וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים בבית"ר ירושלים: "הקבוצה מתרסקת"

10.6.2011 / 9:19

שחקני בית"ר פסימיים בעקבות העזיבה של רוני לוי: "היה הדבר הכי חזק במועדון". גורם במועדון: "לא בטוח שנכון שאמסלם יאמן"

בית"ר ירושלים התעוררה ליום מלא דאגות. מאמן הקבוצה רוני לוי המריא לרומניה על מנת לחתום בסטיאווה בוקרשט, זאת לאחר שקיבל בשעת לילה מאוחרת את אישור הבעלים ארקדי גאידמק. לוי, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת, נחשב עד כה למשתנה היציב במערכת המבולגנת בבירה ועזיבתו הצפויה בהחלט הכניסה את העניינים לסחרור.

לאור האירועים האחרונים בגזרת לוי, הוציאה הבוקר (שישי) בית"ר הודעה רשמית בה הבהירה את עמדתה בנוגע למאמן: "לוי פנה באמצעות חבר משותף אל הבעלים במטרה להשתחרר מהקבוצה באופן מיידי ולאמן את הקבוצה הרומנית סטיאווה בוקרשט. גאידמק לא נתן לרוני לוי אישור לעבור לקבוצה הרומנית, אישור שאמור להתקבל בכל מקרה על ידי המוסדות הפורמאליים של בית"ר ירושלים.

"רוני לוי הוא מאמן מוערך מאוד, יש לו תפקיד מאוד משמעותי בבניית הסגל לעונה הבאה, במיוחד בזמנים לא קלים שעוברים על המועדון. לרוני יש הסכם מחייב ובתוקף עם הקבוצה ומבחינת בית"ר הוא לא משוחרר לאף קבוצה. לוי התקשר הבוקר לגאידמק באופן ישיר וזה אמר לו שהוא מבין את הרצון שלו להתקדם כלכלית ומקצועית, אך מבחינה פורמאלית וחוזית עליו לסגור את ענייניו קודם מול המועדון".

למרות הדברים, על פי ההערכות בבית"ר לא יעמדו בדרכו של לוי לחתום בקבוצת הפאר הרומנית, אך בהחלט הם מצפים מסטיאווה לפצות אותם בתמורה להתרת חוזהו של המאמן.

לוי עצמו הבהיר לוואלה! ספורט כי הוא יצא לרומניה באישורו של הבעלים: "גאידמק נתן את אישורו ואני ממריא לרומניה במטרה לחתום. קשה לי מאוד לעזוב את בית"ר, התחברתי מאוד למועדון ואני בטוח שעוד אחזור אליו בעתיד".

עוזר המאמן, דוד אמסלם, צפוי להיות המאמן הראשי למרות שראוי להדגיש כי הדברים אינם סגורים. כזכור, אמסלם בן ה-39 הדריך את בית"ר כמאמן ראשי במחזורים האחרונים של עונת 2009/10 לאחר שהחליף את יצחק שום.

"האיש היחיד שסמכו עליו שיתמודד עם הדברים ויחבר את הכל הולך"

בבית"ר לקחו קשה מאוד את העזיבה הצפויה של לוי. לא היה איש אחד במועדון שלא קיבל בעצב ובחשש גדול את ההשפעה הצפויה של עזיבת המאמן לקראת העונה הבאה. אפילו העוזר אמסלם, שמועמד לרשת את לוי בתפקיד, נשאל אתמול על ידי לא מעט אנשים לגבי העובדה שהוא צפוי לקבל את המושכות ואמר לכולם: "לא רוצה כלום, רק שרוני לוי יישאר, המשמעות שלו לקבוצה היא בלתי רגילה". אגב, עוד לפני ההצעה מרומניה, לוי היה אמור להמריא לאוסטריה לסגור על מחנה אימונים עבור הקבוצה. כעת בבית"ר עדיין לא יודעים איך להתמודד עם המצב הקיים.

גם השחקנים היו די בהלם ולקחו קשה מאוד את העזיבה של המאמן. "סגור שרוני עוזב?" שאל אחד השחקנים אחרי חצות, ואמר: "אם זה נכון אז אוי ואבוי לנו, רוני היה הדבר הכי חזק במועדון. אולי זה לא יישמע טוב, אבל הוא לקח את הקבוצה מהרצפה אחרי אורי, ייצב אותה והחזיר לה את הכבוד. גם ככה כולם כאן לא מוצאים את עצמם עם כל הבלאגן ואי הוודאות אז עכשיו גם האיש היחיד שסמכו עליו שיתמודד עם הדברים ויחבר את הכל הולך? בית"ר ירושלים מתרסקת, לא דוד אמסלם שראוי לתפקיד ולא אף אחד יוכלו למנוע את זה".

גם חברי אירגון האוהדים ה"לה פמיליה" הושפעו מהמהלך. כמה חברים התכנסו אתמול וערכו שיחות עד השעות הקטנות של הלילה. אחד החברים הבכירים בארגון אמר: "רוני לא סתם עוזב, הוא עוזב כי הוא התייאש והוא רואה שאין אור בקצה המנהרה. כבר שנתיים אנחנו אומרים שאין פה קבוצה ואנחנו חייבים לעשות משהו. גם ארקדי לא חסין והוא לא יכול לא לספור את הקבוצה יותר. לא נשב יותר בחיבוק ידיים וכבר באימון הפתיחה ייראו בדיוק מה אנחנו חושבים. בית"ר היא שלנו האוהדים ולא ניתן לאנשים לגמור אותה".

כאמור, בשלב זה נראה כי אמסלם צפוי להתמנות למאמן הקבוצה, לא מעט בשל המצב הכלכלי והעובדה כי תיחסך משכורתו של רוני לוי בסך של יותר מ-100 אלף דולר נטו בעונה. יחד עם זאת, כמאמן ראשי אמסלם צפוי לקבל שדרוג בשכרו. למרות החיבור שלו עם המועדון, יש אנשים בבית"ר שחוששים ממה שמצב כזה עלול לגרום לאמסלם: "לא בטוח שזה נכון לאמסלם לאמן עכשיו את בית"ר. זה מצב וסיטואציה שלא תמיד בריא להתחיל את קריירת האימון ממנה. צריך לזכור שהקבוצה בשלב זה נחלשה משמעותית לעומת הקבוצה של רוני לוי שגם היא סיימה בפלייאוף התחתון. גם בית"ר וגם דוד צריכים לחשוב טוב טוב מה לעשות. גם אם יוחלט ללכת על דוד, צריך מישהו מנוסה ומשמעותי לידו כי זאת סיטואציה ומצב מקצועי מאוד בעייתיים וקשה יהיה לכל מאמן לתפקד במצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully