וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחמוד אחמדינג’ד: "פיפ"א הם חבורה של דיקטטורים"

נשיא אירן רותח על גוף הכדורגל העולמי, שהטיל על נבחרת הנשים האירנית הפסד טכני בשל הדרישה לשחק עם כיסויי ראש

מהומות רבות פורצות באירן על בסיס כמעט יומי, אם כי בדרך כלל אין להן קשר לספורט. עם זאת, ההפסד הטכני שספגה נבחרת הנשים של המדינה ביום שישי האחרון, לאחר שלטענת פיפ"א הפרה את קוד הלבוש כאשר דרשה לשחק עם חיג'אבים (כיסויי ראש מסורתיים), היכתה גלים לא רק בחובבי כדורגל באירן, כי אם גם בנשיא מחמוד אחמדינג’ד. "מדובר בחבורה של דיקטטורים קולוניאליסטים שמנסים לכפות את סגנון החיים שלהם על אחרים", התרעם ותקף אחמדינג'ד את גוף הכדורגל העולמי.

"דרשתי לחקור את העניין, ונשקול ברצינות להתעמת עם הדיקטטורים שרק לובשים את חלוק המדוקרטיה. למרות הכל, אני גאה בבנות שלנו", הוסיף הנשיא במסיבת עיתונאים שקיים הערב (שלישי) בטהרן. בפיפ"א טוענים כי מקורו של האיסור שהוכנס לספר התקנות ב-2007 הינו בטיחותי, ולא גזעני. באולימפיאדת הנוער של 2010, נבחרת הנשים האירנית שיחקה עם כיסויי ראש שהותאמו מבעוד מועד, אלא שבמשחק מוקדמות אולימפיאדת 2012 מול ירדן ביום שישי, הבנות האירניות לא טרחו אפילו לעלות על כר הדשא בשל הוראת פיפ"א. העונש לא איחר להגיע: הפסד טכני של 3:0.

גם נשיא התאחדות הכדורגל האירנית נדרש לנושא, ובמכתב ששיגר לנשיא פיפ"א ספ בלאטר כתב בין היתר: "השחקניות שלנו עבדו קשה לקראת משחקי המוקדמות, ואסור למנוע מהם לשחק בצורה כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully