וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את הבתים הבאים שלכם

עוד שנה בדיוק ייצא לדרך יורו 2012 בפולין ובאוקראינה, קבלו סקירה מצולמת של שמונת האצטדיונים שיעשו את הקיץ הבא

«iframe title="YouTube video player" width="440" height="390" src="https://www.youtube.com/embed/SWAAJ2Vx4DA" frameborder="0"
allowfullscreen»«/iframe»

האצטדיון הלאומי, וורשה, פולין

האצטדיון הלאומי בעיר וארשה, פולין. AP
האצטדיון הלאומי בעיר וארשה, פולין/AP

האצטדיון שיארח את משחק הפתיחה, וכן משחק רבע גמר ומשחק חצי גמר אחד. נבנה במיוחד עבור יורו 2012, בפרויקט שהחל ב-2008 ונמצא כעת ממש בשלביו הסופיים אחרי השקעה של כ-500 מיליון יורו. מלבד האצטדיון עצמו, נבנה במקביל ובסמוך מרכז ספורטיבי שכולל בריכת שחיה חדישה ואולימפית, מלון ושלל חדרי ישיבות שונים. קיבולת: 58,145 מקומות.

האצטדיון המוניציפלי, פוזנן, פולין

האצטדיון העירוני בעיר פוזנן, פולין. AP
האצטדיון העירוני בעיר פוזנן, פולין/AP

ביתה של לך פוזנן החל לשמש אצטדיון כדורגל פעיל ב-1980, ובלי קשר לאליפות אירופה המתקרבת עבר שיפוץ כולל ומפואר בעלות של 160 מיליון יורו שהסתיים בשנה שעברה ובכך הפך לאצטדיון הראשון שהוכרז כמוכן ליורו. קיבולת: 43,090 מקומות.

PGE ארינה, גדנסק, פולין

אצטדיון PGE בעיר גדנסק, פולין. AP
אצטדיון PGE בעיר גדנסק, פולין/AP

אצטדיון נוסף שנבנה במיוחד לטורניר, והחל מעונת 2011/12 ישמש גם את לגיה גדנסק מהליגה הפולנית הראשונה. בדצמבר 2009, לאור בעיות כלכליות, החליטה העיר גדנסק למכור את הזכויות על שם האצטדיון למרבה במחיר. ענקית האנרגיה Polish Energy Group שילמה 8.5 מיליון יורו זכתה בכבוד, ועל כן ראשי התיבות PGE. קיבולת: 44,000 מקומות.

האצטדיון המוניציפלי, ורוצלב, פולין

אצטדיון הכדורגל בעיר וורוצלאב, פולין. AP
אצטדיון הכדורגל בעיר וורוצלאב, פולין/AP

אחד האצטדיונים היוקרתיים והמיוחדים ביותר נבנה גם כן עבור האליפות, ונמצא ממש על סף סיום. עם דפנות גבוהים במיוחד הוא נראה מעט שונה משאר האצטדיונים, ואחד מאירועי החניכה החגיגיים שלו יהיה כבר בעוד כשלושה חודשים, כאשר אלוף העולם באגרוף ויטאלי קליצ'נקו ינסה לקרוע לתומאש אדאמק המקומי את הצורה. קיבולת: 42,771 מקומות.

האצטדיון האולימפי, קייב, אוקראינה

האצטדיון האולימפי בעיר קייב, אוקראינה. AP
האצטדיון האולימפי בעיר קייב, אוקראינה/AP

האצטדיון הגדול ביותר באליפות הקרובה וזה שנבחר לארח את משחק הגמר הוא גם אחד היחידים שמחזיק במורשת ספורטיבית, תרבותית והיסטורית של ממש. המפלגה הקומוניסטית ולאון טרוצקי נהגו לערוך בו את אירועיהם השונים עד 1935, אז עבר לשורות המפלגה הרפובליקנית. בתוך שלל שיפוצים ושינויים, הכיל ב-1967 כ-100 אלף מקומות. קיבולת נוכחית: 69,004 מקומות.

דונבס ארינה, דונייצק, אוקראינה

אצטדיון דונבאס ארנה, דונייצק, אוקראינה. GettyImages
אצטדיון דונבאס ארנה, דונייצק, אוקראינה/GettyImages

הוקם בשנת 2009, בלי קשר ליורו 2012, אחרי השקעה של שלוש שנים וכ-300 מיליון יורו, ובקריטריון אופ"א זכה לציון מקסימלי של חמישה כוכבים. מלבד שימושו כבית החדש של שחטאר דונייצק, מתקיימות באצטדיון הופעות מוסיקה ושלל אירועים שונים. קיבולת: 51,504 מקומות.

אצטדיון מטאליסט, חרקוב, אוקראינה

אצטדיון מטליסט, חראקוב, אוקראינה. AP
אצטדיון מטליסט, חראקוב, אוקראינה/AP

אחד האצטדיונים הקטנים ביותר בטורניר עומד בגאון על אדמת אוקראינה מאז 1926, ומשמש כבית של קבוצת מטאליסט המקומית. ב-2009 שופץ באופן חלקי לקראת היורו. קיבולת: 38,633 מקומות.

אצטדיון לבוב, לבוב, אוקראינה

הדמייה של אצטדיון הכדורגל הנבנה בעיר לבוב, אוקראינה. AP
הדמייה של אצטדיון הכדורגל הנבנה בעיר לבוב, אוקראינה/AP

האצטדיון הקטן ביותר באליפות נבנה במיוחד, בהשקעה "מינימלית" של 85 מיליון יורו שהחלה לפני שנתיים ואמורה להסתיים בחודשיים הקרובים. בדומה לאצטדיון PGE בגדנסק, גם שמו של אצטדיון לבוב ככל הנראה ייקבע לאחר מכרז שיתקיים בשנה הקרובה. קיבולת: 33,500 מקומות.

  • עוד באותו נושא:
  • יורו 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully