וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקיאבונה: "אנחנו כמו יין - משתבחות עם השנים"

אלופת הרולאן גארוס (בת 30) רוצה לחגוג גם מול נה לי (29) בגמר גרנד סלאם הכי "זקן" מאז 98' (ש', 16:00 יורוספורט)

עד לא מזמן נהוג היה לחשוב כי טניס הנשים שייך לצעירות, אבל כאשר יעלו מחר (שבת, 16:00, שידור ישיר ביורוספורט) פרנצ'סקה סקיאבונה (5) ונה לי (7) למשטח החימר בפאריס לגמר הרולאן גארוס, הן יחלקו לא פחות מ-60 שנים ו-79 ימים ביניהן. מדובר בגמר גרנד סלאם הכי "זקן" מאז שיאנה נובוטנה ונטלי טאוזיאט נפגשו בגמר ווימבלדון של 1998. יותר מזה: הגמר מחר הוא גמר גרנד סלאם שישי ברציפות בין שתי שחקניות בנות 25 ומעלה.

"זה טוב לענף וטוב לקריירה של השחקניות הצעירות, זה מראה להן שהקריירה היא לא רגע אחד, אלא מתמשכת, והן חייבות לשלוט בעצמן ולהשתפר", אמרה סקיאבונה לקראת המפגש המסקרן. "השנים יכולות לעזור, זה כמו יין: ככל שהוא נשאר יותר בבקבוק, כך הוא משתפר". המדורגת חמישית בעולם היתה האיטלקיה הראשונה שזכתה בתואר גרנד סלאם כשחגגה ברולאן גארוס אשתקד, ומחר היא תנסה להגן על תארה בגמר ראשון מאז אותו משחק מול סמנתה סטוסור.

סקיאבונה מגיעה למשחק מחר עם 13 נצחונות רצופים בפאריס, ואם תזכה בטורניר תהיה הטניסאית השישית בהיסטוריה ששומרת על תארה בטורניר שהחל ב-1968. בין השחקניות הפעילות, מאזנה של האיטלקיה ברולאן גארוס (9:33) הוא השלישי בטיבו, כאשר המאזן בין השתיים עומד על 2:2. המפגש האחרון? בסיבוב השני של הטורניר אשתקד, אז ניצחה סקיאבונה 4:6, 2:6.

מנגד, גם נה לי מחפשת לעשות היסטוריה מחר ולהיות הסינית הראשונה שזוכה בתואר גרנד סלאם בטורניר יחידות. "יש לי רק צעד אחד לפני השלמת החלום", אמרה לי, שהפסידה לקים קלייסטרס בגמר אוסטרליה. "במלבורן לא ידעתי מה לעשות כשהגעתי לגמר. אבל עכשיו זו פעם שניה, ואני מבינה מה עלי לעשות". אם תנצח, ככל הנראה תעלה הסינית למקום הרביעי בעולם.

פרנצ'סקה סקיאבונה (משמאל) מול נה לי לקראת גמר אליפות צרפת, רולאן גארוס. רויטרס
רק אחת מהשתיים הללו תניף מחר את הגביע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully