וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נה לי זכתה ברולאן גארוס

הסינית ניצחה 4:6, 6:7 את פרנצ'סקה סקיאבונה ורשמה תואר גרנד סלאם למדינה שלה. האיטלקיה החמיצה תואר שני ברציפות

29 בינואר 2011. נה לי מתייצבת לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה שלו, זוכה במערכה הראשונה עם 3:6, אך נכנעת בסיום לקים קלייסטרס, שזוכה בשתי המערות הבות 3:6, 3:6 ולוקחת הביתה את התואר. היום (שבת), קצת יותר מארבעה חודשים לאחר אותו הפסד, הצליחה הסינית לסגור מעגל. נה לי ניצחה 4:6, 6:7 (0) את פרנצ'סקה סקיאבונה בגמר הרולאן גארוס וזכתה בגרנד סלאם ראשון בקריירה שלה ולמעשה גרנד סלאם ראשון של טניסאי/טניסאית סינים אי פעם. תהיו בטוחים שהרייטינג במדינה הענקית שבר שיאים היום ולי ודאי תתקבל כמלכה בסין כשתחזור עם התואר. בנוסף, מנעה לי מסקיאבונה המצוינת זכייה שנייה ברציפות בתואר הגרנד סלאם השני של השנה.

נה לי טניסאית סינית. רויטרס
לי בפעם הראשונה/רויטרס

לי תיקח איתה הביתה המחאה על סך 2.2 מיליון דולר ו-2,000 נקודות דירוג, בעוד סקיאבונה תיאלץ ל"הסתפק" ב-1.1 מיליון דולר ו-1,400. הסינית הוותיקה, שבקרוב תחגוג את יום הולדתה ה-29 וזכתה בטורניר הראשון שלה ב-2004, גילתה עדיפות לאורך כל המשחק, שלטה בכדורים מהקו האחורי, הגישה באחוזי דיוק גבוהים ופשוט הקשתה על היריבה שלה עם משחק אגרסיבי ועוצמתי במיוחד. מנגד, האיטלקיה בסך הכל נראתה טוב במהלך המשחק וסגרה טורניר נפלא מבחינתה כשכמעט הצליחה לזכות בתואר שנה שנייה ברציפות.

לי כנראה קיבלה ביטחון ודחיפה מהעובדה שזהו גמר גרנד סלאם שני ברציפות שלה, פתחה מצוין והשיגה את השבירה המיוחלת במערכה הראשונה כדי לזכות בה 4:6 אחרי 40 דקות בלבד. במערכה השנייה הצליחה הסינית להשיג את השבירה בשלב מוקדם כדי לעלות ל-0:2. סקיאבונה שמרה על ההגשה, אך לי שמרה גם על שלה עד למצב של 3:4. דווקא בשלב הזה הצליחה האיטלקיה להשיג שבירה ולגרור את המשחק לשובר שוויון, אך הסינית גילתה בו עליונות ברורה וזכתה בו עם 0:7, במשחק ובטורניר כולו.

מהלך המשחק

האיטלקיה פתחה עם משחקון הגשות מוצלח לאחר שהצילה נקודת שבירה אחת. גם הסינית שמרה על ההגשה שלה למרות שגיאה כפולה וזה 1:1. סקיאבונה עלתה ל-1:2 לאחר משחקון קשה ושני ווינרים אדירים של הסינית, ששמרה בקלות על ההגשות שלה ואיזנה ל-2:2. לי נראתה פשוט נפלא במשחקון הבא והצליחה לשבור בזכות אגרסיביות ועוצמות שסקיאבונה לא מצאה להן תשובה, 2:3 לסינית. לי הצליחה להגן על השבירה עם משחקון הגשה חלק ועלתה ל-2:4. שתי הטניסאיות הצליחו לשמור על ההגשות וזה 4:5 ללי, שהצליחה שוב לשמור על ההגשה בעזרת הרבה עוצמה וזכתה במערכה עם 4:6 אחרי 40 דקות ותוך שהיא משיגה לא פחות מ-17 ווינרים.

המערכה השנייה נפתחה עם שבירה נוספת של לי, שהצליחה לשמור על ההגשה שלה כדי לעלות ל-0:2 למרות הזדמנות שבירה שהייתה לאיטלקיה. השתיים שמרו על ההגשות ולי הובילה 2:4. דווקא בשלב זה הסינית הייתה קרובה להשיג שבירה נוספת כשהייתה לה אפשרות שבירה, אך האיטלקיה זכתה במשחקון עם 3:4. סקיאבונה הצליחה לשבור את לי במצב כל כך קריטי ואיזנה ל-4:4. השתיים שמרו על ההגשות וזה 5:6 לסקיאבונה. גם לי שמרה על ההגשה והמערכה הלכה לשובר שוויון, בו הסינית חגגה עם 0:7 וזכתה בטורניר כולו.

שחקנית טניס סינית נה לי חוגגת זכייה בגרנד סלאם. רויטרס
בטח החגיגות בסין לא ייגמרו מהר. לי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully