וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל: "ההפסדים לדג'וקוביץ' פגעו בביטחון שלי"

עם זכייה שישית בשבע שנים ברולאן גארוס, הספרדי ניסה להבין את פתיחת הטורניר החלשה שלו. פדרר: "רפא שיחק נפלא"

בתום שלוש שעות ו-40 דקות זכה היום (ראשון) רפאל נדאל בתואר גרנד סלאם עשירי בקריירה שלו לאחר שניצח בגמר הרולאן גארוס את רוג'ר פדרר בארבע מערכות 5:7, 6:7 (3), 7:5, 1:6. השור ממאיורקה השיג תואר שישי על החימר בפאריס בשבע השנים האחרונות והוכיח שוב, שלפחות על המשטח האדום אין מתחרה לו.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי (ימין), ביורן בורג טניסאי עבר שבדי. AP
שני שיאני הזכיות ברולאן גארוס. נדאל ובורג/AP

נדאל: "לא חלמתי על שש זכיות ברולאן גארוס"

בסיום המשחק אמר המנצח, אחד מגדולי השחקנים בעולם: "קודם כל אני רוצה לברך את מארגני הטורניר וכמובן את רוג'ר פדרר שעשה טורניר מצוין. היה משחק מצוין ואני שמח. אני מודה לכל מי שעשה את הטורניר הזה אפשרי, ועושים את הטורניר הזה הכי טוב בעולם.

"אני מודה לכל הספונסרים. אני רוצה כמובן להודות לכל הצוות שלי, שתמך בי. תודה גם לקהל, שנתן לי תמיכה גדולה כאן. השבוע הראשון של הטורניר היה קשה בשבילי, אבל מאז רבע הגמר, אבל התקשיתי ממש רק בסיבוב הראשון. אני שמח שהצלחתי לצאת ממצבים קשים מבחינה מנטלית. הוסיף נדאל, שדיבר בשלוש שפות - שפת האם שלו ספרדית, צרפתית ואנגלית רצוצה.

השור ממאיורקה הודה שההפסדים לנובאק דג'וקוביץ' פגעו בו: "איבדתי קצת ביטחון אחרי שהפסדתי ארבע פעמים ברציפות לשחקן שהוא בלתי ניתן להכנעה. מעולם לא דמיינתי שאוכל לזכות שש פעמים ברולאן גארוס. זה מספק אותי מאוד מבחינה אישית. אני רוצה רק להמשיך להשתפר ולזכות בתארים גדולים".

נדאל אמר לאחר מכן במסיבת העיתונאים: "רפאל האמיתי הוא גם רפא שמנצח ומשחק טוב וגם רפא שלא משחק כל כך טוב ומאכזב. חייבים להתמודד עם כל מצב. הדבר הכי חשוב הוא שהצלחתי לשנות את המומנטום כדי לזכות בטורניר.

אי אפשר לומר שאני לא מרוצה עם הזכייה הזאת, מפני שכדי לזכות בטורניר כזה אתה חייב לשחק טוב. לפעמים כשאתה נלחם כל כך הרבה כדי לנצח, כשאתה מנסה לעשות את המיטב בכל רגע כדי לשנות את המומנטום, זה הופך את התואר ליותר מיוחד.

"לדוגמה, בשנת 2008 אני חושב ששיחקתי הכי טוב אי פעם, אבל סיימתי את הטורניר ולא הרגשתי שזכיתי בטורניר כי זה היה אחרי שלוש מערכות. כשאתה חוזר אחרי מצב קשה באמצע הטורניר, זה הופך את הניצחון והזכייה בטורניר להרבה יותר מיוחדות".

שחקן לוס אנג'לס לייקרס וחברו הטוב של רפאל נדאל, פאו גאסול, הגיע למשחק ובסיום חגג עם האלוף. "מה שרפא עשה זה פשוט היסטורי וייחודי. הוא מצליח ליהנות מחדש מכל תואר. אני שמח בשבילו ובשביל המשפחה שלו, שכל כך תומכת בו. אני יודע מה זה לזכות באליפות ב-NBA, אז אני רק יכול לתאר לעצמי כמה קשה זה לזכות ב-10 תארי גרנד סלאם. אני שמח שראיתי את רפאל זוכה בתואר גרנד סלאם נוסף. אני אוהב מאוד לראות את רפא משחק".

טוני נדאל, דודו ומאמנו של רפאל, הוסיף: "זה היה התואר הכי קשה מבין השישה". טוני נדאל אמר שהשינוי אצל רפאל נדאל הגיע אחרי הניצחון מול איבן ליוביצ'יץ': "רפאל לא שיחק טוב, אבל ישר ידעתי שברבע הגמר הוא ינצח את סודרלינג. במהלך השבוע, כשרפא לא שיחק טוב הוא אמר כל הזמן שזה לא עניין של חיים או מוות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פדרר: "היה משחק עצום"

רוג'ר פדרר השוויצרי רצה כל כך לזכות בתואר גרנד סלאם 17 בקריירה המדהימה שלו, אבל מול נדאל המצוין נכנע למרות שסיפק תצוגה גדולה. בחצי הגמר גבר פדרר על נובאק דג'וקוביץ' שהגיע בכושר מדהים לטורניר, ובכך קטע לו רצף של 43 ניצחונות רצופים (41 מתחילת השנה). כאמור, מול רפא זה כבר לא הספיק.

"אני רוצה לברך את רפא על המשחק הנפלא שהוא סיפק", החמיא פדרר במפגן של אצילות לקולגה הספרדי. "אני שמח לשחק כאן בכל פעם מחדש. אני גאה בצורה בה שיחקתי בשבועיים האחרונים, אבל לא יכולתי לעשות מספיק כדי לנצח את נדאל. אני מודה לכל הספונסרים ולכל מי שתרם למען הטורניר הנפלא הזה. תודה רבה לכל האוהדים הנפלאים שלי כאן".

לאחר מכן, פדרר אמר במסיבת העיתונאים: "אמרתי כבר אחרי אוסטרליה שאנשים צריכים לחכות חצי שנה לפני שמספידים את רפא ואותי. היה לי חשוב להגיע לגמר נוסף בגרנד סלאם ולשחק טוב. מבחינה פיזית, אני מרגיש הכי טוב שהרגשתי כבר תקופה ארוכה. גם אחרי סוף השבוע הקשה הזה, אני מרגיש ממש טוב. היה משחק עצום מול דג'וקוביץ' בחצי הגמר ואני מאושר מאוד שניצחתי. גם היום היה משחק טוב. אני בסך הכל מרוצה מאוד מהטורניר הזה". לקראת טורניר ווימבלדון אמר השוויצרי: "כמובן שזו החשיבות העליונה עכשיו, לזכות בווימבלדון. זו תמיד המטרה הכי חשובה בשבילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully