וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאמי ניצחה 84:92 את דאלאס ועלתה ל-0:1 בסדרת הגמר

דווין וויד קלע 22, לברון הוסיף 24, וההיט התאוששו מפתיחה מקרטעת ומפיגור בדרך לניצחון מרשים. נוביצקי קלע 27 נקודות

מיאמי עלתה הבוקר (רביעי) ליתרון 0:1 בסדרת גמר ה-NBA, לאחר שגברה 84:92 על דאלאס במשחק הראשון בסדרה, ושמרה על המאזן המושלם שלה בבית לאורך הפלייאוף. ההיט, שהתגברו על פתיחה מקרטעת למשחק, הצליחו להשתלט עליו במחצית השנייה, והצהירו בפני המאבריקס: תצטרכו להתעלות על עצמכם כדי לקחת את זה מאיתנו.

דווין וויד סיפק משחק נהדר, כשסיים עם 22 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. וויד, שהיה פצוע מעט לקראת פתיחת הסדרה, הוכיח לא רק שהוא כשיר לחלוטין, אלא שהוא כנראה עדיין המנהיג העיקרי של הקבוצה, כשהיה השחקן הבולט בשורות קבוצתו בדקותיה הקשות וסיפק מחצית שנייה מצוינת.

דירק נוביצקי, מנגד, סיים בסופו של דבר עם 27 נקודות ו-8 ריבאונדים, אך למרות המאזן המרשים היה די שקט לאורך רוב המשחק, וקיבל עזרה מועטה מדי מחבריו. המשחק השני בסדרה ייערך גם הוא במיאמי, בלילה שבין חמישי לשישי, ב-4:00 לפנות בוקר שעון ישראל (שידור ישיר בערוץ הספורט).

מהלך המשחק

המשחק התאפיין בהגנות חזקות ונחושות, ובאחוזי קליעה נמוכים. מיאמי קלעה ב-39 אחוז מהשדה, דאלאס ב-37 בלבד, וההבדל העיקרי היה בביצוע ברגעים המכריעים. בסופו של דבר הכישרון ההתקפי של מיאמי התגלה כמכריע, בעוד המאבריקס התקשו למצוא את הסל ברגעי האמת. לברון ג'יימס (24 נקודות) וכריס בוש (19 נקודות) הבטיחו למיאמי את הניצחון, בעוד ערב יעיל של הביג טריו. בוש, שהניף בסוף המשחק שלוש אצבעות, מבין את המשמעות: חסרים לחבריו עוד שלושה ניצחונות כדי להשלים את המשימה.

המחצית הראשונה הייתה צמודה, כשהרבע הראשון מסתיים ביתרון 16:17 למיאמי, ב-12 דקות שהתאפיינו בעיקר בידיים רועדות ונרגשות. ברבע השני הקבוצות התעשתו מעט, ולמחצית דאלאס ירדה ביתרון נקודה אחת, 43:44. המאבריקס היו אלה שפתחו את החצי השני ביעילות, ועלו ליתרון 43:51.

אבל פה הכל התהפך. ברגעים האלה דווין וויד היה זה שהחזיק את ההיט בתמונה, עם כמה סלים חשובים, ולאט לאט מיאמי השתלטה על המשחק, כשההגנה של המארחת ממשיכה לתת את הטון.

שחקני דאלאס המשיכו להתקשות בחלק ההתקפי, לברון ו-וויד המשיכו לבצע את הפעולות הנכונות, ובסופו של דבר ההיט ראו את שלושת הכוכבים מסיימים עם 65 נקודות במצטבר בעוד ערב יעיל. הפעם מיאמי קיבלה עזרה גדולה מהצוות המסייע: מריו צ'אלמרס קלע 12 (3 מ-7 מהשלוש), אודוניס האסלם קלע 7 וקלט 6 ריבאונדים, מייק מילר קלע 6 ונאבק בהגנה (5 ריבאונדים), ובסופו של דבר הספסל של ספולסטרה (זה שהיה אמור להיות החוליה הבעייתית) תרם 27 נקודות. כריס בוש פתח נהדר, אך למרות שבמחצית השנייה לא ממש פגע הוא הצליח לסיים ערב יעיל של 19 נקודות ו-9 ריבאונדים (למרות 5 מ-18 מהשדה).

דאלאס, לעומת זאת, תצא מודאגת מהמשחק הזה. גם כשנראתה קרובה, גם כשהובילה, כל שנדרש היה זה לחיצה קלה על הדוושה מצד מיאמי, והמשחק היה של הלבנים. שון מריון היה החוליה המפתיעה, עם משחק מצוין שכלל 16 נקודות, 10 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אבל ג'ייסון קיד הסתפק ב-9 נקודות בלבד (שתי שלשות ברבע הראשון, ומאז כלום עד לגארבג' טיים), ג'ייסון טרי קלע 12 (3 מ-10 מהשדה, מחצית שנייה חלשה), ג'יי ג'יי בראה סיים עם 2 בלבד (1 מ-8 מהשדה), והספסל של דאלאס קלע 17 בלבד.

בנוסף לכל, מיאמי לקחה 16 ריבאונדים בהתקפה (לקחה 80 זריקות, מול 67 של דאלאס), וסיימה עם יתרון 36:46 מתחת לסלים. המאבריקס קלעו 51 נקודות ב-26 הדקות הראשונות, אבל הסתפקו 33 בלבד ב-18 הדקות האחרונות, והשלימו הפסד חמישי ברציפות למיאמי בסדרות גמר, אחרי ארבעת ההפסדים ב-2006. כמו עכשיו, גם אז וויד היה לוהט. אם דאלאס רוצה שהפעם זה יסתיים אחרת, משהו שם חייב להשתנות.

קלעו למיאמי: לברון ג'יימס 24 נקודות (9 מ-16 מהשדה, 4 מ-5 מהשלוש, 9 ריבאונדים, 5 אסיסטים, איבוד אחד), דווין וויד 22 (9 מ-19 מהשדה, 10 ריבאונדים, 6 אסיסטים), כריס בוש 19, מריו צ'אלמרס 12, אודוניס האסלם 7, מייק מילר 6, ג'וואן הווארד 2. ג'ואל אנתוני ומייק ביבי (0 מ-4 מהשלוש) שותפו ולא קלעו.

קלעו לדאלאס: דירק נוביצקי 27 נקודות (7 מ-18 מהשדה, 12 מ-12 מהעונשין, 8 ריבאונדים), שון מריון 16 (10 ריבאונדים), ג'ייסון טרי 12, טייסון צ'נדלר 9, ג'ייסון קיד 9 (ו-6 אסיסטים), דשון סטיבנסון 6, ברנדון הייווד 3, ג'יי ג'יי בראה 2 (1 מ-8 מהשדה). פז'ה סטויאקוביץ' שותף ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully