וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "עשיתי טעות שלא העפתי שחקן באמצע העונה"

1.6.2011 / 15:13

ישיבת דירקטוריון הפועל ירושלים גרמה לעודד קטש להילחם על כסאו ולשלוף תירוצים. ורד כהן שמה יד על הנאמר שם

מאמן עודד קטש הפועל ירושלים. מגד גוזני
הרבה מאוד קיטור יצא שם. מה יהיה בעונה הבאה? עוד נראה. קטש/מגד גוזני

אם חדר הישיבות במלון קראון פלאזה בקומה ה-21 היה יכול לדבר, הוא ודאי היה אומר "איזו אווירה נוראית". חברי הדירקטוריון של הפועל ירושלים, שהתכנסו בו, רצו תשובות מהמאמן עודד קטש על העונה העלובה שהציגה הקבוצה. לא מעט מהם סברו כי יש לתת למאמן ללכת.

קטש נכנס ל'חדר החקירות' דקות ספורות לאחר תחילת הישיבה, ובמשך שעה ארוכה עמד מול מתקפה של שאלות נוקבות בנושא הכישלון המתמשך הקרוי "העונה החולפת". ל"וואלה! ספורט" הגיע מידע על אודות הנאמר באותה ישיבה, שקוימה בדלתיים סגורות.

לפי אותו מידע, נראה קטש נלחם על כיסא המאמן ועשה הכול חוץ מלשים את המפתחות ולהתפטר. הוא לא פראייר. הוא יודע שלהפועל ירושלים יש חוזה איתו לעוד שנתיים, וגם בקבוצה לוקחים זאת בחשבון - זה עוד משהו שנאמר בין חברי ההנהלה אתמול (שלישי) לאחר שקטש יצא מהישיבה.

קטש הלין על האווירה: "יש הרבה לחץ בקבוצה כמו הפועל ירושלים", התלונן/תירץ המאמן. חברי הדירקטוריון ענו לו בתגובה: "למה יש לחץ בהפועל ירושלים?". קטש ניסה להסביר: "זו קבוצה שכל דבר קטן בה התקשורת מנפחת מעבר לפרופורציות, ולכן למאמן יותר קשה להצליח. לקח לי זמן להכיר את המערכת והיום אני מרגיש הרבה יותר בטוח. היום אני מבין את המערכת ויהיה יותר קל להצליח בה". הוא ניסה לרכך את העיניים הרבות, שנעצו בו מבטים קשוחים. אומרים שההגנה הכי טובה היא ההתקפה, אך קיימת טקטיקה נוספת: קטש, כך נודע, לא שכח במקביל להחמיא למערכת.

יוגב אוחיון שחקן הפועל ירושלים לאחר הרחקתו. ברני ארדוב
אווירה איומה של לחץ. יוגב אוחיון וירושלים לאחר המפלה בפיינל פור/ברני ארדוב

"לפעמים מבט שווה יותר מצעקה"

קטש אמר באותה ישיבה שהוא "חושב שהייתה הכנה טובה לפלייאוף ולפיינל פור", וברגע שהייתה נפילה, הסביר – "הכול התפרץ החוצה" (הכוונה גם כנראה היתה לראיונות הפומביים של שחקנים בתקשורת - קלנסי, סולומון ו-ווילאמס בראשם, ו.כ.). "אם הייתי מעיף את אחד השחקנים לפני כן, זה לא היה קורה", ה?כה על חטא חוסר-השליטה בשחקנים.

ואולם, חברי הדירקטוריון לא הרפו ממנו כשהעירו לקטש על חוסר אסרטיביות בהתנהלותו וציינו בעיה זו כאחת הטעויות שלו העונה. "אתה לא הראית שליטה בשחקנים ואתה צריך לעשות זאת", הקשו עליו. "שליטה בשחקנים היא עבודה שלך. יכולת לצעוק עליהם". קטש לא נשאר חייב ו"חינך" את הנוזפים: "לפעמים מבט שווה יותר מצעקה". לאחר מכן נזף בעצמו בנוכחים בחדר: "אין הגדרת תפקידים מדויקת לכל אחד במערכת", האשים. "עוד נדבר על זה", ענו לו. קטש אף טען כי לא נתנו לו מספיק גיבוי שנשמע מספיק בתקשורת במהלך העונה. "קיבלת את הגיבוי הכי גדול אי פעם כמאמן", ענו לו. המאמן לא נשאר חייב: "זה לא נראה ככה כלפי חוץ".

עודד קטש מאמן הפועל ירושלים עם היו"ר דני קליין. קובי אליהו
מי אחראי לחלוקת התפקידים במערכת? קטש וקליין/קובי אליהו

"למדתי מהמערכת ואני חושב שאוכל לתקן"

לא מעט תקריות התרחשו בין קטש לוויל סולומון. קטש כבר אמר בתקשורת כי אינו מתכוון להגיב על דבריו של סולומון, מה שלא מנע ממנו לתקוף בישיבה את השחקן: "בתחילת העונה לא הרגשתי מספיק בטוח עם יוגב אוחיון ועם יובל נעימי - הגארדים הישראלים, ועם ריץ', ולכן רציתי את סולומון", גולל קטש את נסיבות גיוסו של הגארד. "אבל סולומון לקח נתח גדול מתקציב השחקנים. בתקציב הזה יכולתי להביא גבוה משמעותי. אם הייתי מרגיש בטוח עם נעימי, ריץ' ואוחיון- כמו שאני מרגיש היום- סולומון לא היה", אמר קטש.

אחד הדירקטורים שאל: "מה היתה הטעות הגדולה ביותר שעשית השנה?", וקטש ענה: "עשיתי טעות שלא העפתי את אחד השחקנים במהלך העונה", זורק פירור של חרטה לעברם של חברי ההנהלה הרעבים להסברים. "הייתי מוותר על קלנסי ועל סולומון ומביא גבוה משמעותי". והסכים: "במבחן התוצאה החשובה נכשלתי. אבל למדתי מהמערכת ואני חושב שאוכל לתקן".

כאשר חברי הדירקטוריון התאוששו מהווידוי החושפני של קטש, הם התעשתו והציבו למאמן את שאלת התכלס הגדולה: איך אתה רואה את ההמשך? קטש לא התבלבל: "יכול להיות שזו הדרך לעונה הבאה - להשאיר שלד גדול מהשחקנים הקיימים ולהחליף שלושה-ארבעה שחקנים. לעשות שינויים קטנים".

ואולם, כיוון שמסתמן כי בירושלים עומדים להצר את צעדיו של קטש ולהקטין את המנדט שלו - לפחות על פי מה שנאמר באותה ישיבה - לא ברור כיצד יוכל המאמן לפעול להבראת הקבוצה כראות עיניו. לעיתונאים, דקות ספורות אחר כך, נשמע קטש חלש מתמיד: "יש החלטות עקרוניות של מועדון והן חשובות לפעמים יותר מאשר של המאמן. למשל, כשקבוצה רוצה ששחקן בית ימשיך, אני דווקא מברך על דברים כאלה. האם אקבל את זה? אני בעד שיתוף פעולה אבל יש לי זכות וטו. בטח שלא אסכים שיהיה אצלי שחקן שלא ארגיש שלם איתו".

וויל סולומון שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
מישהו היה צריך לעוף, אולי הוא, בראש ובראשונה. סולומון/קובי אליהו

"לא נחזור על הטעות שבה הסכמנו להחתים כל שחקן שביקש"

אז עד כמה תצר ההנהלה את צעדיו של קטש? היא תדרוש להתערב יותר בבניית הסגל. "לא נחזור על הטעות של העונה הזאת שבה הסכמנו להחתים כל שחקן שהוא ביקש", נאמר לאחר שעזב קטש את חדר הישיבות.

בישיבה תהו אם קטש יוכל להשתנות, היו גם כאלו שהביעו ספקות לגבי סיכוייו להצליח. לא מן הנמנע שזוהי הסיבה שבירושלים העדיפו להוציא אתמול הודעה זהירה בה סירבו להצהיר כי המאמן נשאר. אך כאמור, הודגש בישיבה עניין החוזה ונאמר כי הם "מאמנים שבעזרת מעורבות יהיה אפשר לעזור לו להצליח". "סך הכל כדורסל הוא יודע, בגלל זה הבאנו אותו", סיכמו. בימים הקרובים תיערך פגישות נוספת עם קטש במטרה לתאם ציפיות בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully