העירייה טוענת בתביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אילן שרקון ויואב קוק ממשרדו כי על מכבי תל אביב לפנות את איצטדיון המכביה הנמצא בשפך הירקון ומשתרע על פני 9 דונם, ודורשת מהמועדון סכום של 270 אלף שקל בצירוף מע"מ על כל אחת משבע השנים האחרונות בהן עשה שימוש במקום.

בתביעה נטען כי חוזה החכירה המקורי בין העירייה לבין מכבי תל אביב הוא עוד מתקופת המנדט הבריטי בארץ ונחתם בשנת 1932 בינה לבין ההסתדרות העולמית מכבי. תקופת החכירה, נטען, הייתה עד להחזר השקעותיה של מכבי העולמית בקרקע (בגבול של 1,500 לא"י) מתוך הכנסות האצטדיון, ולאחר מכן היה על מכבי העולמית להשיב את המגרש לעירייה.

מאז, למרות שהשקעות הוחזרו למכבי כבר לפני עשרות שנים, האגודה המשיכה לעשות שימוש במגרש, ובשנת 1958 אף חתמה מכבי העולמית על הסכם עם אגודה להתעמלות "מכבי" ת"א לפיו היא מעניקה לה רשות שימוש בקרקע, והכל מבלי לבקש ומבלי לקבל את הסכמת העירייה. בשנת 1971 פנה ראש העיר דאז, יהושוע רבינוביץ', אל מכבי העולמית, בדרישה להחזרת השטח כמתחייב מחוזה החכירה, ומאותה שנה, נטען, החלה חלופת מכתבים בין העירייה למכבי ת"א עד שנת 1995, כאשר בכל פעם קיבלה האגודה ארכה נוספת.

במהלך השנים שחלפו מאז 1995, פנתה העירייה מספר פעמים בדרישה לפנות את השטח ולהשיבו לידיה, אך ללא הועיל. ב-2004 נאלצה העירייה להגיש אף תביעה נגד מכבי העולמית וב-2006 ניתן, בהסכמת הצדדים, פסק דין המורה למכבי העולמית לפנות את הקרקע. לדברי העירייה, למרות כוונותיה הטובות ורצונה לעזור לאגודה, מכבי תל אביב שוב התחמקה מלחתום על הסכם והמשיכה עד היום להחזיק בשטח ללא הסכמת העירייה ואף מבלי לשלם לה דמי שימוש כלשהם.

במכבי תל אביב יגיבו לכתב התביעה לכשיקבלו אותו ויעברו עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully