וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מייק מיצ'ל היה שחקן איכותי ובעל אישיות כובשת"

מכבי ת"א הוציאה הודעה אחרי מותו של שחקן העבר. גודס: "נקרע לי הלב, איש אציל נפש". ג'מצ'י: "היה מודל לחיקוי"

מותו של מייק מיצ'ל בגיל 55 אתמול (חמישי) אחרי שנתיים של מאבק במחלת הסרטן התקבל בעצב רב בארצות הברית וגם בישראל. מכבי תל אביב, בה שיחק האמריקאי עונה אחת (1991/2) הוציאה הודעה בה נאמר: "הנהלת מכבי אלקטרה תל אביב כואבת את מותו של שחקן העבר הנפלא מייק מיצ'ל, שהלך לעולמו בגיל צעיר אחרי מאבק במחלת הסרטן. מיצ'ל שיחק אמנם במכבי רק עונה אחת אך הותיר חותם עמוק וזכור לכולנו כאחד השחקנים הכי איכותיים ששיחקו במכבי תל אביב ובישראל בכלל, וכבעל אישיות כובשת".

גיא גודס, כיום עוזר מאמן הקבוצה, שיחק עם מיצ'ל בעונת 1991/2: "מייק היה אדם מדהים, אציל אמיתי. אני זוכר שהוא לקח אותי תחת חסותו - הייתי בתחילת דרכי במכבי, ילד בן 19-20 - והוא הסביר לי המון דברים, נשאר איתי לזרוק אחרי האימונים, ישב איתי בנסיעות. היינו חברים טובים מאוד. כששמעתי את הבשורה המרה על מותו נקרע לי הלב. כמה עצוב שאיש כזה מדהים נלקח מהעולם בגיל כה צעיר. הוא היה כישרון ענק, צלף מדהים, אבל מעל הכל אזכור אותו כאיש מקסים ואציל נפש". מנהל קבוצת הוותיקים של המועדון, דורון ג'מצ'י, ששיחק עם מיצ'ל במכבי, הוסיף: "מייק תמיד ייזכר כמקצוען, אציל נפש, חבר טוב ומודל לחיקוי".

בסן אנטוניו, שם שיחק מיצ'ל בשורות הספרס במשך שש עונות, הספידו את שחקן הכדורסל.המאמן הנוכחי של הספרס, גרג פופוביץ', סיפר על מיצ'ל: "יש לנו הרבה כבוד והערכה למייק מיצ'ל. הוא היה איש טוב שדאג מאוד למשפחתו ולקהילה של סן אנטוניו. בכל תחנה בקריירה שלו, הוא היה חביב על האוהדים בגלל הכישורים ההתקפיים שלו מצד אחד, וגם בגלל האישיות טובת המזג והנגישה מצד שני". מיצ'ל מדורג שישי ברשימת קלעי כל הזמנים של סן אנטוניו.

"הוא היה אדם נהדר"

לפני שהגיע ל-NBA, שיחק מיצ'ל באוניברסיטת אובורן שבאלבמה, שם הוא מדורג במקום השני בהיסטוריה בנקודות, וראשון בריבאונדים. בשנתו האחרונה באוניברסיטה קלע מיצ'ל 24.9 נק' בממוצע ולקח 8.9 ריבאונדים. המנהל האתלטי הנוכחי של האוניברסיטה, ג'יי ג'ייקובס, אמר על מיצ'ל: "אנחנו מאד עצובים מלכתו של מייק מיצ'ל. הוא היה אחד משחקני הכדורסל הגדולים בהיסטוריה של אובורן. ליבנו ותפילותינו יוצאים למשפחתו של מייק בזמנים קשים אלה".

אחת מקבוצותיו של מיצ'ל באירופה הייתה רג'יו אמיליה. נשיא הקבוצה האיטלקית, סטפנו לנדי, נזכר גם הוא בשחקן: "הוא היה אדם נהדר, וכשבילית איתו ישר היה הרגשת את זה. הוא היה דוגמא טובה לשאר השחקנים, יצר התלהבות אצל האוהדים וקיבל כבוד מכולם. הוא בילה שבע שנים בקבוצה, דבר שהיה כבוד וגאווה לכולנו. בזמנים כאלה של צער, כל מחשבותיי הן על משפחתו".

מיצ'ל נבחר על ידי קליבלנד במקום ה-15 בדראפט 1978 אחרי קריירת מכללות מרשימה באובורן כאמור, וכבר אחרי שלוש שנים נבחר למשחק האולסטאר. ב-1982 הוא עבר בטרייד לסן אנטוניו במדיה שיחק לצד ג'ורג' גרווין וארטיס גילמור. בסך הכל הוא רשם ממוצעים נהדרים של 19.8 נקודות ו-5.6 ריבאונדים למשחק בליגה הטובה בעולם. לאחר מכן נדד מיצ'ל לאיטליה, ואחרי שעבר בברשיה ובנאפולי הוא הגיע למכבי תל אביב, במדיה כיכב בעונת 1991/92 עם 20.4 נקודות למשחק. בסיום אותה עונה חזר מיצ'ל לאיטליה, והמשיך לשחק עד גיל 46.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully