וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת הפועל תל אביב ממליצה לוותר על ליגת העל

11.6.2011 / 14:04

למרות החלטת המנהלת, נראה שהאדומים יוותרו על הזכות לשחק בליגה הבכירה. נהריה ושאול אייזנברג עשויים ליהנות מכך

פחות משבוע אחרי שמנהלת ליגת העל קבעה כי קבוצות יוכלו לעלות לליגה הראשונה על פי יכולת כלכלית, מסתמן כי הפועל תל אביב, הקבוצה שעבורה בין היתר נקבע היתר זה, תוותר על הזכות. הנהלת הקבוצה, שדנה בימים האחרונים בהשלכות של עליית הליגה לא דרך הפרקט החליטה כי המהלך יפגע בתדמית המועדון. כמו כן, היא תמליץ לחברי העמותה בהצבעה שתיערך בשבוע הבא, לא לעלות לליגת העל. הקנס הכספי שאמור להיות מוטל על הקבוצה, כ-250 אלף שקלים, היה אמור להיות מורד מהתקציב שהקבוצה תקבל בעונה הבאה ממנהלת הליגה.

בהודעה שמסר מנהלה המקצועי הפועל תל אביב אורי שלף נכתב: "הוועד המנהל ממליץ לחברי העמותה להצביע בעד ההצעה שהקבוצה תמשיך לשחק בליגה הלאומית בעונת 2011/12 מתוך כוונה לזכות במקום הראשון ולעלות ממנו. כלומר, העמותה לא תנצל את האפשרות העומדת היום בפני כל קבוצה בישראל לפנות למנהלת ליגת העל בבקשה לשחק בליגה זו בשנה הבאה. מצב זה נוגד לחלוטין את תפיסת העולם של העמותה ושל חבריה הרואים בהישגיות הספורטיבית כערך מרכזי בחיי כל קבוצה, והמבקשים להגביר את התחרותיות בכדורסל בישראל, ולהביא לכך שלא רק ההון יקבע את התוצאות על הפרקט. החלטת הוועד המנהל תוצג בפני אסיפת חברים מיוחדת שתתקיים ביום שלישי השבוע (14 ביוני, 20:30 בהדר יוסף) ותובא אחר כך להצבעת כלל החברים".

מי שצפויה ליהנות מהמצב היא דווקא היורדת מהליגה הלאומית לארצית, עירוני נהריה, שבמנהלת הליגה סימנו אותה כבעלת פוטנציאל לליגת העל. יו"ר הקבוצה שאול אייזנברג עוקב אחר ההתפתחויות, והחל ליצור קשרים עם מספר גורמים כלכליים כדי לבנות קבוצה לליגה הראשונה במידת הצורך. אייזנברג סומך על ראש עיריית נהריה ג'קי סבג, שיתמוך בקבוצה כפי שעשה בעבר. בכל מקרה, ההחלטה לגבי נהריה ושאר הקבוצות שיעלו, תלויה בוועדה משותפת של יו"ר מנהלת הליגה, יו"ר איגוד הכדורסל ויו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל.

עם זאת, מה שיכול למנוע את עלייתה של נהריה, זה מצב בו גם עירוני אשקלון תוותר על העלייה לליגת העל, ובכך יוותר מספר הקבוצות בליגה על 10. באשקלון, שם לא מתקיימים הכנות לליגת העל, לא פוסלים מהלך של ירידה לליגה הלאומית ובניית הקבוצה מחדש בליגת המשנה. בקבוצה התנו את השארותם בליגה הבכירה בשני גורמים: הקנס שיוטל עליהם במקרה שיחליטו להישאר, כשקנס גבוה ימנע את ההישארות, והחלטה של ראש העיר שייפגש עם אנשי המועדון רק ב-28 ביוני, לא לקצץ בתקציב הקבוצה. בכל מקרה, החלטת אשקלון לא תתקבל עד סוף חודש יוני, כך שעד נראה כי לא ניתן יהיה לדעת כמה קבוצות ישחקו בעונה הבאה בליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully