וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "לנובאק דג'וקוביץ' יש הרבה יותר מה להפסיד"

השוויצרי הפעיל לחץ פסיכולוגי על המדורג 2 בעולם לפני חצי גמר הרולאן גארוס. נדאל יפגוש את מארי (ו', יורוספורט, 15:00)

כמה חיכינו, ציפינו והמתנו לרגע הזה. חצי גמר הרולאן גארוס ייערך מחר (שישי) ויספק לנו מרתון של טניס ענק. בפעם ה-12 בעידן המקצועני יפגיש טורניר גרנד סלאם בין ארבעת המדורגים הראשונים בעולם, רפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ', רוג'ר פדרר ואנדי מארי. כמובן, ולפי שיטות ההגרלה, המדורג מספר אחת בעולם נדאל יפגוש את מארי הרביעי, בעוד דג'וקוביץ' (2) ופדרר (3) יסגרו את יום המשחקים הגדול באצטדיון פיליפ שארטייה. שני המשחקים ישודרו בשידור חי בערוץ יורוספורט ו-HD.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי באימון. Clive Brunskill, GettyImages
רוצה להשוות את השיא של ביורן בורג. נדאל/GettyImages, Clive Brunskill

רפאל נדאל - אנדי מארי (15:00, יורוספורט ו-HD)

השור ממאיורקה, המדורג ראשון בעולם, התאושש מהשבוע הראשון הבינוני שלו עם ניצחון מרשים במיוחד על רובין סודרלינג ברבע הגמר. מה שוודאי יכול לעזור לו להמשיך לחלום על השוואת הזכיות של ביורן בורג (6) ולזכות בתואר בפעם השישית בשבע השנים האחרונות. גם אנדי מארי (4) הרשים ברבע הגמר מול חואן איגנסיו צ'לה הארגנטינאי, אך סוחב איתו פציעה בקרסול, לאחר שנפגע בסיבוב השלישי מול מיכאל ברר הגרמני.

נדאל ומארי נפגשו 14 פעמים בעבר, כשלספרדי יש עליונות ברורה עם 10 ניצחונות לעומת ארבעה בלבד של הבריטי. שלושה מהמפגשים נערכו על חימר, כשבכולם השור ממאיורקה מנצח כולל בחצי גמר מונטה קרלו השנה, כשגבר עליו 4:6, 6:2, 1:6. בטורנירי גרנד סלאם השניים נפגשו חמש פעמים, כשנדאל מחזיק ביתרון 2:3.

"אני מרגיש שאני מסוגל לעשות את זה", אמר מארי לקראת המשחק, "אני חייב לשחק משחק עקבי מאוד ולהיות חזק מבחינה מנטלית. גם מבחינה טקטית, אני צריך לבוא מוכן. אני חייב להיות במיטבי, ואז אני בהחלט מאמין שאני יכול לנצח".

דודו של נדאל ומאמנו, טוני, דיבר לקראת המשחק ואמר: "אנחנו יותר רגועים עכשיו כי רפאל שיחק מצוין מול סודרלינג, אבל יש עוד הרבה עבודה לפנינו. תמיד קשה לשחק נגד מקום רביעי בעולם. מארי הוא שחקן עם פוטנציאל גבוה ומנוסה שכבר היה במעמדים האלה הרבה פעמים".

נובאק דג'וקוביץ' - רוג'ר פדרר (משחק שני, יורוספורט ו-HD)

16 חודשים לא ביקר רוג'ר פדרר בגמר של טורניר גרנד סלאם, וכדי לחזור לשם הוא יצטרך לעבור דרך המשוכה הגבוהה ביותר שקיימת בעולם היום: נובאק דג'וקוביץ'. פדרר, שעדיין לא הפסיד מערכה בטורניר, חולם על זכייה שנייה על החימר של פאריס אחרי שזכה בטורניר ב-2009 וזכייה בגרנד סלאם מספר 17 בקריירה המפוארת שלו. פדרר הודח בשני טורנירי הגרנד סלאם האחרונים שלו בשלב חצי הגמר. מול מי אתם שואלים? כמובן, נובאק דג'וקוביץ', שמחזיק במאזן של 13:9 מול RF.

הסרבי, שזקוק לניצחון כדי להבטיח את העלייה למקום הראשון בעולם, נמצא בתקופה פשוט מטורפת ומגיע לקרב מול השוויצרי עם מאזן של 0:41 ניצחונות מתחילת השנה ו-0:43 בסך הכל. כדי לעשות קצת סדר בעניינים, הנה כמה נתונים על התקופה האדירה של נולה: הסרבי בן ה-24 זקוק לניצחון אחד על מנת להשוות את שיא הניצחונות הרצופים בתחילת שנה, שקבע ג'ון מקנרו ב-1984 עם 0:42. בנוסף, דג'וקוביץ' צריך שלושה ניצחונות כדי להשוות את שיאו של גיז'רמו וילאס הארגנטינאי לשיא ניצחונות רצופים (46) בסך הכל. אם דג'וקוביץ' יגיע לגמר הראשון שלו אי פעם בפאריס, הוא ישמור על האפשרות להפוך לטניסאי הראשון שזוכה באוסטרליה וברולאן גארוס באותה השנה מאז ג'ים קורייר ב-1992.

מי שהתייחס למשחק המסקרן הזה היה דווקא נדאל, שאמר: "זה משחק בין השחקן הטוב בעולם היום לשחקן הכי טוב בהיסטוריה. זה הולך להיות משחק פשוט נפלא. אם הייתי אוהד, בטוח שהייתי צופה בזה". דג'וקוביץ', שיגיע לאחר שלא שיחק כבר מיום ראשון בעקבות הפרישה של פאביו פוניני, אמר: "אני חושב ומתעסק אך ורק בטורניר הזה כרגע ורוצה להגיע כמה שיותר רחוק ברולאן גארוס ואם גם המקום הראשון בעולם יגיע עם זה, אהיה יותר משמח". פדרר עצמו ניסה להעביר את הלחץ ליריב כשאמר: "ברור שלנובאק יש הרבה יותר על מה להגן מאשר לי. הרבה דברים קורים לו השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully