וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיב"א דחתה את עתירת ישראל בעניין נעמה שפיר

בית הדין לערעורים הודיע כי לשחקנית הדתייה לא יתאפשר ללבוש חולצה מתחת לגופיית המשחק. באיגוד יערערו ל-CAS

בית הדין לערעורים של פיב"א העולמי הודיע היום (רביעי) על דחיית עתירת איגוד הכדורסל בישראל בעניינה של שחקנית הנבחרת נעמה שפיר. כזכור, שפיר הדתייה ביקשה להתיר לה לשחק כדורסל באופן שכתפיה יהיו מכוסות, אך בפיב"א התנגדו לרעיון, ולא ברור אם שפיר תשחק באליפות אירופה שתצא לדרך בעוד 10 ימים בפולין. השחקנית הצעירה תצא בכל מקרה עם הנבחרת לטורניר.

באיגוד הכדורסל סבורים כי בית הדין התחמק מלהכריע בסוגיה עקרונית לטובת השחקנית והאיגוד, ובחר לדחות את הערעור מנימוק טכני של היעדר סמכות. בית הדין קבע כי הוא אינו הגוף המוסמך לערער על החלטת מזכ'ל פיב"א אירופה, אלא ערכאת הערעור הפנימית של פיב"א אירופה היא זו שהייתה אמורה לדון בעניין.

איגוד הכדורסל, המשוכנע בזכותה של שפיר לשחק כדורסל מבלי לפגוע באמונתה, יגיש כבר בימים הקרובים ערעור נוסף ל-CAS של הוועד האולימפי הבינלאומי, שהוא הגוף השיפוטי הגבוה ביותר של הספורט. כמו כן, תיבדק האפשרות להגיש תביעה לבית הדין של זכויות האדם באירופה כנגד פיב"א.

יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, אמר בתגובה להחלטה: "ההתנהלות של פיב"א ממש לא מובנת. אני מקווה שלא מניעים זרים היו אלו שהשפיעו על ההחלטה, הן מוסרית והן עניינית. אסור לנו לוותר בעניין כה עקרוני מה גם שהתקנונים חד משמעית לא אוסרים על נעמה שפיר לשחק כפי שהיא רוצה ומבקשת".

גם אלי רבי, מאמן נבחרת הנשים, לא אהב את ההחלטה: "צר לי על ההחלטה. משיכת הזמן עד להודעתם בעניין זה הינה תמוהה ומקוממת. נעמה שפיר הינה שחקנית חשובה ברוטציה של נבחרת ישראל. אני סומך על איגוד הכדורסל שימצה את כל הדרכים העומדים לרשותו לפתרון הסוגיה, כפי שנעשה עד כה. שפיר יוצאת עם הנבחרת לאליפות אירופה בפולין וכולי תקווה כי עד למועד פתיחת המשחקים סוגיה זו תבוא על פתרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully