וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיימונד ליג: מאלינגס ניצח את גיי ב-100 מטר

הג'מייקני גבר על האמריקאי בתחרות בניו יורק בפוטו פיניש, שניהם עם זמן רע של 10.26 שניות. וורינר ניצח ב-400 מטר

יומיים בלבד אחרי תחרות מסבב הדיימונד ליג באוסלו, נערכה הערב (שבת) תחרות דומה בניו יורק סיטי, שם התקבצו אתלטים בכירים רבים שנאלצו להתמודד בין השאר גם עם הגשם. טייסון גיי ראה במהלך השבועות האחרונים את יוסאין בולט מסיים במקומות הראשונים בתחרות ל-100 מטר בתחרות הדיימונד ליג ברומא ובתחרות באוסטרבה עם זמן של 9.91 שניות, וידע שכדי לספק הצהרת כוונות לקראת אליפות העולם שתיערך בחודש אוגוסט בדרום קוריאה הוא יצטרך להילחם, אבל זה לא בדיוק הצליח לו.

האצן האמריקאי, שחסר במסלול את יריביו הג'מייקנים, בולט ואסאפה פאוול, נאלץ לזנק שלוש פעמים אחרי שריצ'רד תומפסון מטרינידד, טראוויס פאדג'ט האמריקאי ומונזבוס אדוארדס, אף הוא מארצות הברית, נפסלו, והשאירו את המסלול כמעט מיותם עם שישה אצנים בלבד. גיי זינק רע מאוד, פיגר במהלך הריצה כולה, אבל במטרים האחרונים שלה הוא עמד שווה בשווה מול סטיב מאלינגס הג'מייקני, אך ההכרעה הגיעה בפוטו פיניש עם זמן שווה של 10.26 שניות.

שניות לאחר הריצה הזו, מי שצייץ לעולם הוא בולט, שהודיע לאנשים שעוקבים אחריו כי לא צפה בתחרות, ורשם, ספק באופן אמין: "אני מתעניין מה קרה עכשיו. שמעתי משהו שנאמר שטייסון הפסיד, אבל אני לא מאמין לזה, אז תגידו לי בבקשה".

תחרות מרתקת נוספת הייתה ל-400 מטר, כאשר שלושה אצנים הגיעו ממש יחד לקו הסיום והמירוץ הוכרע בפוטו פיניש. ג'רמי וורינר, שהוביל כמעט בבטחה לאורך המחצית השנייה של הריצה, הצליח להקדים בשלוש מאיות בלבד את ג'רמיין גונזאלס הג'מייקני, שהצליח לשעוט קדימה ממש לקראת הסיום, אבל זה הספיק לו רק כדי לסיים שני עם זמן של 45.16 שניות. האלוף האולימפי סיים ב-45.13 ואל המקום השלישי הגיע רונדל ברתולומיו מגרנאדה (45.17 שניות).

האכזבה הגדולה של היום שייכת ללא ספק לאבובאקר קאקי הסודני, שנטש את המקצה באמצע אחרי שנפצע, מה שאיפשר לאלפרד קירווה יגו מקניה לסיים במקום הראשון בזמן של 1:46.57 דקות ולהקדים את אמבולאני מולאודזי מדרום אפריקה שסיים 11 מאיות אחריו. מאוכזב נוסף הוא ללא ספק טדי טאמגו, שסיים רק במקום השביעי בתחרות הקפיצה המשולשת עם 15.55 מטר. בתחרות זכה פיליפס אידוו הבריטי עם 16.67.

בתחרות ל-400 מטר משוכות זכה חאבייר קלסון הפורטו ריקני, שסיים במקום השני באליפות העולם לפני שנתיים, במקום הראשון עם זמן של 48.50 שניות והקדים בחמש מאיות בלבד את ברשון ג'קסון המקומי. בתחרות הקפיצה במוט זכה רומיין מסניל, שקפץ 5.52 מטר ועשה זאת בפחות נסיונות מברד ווקר האמריקאי, שסיים במקום השני.

אליסון פליקס סיימה ראשונה ב-200 מטר

אצל הנשים התחרות המעניינת ביותר הייתה ל-200 מטר אחרי שאלופת העולם שלוש פעמים, אליסון פליקס האמריקאית, סיימה במקום הראשון בזמן של 22.92 שניות אחרי שהיא הקדימה את ביאנקה נייט (22.96), שתוצאת השנה לחצי המרחק שייכת לה, אבל סיימה שנייה, ושלונדה סולומון שהגיעה למקום השלישי. שלי אן פרייזר, האלופה האולימפית לחצי המרחק שהושעתה לחצי שנה, סיימה לאכזבתה הרבה רק במקום השביעי והאחרון.

בלאנקה ולאסיץ', הקרואטית היפהיפיה, סיימה רק במקום השני אחרי שנכנעה לאמה גרין משבדיה, שקפצה 1.94 מטר לגובה. ולאסיץ' הצליחה לעבור רק 1.90 והסתפקה בשתי נקודות בלבד בתחרות. קניה סינקלייר עם פיניש נהדר זכתה בתחרות ל-1,500 מטר לנשים עם זמן של 4:08.07 דקות. בתחרות הזריקה לדיסקוס לנשים סיימו שלוש אמריקאיות בשלושת המקומות הראשונים, כאשר סטפני בראון טרפטון הגיעה למרחק של 62.94 מטר וזכתה בתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully