וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק שוקל להתנתק מבית"ר ירושלים

12.6.2011 / 11:27

הבעלים קיבל בצורה קשה את הפגנת האוהדים ששברו את שער של חצר ביתו. משפחתו ומקורביו לוחצים עליו להתנתק מהמועדון

אורי לנץ

צילום וידאו: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו

הבעלים של בית"ר ירושלים, ארקדי גאידמק, שוקל להודיע על התנתקות מוחלטת מהמועדון. על איש העסקים מופעלים לחצים כבדים מצד משפחתו ומקורביו מזה תקופה ארוכה וייתכן שהפגנת האוהדים אמש מחוץ לביתו הייתה הקש ששבר את גב הגמל. כזכור, אמש (שבת) הגיעו לביתו של גאידמק בהרצליה כמה עשרות אוהדים וחלקם שברו את שער החצר והגיעו עד לדלת ביתו.

מקורב לגאידמק אמר הבוקר: "אחרי שהוא השקיע בקבוצה מאות מיליוני דולרים פרצו אליו הביתה ורק בנס לא קרה איזשהו אסון. ארקדי שוקל את צעדיו וייתכן מאוד שיודיע על התנתקות מיידית מהמועדון".

במידה שגאידמק יתנתק מבית"ר, המשמעות הכמעט ודאית היא שהקבוצה תיאלץ להיכנס להליך פירוק מאחר שלא תוכל לעמוד בהתחייבויות החוזיות לעונה הבאה. פירוק או הקפאת הליכים יגררו הורדה מיידית של תשע נקודות וזאת על פי תקנון ההתאחדות. אפשרות אחרת היא לבצע מכירת חיסול של שחקנים וניסיון להתנתק מלא מעט חוזים. בכל מקרה, מדובר בשוקת שבורה מבחינה מקצועית.

ללא קשר, גאידמק מצפה להתנצלות מצד האוהדים ושוקל פנייה למשטרה אם לא יעשו כן. בתוך כך, גאידמק הבטיח לאנשי בית"ר כי בשבוע הקרוב הוא יעביר למועדון חלק מהתשלום לסגירת גרעון הקבוצה מהעונה הנוכחית, על אף שמקורביו ובני משפחתו לוחצים עליו לא לעשות זאת. "אם אנשים היו יודעים כמה לחץ מפעילים עליו לעזוב ולא מצליחים לשכנע אותו, הם היו חושבים פעמיים" הוסיפו מקורבי הבעלים: "עכשיו גם הוא כבר לא מתעקש ופגוע מאוד ממה שנעשה לו".

גם שחקני הקבוצה ששמעו על הדברים החלו בשיחות ביניהם ועם נציגיהם לברר על משמעות הדברים במקרה של פירוק. אחד מהם אמר: "לא הבנתי בדיוק מה זה אומר מבחינת החוזה שלנו והמעמד שלנו כשחקנים, אבל אולי עדיף בשביל בית"ר והאוהדים ללכת לפירוק. ככה הדברים לא יכולים להימשך וצריך שמישהו ייקח את הקבוצה עליו גם אם זה יהיה מפירוק. שלוש שנים שאף אחד לא יודע אם נתחיל את העונה ואם נוכל לסיים אותה".

האירועים האחרונים מעמידים בספק גדול את אימון הפתיחה של הקבוצה שמתוכנן ליום שלישי, כאשר בהתאם להתפתחויות יוחלט במועדון בנוגע לסוגיה הזו. כעת ישנה אפשרות סבירה ביותר שפתיחת האימונים תידחה לפחות בכמה ימים, כמו גם ההחלטה בנוגע למאמן הקבוצה או כל מו"מ אפשרי מול שחקנים שסיימו חוזה כמו עידן טל ותומר בן יוסף. בבית"ר מקווים שיצליחו להרגיע את גאידמק ולמנוע ממנו לעזוב.

אגב, בית"ר היום הגישה תביעה נגד רוני לוי וסטיאוה בוקרשט בנוגע לקבלת פיצוי כספי אפשרי עקב התרת חוזהו של המאמן. כרגע לא נרשם סכום מבוקש, אבל בקבוצה מעדיפים שהדבר לא יגיע לבית משפט, ופיצוי ייקבע דרך פשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully